تبیان، دستیار زندگی
مشاور فرهنگی رییس جمهور و رییس سازمان اسناد و كتابخانه ملی ایران، صبح امروز(شنبه) در نخستین جلسه شورای معاونان، مشاوران و مدیران كل سازمان اسناد و كتابخانه ملی ایران، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در سال جدید، «همت مضاعف و كار مضاعف» را لازمه فعالیت‌
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همت مضافت و كار مضاعف
مشاور فرهنگی رئیس جمهور

مشاور فرهنگي رييس جمهور و رييس سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران، صبح امروز(شنبه) در نخستين جلسه شوراي معاونان، مشاوران و مديران كل سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران، با اشاره به منويات مقام معظم رهبري در سال جديد، «همت مضاعف و كار مضاعف» را لازمه فعاليت‌هاي آتي كتابخانه ملي دانست.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران، علي‌اكبر اشعري در اين جلسه با اشاره به ضرورت سير تصاعدي حركت جامعه در سال جديد، عنوان كرد: با توجه به آگاهي‌ها و تجربيات كسب شده و پيشرفت‌هايي كه در سال‌هاي پيش در سطوح مديريتي و كارشناسي در كشور به دست آمده، همت مضاعف و كار مضاعف؛ لازمه فعاليت‌هاي آتي كشور و كتابخانه ملي است.

مشاور فرهنگي رييس جمهور، توكل و استعانت جستن دائم از خداوند متعال را مهمترين پيش‌فرض براي رسيدن به اهداف در سال همت و كار مضاعف خواند و توضيح داد: اعتقاد مديران به ضرورت پيشرفت كشور، يكي از مهمترين راهكارهاي تاثيرگذاري ايران در جهان است و بايد به عنوان يك فرهنگ در سطح ملي مورد توجه قرار گيرد.

اشعري انديشه و ذهن خلاق مرتبط با محيط علمي و خارجي را ديگر پيش‌فرض حركت در راستاي اهداف سال «همت مضاعف و كار مضاعف» دانست و افزود: اين مهم با زدودن احساس بي‌نيازي به آگاهي‌هاي جديد و استفاده بهينه از آموزش صورت مي‌گيرد.

رييس سازمان اسناد و كتابخانه ملي با تاكيد بر لزوم توجه به ظرفيت‌ها و منابع موجود جامعه و در اختيار گرفتن آن‌ها در راستاي اهداف و فعاليت‌هاي سازماني، اظهار داشت: مديران نبايد در برنامه‌ريزي‌ها تنها به منابع و ظرفيت‌هاي سازماني توجه كنند، بلكه مي‌توان با استفاده از ظرفيت‌هاي موجود در جامعه، به اهداف سازماني دست يافت.

مشاور فرهنگي رييس جمهور جسارت و سرعت در تصميم‌گيري با استفاده از راهكار مدل‌سازي براي هر تصميم، اصرار نكردن به تجربيات پيشين و آمادگي براي آشنايي و پذيرش روش‌هاي بهتر توسط مديران را از ديگر پيش فرض‌هاي همت و كار مضاعف دانست.

پس از اين سخنان، برخي از مشاوران، معاونان و مديران كل حاضر در اين جلسه به بيان نظرات و راهكارهاي موردنظرشان براي اجرايي كردن مقوله همت و كار مضاعف در سال جاري پرداختند.