تبیان، دستیار زندگی
در آمد بیست و هفتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مسکو شب گذشته با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد و جوایز اصلی میان ایران، روسیه و بلغارستان تقسیم شد. به گزارش خبرنگار سینمایی "مهر"، جایزه اصلی این دوره جشنواره فیلم م...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طبل بزرگ زیر پای چپ" حمید فرخ نژاد در مسکو به صدا در آمد


بیست و هفتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مسکو شب گذشته با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد و جوایز اصلی میان ایران، روسیه و بلغارستان تقسیم شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی "مهر"، جایزه اصلی این دوره جشنواره فیلم مسکو به عنوان بهترین فیلم به "رؤیای فضا" به کارگردانی الکسی اوچیتل روسی تعلق گرفت. جایزه بهترین بازیگر مرد بهحمید فرخ نژاد از ایران برای بازی در فیلم "طبل بزرگ زیر پای چپ" رسید و بهترین بازیگر زن جشنواره هم وسالا کوزاکووا از بلغارستان برای ایفای نقش در فیلم "چشمان ربوده شده" شناخته شد.

جایزه بهترین کارگردان جشنواره 27فیلم مسکو را توماس وینتربرگ برای فیلم "وندی عزیز" از آن خود کرد. فیلمنامه این محصول مشترک چهار کشور دانمارک، آلمان، فرانسه و بریتانیا را لارس فن تریر، فیلسماز بزرگ دانمارکی، نوشته است. هیأت داوران جایزه ویژه خود را به فیلم فنلاندی "سرزمین یخ زده" داد و جایزه بخش مسابقه چشم انداز هم به فیلم "دختران گارسیا چگونه تابستان خود را گذراندند" به کارگردانی جرجینا گارسیا ریدل رسید.

ژان مورو، بازیگر بزرگ و قدیمی سینمای فرانسه و جهان، جایزه معتبر استانیسلاوسکی را گرفت که هر سال به یکی از بازیگران پیرو مکتب معلم بزرگ بازیگری در سینما تعلق می گیرد. نیکیتا میخالکف، رییس جشنواره فیلم مسکو، به هنگام اعطای جایزه مورو گفت: "بازیگران بزرگ زن شایسته دریافت این جایزه در این سطح هستند و امروز بازیگری جایزه استانیسلاوکی را می گیرد که ظرافت، هنر و معنای شکوهمندش در طول چندین دهه مخاطبان را سحر و افسون کرده است."

ژان مورو هم با اعلام اینکه همیشه دوست داشته جوایزش را با دیگران تقسیم کند، گفت: "اما این بار می خواهم جایزه ام را پیش خودم نگه دارم. چرا که در اطرافم فیلمسازان، بازیگران و نویسندگان بسیاری هستند که این جایزه را به لطف آنها بدست آوردم. به ویژه از این خوشحالم که جایزه استانیسلاوسکی را در مسکو گرفتم. چون خاطرات زیبایی از این شهر در ذهن دارم."

مراسم اهدای جوایز به برترین های جشنواره فیلم مسکو طبق یک سنت چند ساله در سینمای پوشکین شهر مسکو و تالار کنسرت این شهر برگزار شد.