تبیان، دستیار زندگی
این اثر تاریخی چند صد سال پیش توسط فردی از اهالی ندوشن یزد از قلعه ای متروكه به دست آمده است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شجره ای نامه 40 متری

شجره نامه

شجره نامه مربوط به سلسله سادات یزد و اصفهان با قدمت هفت صد ساله و به طول سی و شش متر تحت عنوان شجره نامه آدم (ع) تا خاتم (ص) در نخستین همایش و نمایشگاه ثبت نوین به نمایش گذاشته می شود.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاك كشور، این اثر تاریخی چند صد سال پیش توسط فردی از اهالی ندوشن یزد از قلعه ای متروكه به دست آمده است.

این شخص كه در حال چرانیدن گوسفند بود، متوجه می شود كه گوسفندی در حال خوردن كاغذ است كه با كنجكاوی با این شجره نامه روبه رو می شود. متاسفانه چهارمتر از این سند تاریخی از بین رفته و در حال حاضر سی و شش متر از آن با قدمتی هفت صد ساله در بنیاد ریحانه الرسول نگهـــــداری می شود.

این سند تاریخی در غرفه اداره كل ثبت اسناد واملاك استان یزد در نمایشگاه به سوی ثبت نوین در معرض دید عموم قرار می گیرد.

نخستین همایش و نمایشگاه سراسری "به سوی ثبت نوین" به منظور عرضه بخشی از خدمات متنوع ثبتی و معرفی برنامه های سازمان ثبت اسناد و املاك كشور به منظور نوسازی و اصلاح فرایندهای ثبتی و ارائه خدمات بهتر و سریعتر به اقشار مختلف مردم در روزهای بیستم تا بیست و پنجم آبان ماه در مركز آفرینش های فرهنگی، هنری (سالن حجاب) برگزار می شود.

در ایام برگزاری نمایشگاه به سوی ثبت نوین ادارات كل ثبت30 استان كشور چندین دانشگاه و مركز علمی و تحقیقاتی از جمله جهاد دانشگاهی و كانون سردفتران و دفتریاران بخشی از دستاوردها، برنامه و نوآوری های خود را به نمایش می گذارند.

در همایش سراسری "به سوی ثبت نوین" كه در روزهای 24 و 25 آبان ماه و همزمان با دو روز آخر نمایشگاه برگزار می شود، اساتید دانشگاه، محققان برجسته حقوقی و ثبتی، تعدادی از كارشناسان خارجی و صاحب نظران علوم مختلف مرتبط با امور ثبتی نظیر كاداستر، نقشه برداری، جغرافیا، زمین شناسی و ... حضور دارند.

بیش از 500 مقاله مرتبط با موضوعات مختلف ثبتی از سوی محققان و اساتید دانشگاه به دبیرخانه همایش ارسال شده است كه حدود 15 مقاله برتر به صورت سخنرانی ارائه می شود و بقیه در كتاب ویژه "به سوی ثبت نوین" به طبع می رسد.