تبیان، دستیار زندگی
لین براون در این زمینه می‌گوید: وقتی دختران ما برنامه‌هایی مانند ‪ Gossip Girl)‬دختران شایعه ساز) یا برخی نمایش‌های مروج خشونت را می بینند می‌توانیم ادعا كنیم كه این گونه رفتارها وارد فرهنگ مان شده است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تجاوز جنسی معلول رسانه هاست

رسانه ها

استاد تعلیم و تربیت آمریكا در مصاحبه‌ای با هفته نامه نیوزویك گفت: رسانه‌های مبلغ خشونت در آمریكا در افزایش ناهنجاریهای اخلاقی نوجوانان این كشور نقش دارند.

به گزارش  ایرنا، مجله نیوزویك در آغاز با اشاره به مواردی از بد اخلاقی و تبهكاری نوجوانان در آمریكا می‌نویسد: فوبی پرینس، نام دختر ‪ ۱۵‬ساله‌ای است كه چندی پیش همراه خانواده‌اش از ایرلند به غرب ماساچوست مهاجرت كرده بود.

وی در این شهر انواع آزارها، از متلك تا اذیت و آزار اینترنتی و حتی تجاوز را از سوی همسالان خود تجربه كرد و در نهایت، یك روز زمانی كه فوبی از مدرسه به خانه بازگشت، برای رهایی از تحمل آزار و اذیت ها، با حلق آویز كردن خود، به زندگیش پایان داد.

لین براون در این زمینه می‌گوید: وقتی دختران ما برنامه‌هایی مانند ‪ Gossip Girl)‬دختران شایعه ساز) یا برخی نمایش‌های مروج خشونت را می بینند می‌توانیم ادعا كنیم كه این گونه رفتارها وارد فرهنگ مان شده است

الیزابت شیبل، دادستان محلی ماساچوست ‪ ۹‬نفر از همسالان فوبی را به اذیت و آزار، زیر پا گذاشتن حقوق اجتماعی، حمله با اسلحه سرد و تجاوز به دختر صغیر متهم كرده است.

درست چهار سال پیش از این مگان مایر، دختر ‪ ۱۳‬ساله، پس از آنكه مورد اذیت و آزار اینترنتی زنی اهل میزوری قرار گرفت، اقدام به خودكشی كرد.

در نیویورك، پرونده خودكشی الكسیس پیلكینگتون، دختر ‪ ۱۷‬ساله‌ای كه احتمالا مورد آزار اینترنتی واقع شده، همچنان در جریان است. پیام‌های زشت هنوز روی صفحه شخصی الكسیس در وبگاه فیس بوك گذاشته می‌شود.

نیوزویك در ادامه نظر لین میكل براون، استاد آموزش و توسعه انسانی دانشگاه كلبی را در این زمینه جویا شده است.

لین براون در این زمینه می‌گوید: در بسیاری از موارد، اذیت و آزار ناشی از بدگمانی و گاه حسادت است. ما در جامعه‌ای زندگی می‌كنیم كه این امر، بویژه در غالب دعوای دختران بهنجار شده است. وقتی دختران ما برنامه‌هایی مانند ‪ Gossip Girl(‬دختران شایعه ساز) یا برخی نمایش‌های مروج خشونت را می بینند می‌توانیم ادعا كنیم كه این گونه رفتارها وارد فرهنگ مان شده است.

استاد دانشگاه كلبی در پاسخ به اینكه ‪ ۴۱‬ایالت آمریكا امروز، قانون‌های جدیدی را علیه اذیت و آزار وضع كرده‌اند می‌گوید: نوشتن قانون، رفتار قلدر منشانه را تغییر نخواهد داد، بلكه آن را زیرزمینی خواهد كرد. ما یك محرك قوی بنام رسانه‌های مبلغ خشونت داریم كه قوانین جدید باید این مشكل را حل كنند.


تهیه و تنظیم  از محمد نبوی