تبیان، دستیار زندگی
پس از اینكه تعدادی از لبوها را با روش فوق به شكل‌ قالب انتخابی درآوردید، آنها را با استفاده از خلال دندان روی شلغم‌ها قرار دهید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سبزی‌‌آرایی، ساده و زیبا

حالا كه دیگر مانند قدیم كمتر چرخی‌های حامل لبو و شلغم پخته در كوچه، پس‌كوچه‌های شهر به چشم می‌خورند، مصرف این دو سبزی پرخاصیت را از یاد نبرید.

علاوه بر این، شما می‌توانید این دو سبزی را به صورت جداگانه پخته و از مهمانان‌تان در سر سفره با شلغم و لبوی پخته نیز پذیرایی كنید؛ البته برای این منظور چه بهتر كه ابتكارتان را نیز به كار گرفته یا پیشنهاد زیر را انجام دهید.

به این ترتیب كه ظرفی آماده كرده و شلغم‌های پخته را در آن بچینید. حالا چند تا از لبوها را با برش‌های عرضی به صورت ورقه ورقه به قطر نیم سانتی‌متر بریده و سپس به وسیله قالب‌های شیرینی‌پزی كوچك، قالب بزنید.

سبزی آرایی

در این تصویر از قالب بته جقه و گل استفاده شده است. پس از اینكه تعدادی از لبوها را با روش فوق به شكل‌ قالب انتخابی درآوردید، آنها را با استفاده از خلال دندان روی شلغم‌ها قرار دهید. بقیه لبوها را نیز به صورت برش خورده یا درسته در كنار شلغم‌ها در ظرف بچینید.

همین کار را با هویج نیز می توانید انجام دهید. هویج های درشت را حلقه حلقه کنید. که من این کار را با رنده انجام می دهم تا ضخامتها یکسان باشد.

به کمک قالب های شیرینی که بهتر است از نوع فلزی باشد روی آنها فشار داده و طرحهای مختلف ایجاد کنید به صورت خام یا پخته قابل استفاده در تزیین سالاد اولویه و انواع غذا ها می باشد. مخصوصاً اگر حلقه کمرنگ وسط هویج را درست وسط گلهای حاصله بندازید خوشگل تر میشه.

گوجه فرنگی

یک روش تزیینی دیگر این است که پوست گوجه فرنگی رو کمی ضخیم از سر تا ته گوجه به صورتی که از هم جدا نشه با کارد بگیرد بعد این روبان بدست اومده رو دور هم بپیچید تا شکل یه گل رز رو پیدا کنه حالا اونو درست وسط سالادتون یا همراه کتلت و کوکو استفاده کنید.

ماهنامه هنر آشپزی/ همشهری

گرد آوری و تنظیم : کهتری

مقالات مرتبط

هدیه ای درون بادکنک

تهیه باغچه شیشه ای

کهنه اما زیبا

چگونه قایق درست کنیم

كاسه‌ای با نقش لیمو

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.