تبیان، دستیار زندگی
از وسایل بزرگ در یک اتاق کوچک استفاده کنید. قواعد سنتی در مورد اندازه اتاق ممکن است این تصور را در شما به‌وجود آورد که در یک اتاق کوچک باید از وسایل کوچک استفاده کنید؛
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طراحی برای اتاق های کوچک

طراحی دکوراسیون برای اتاق‌های کوچک یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی است که خانواده‌ها با آن روبه‌رو هستند. چیدمان یک اتاق کوچک ممكن است برای شما کسل‌کننده و گیج‌کننده و مستلزم صرف هزینه‌های بالا باشد. در این بخش به چند راه ارزان برای تغییر شکل اتاق‌های کوچک اشاره می‌كنیم.

چیدمان اتاق

1. قبل از هر اقدامی، بررسی کنید که آیا بزرگتر نشان دادن اتاق راه خوبی برای زیباتر کردن آن است یا نه. اصلا چه چیز خوبی در مورد اتاق‌های بزرگ وجود دارد؟ شاید بخواهید اتاق پذیرایی‌تان راحت باشد و مهمان‌ها در هنگام ورود احساس دلپذیری داشته باشند، یا اینکه حمامی زیبا پر از وسایل داشته باشید. پس در مورد اینکه همیشه فضای بزرگتر بهتر است عجله نکنید. شاید فضای وسیع و بزرگ تنها به مشکلات‌تان اضافه کند.

2. با درنظر گرفتن یك رنگ گرم برای دوسوم فضای اتاق، آن را راحت‌تر نشان دهید. پنجره‌ها را با پارچه تزئین کنید و با اضافه کردن چند پتو و بالش، فضایی بسیار راحت درست کنید. پارچه‌های ساده بخرید و از آنها روبالشی‌های زیبا درست کنید؛ در این مورد از پارچه‌های پشمی نیز می‌توانید استفاده کنید. اتاقتان را تا حد ممکن راحت جلوه دهید زیرا دكور خاص اتاق شماست که خودنمایی می‌کند نه اندازه آن.

3.  شلوغی و بهم‌ریختگی را در یک اتاق کوچک کم کنید. این مشکل اصلی اتاق‌های کوچک است كه البته راه‌حلی ساده دارد. یک جعبه بردارید و تمام وسایل اضافی را از اتاق خارج کنید. سپس وسایل را یکی یکی و تا زمانی که احساس می‌کنید کافی است، دوباره به اتاق برگردانید. کلید موفقیت در این مرحله خودداری است.

4. از وسایل بزرگ در یک اتاق کوچک استفاده کنید. قواعد سنتی در مورد اندازه اتاق ممکن است این تصور را در شما به‌وجود آورد که در یک اتاق کوچک باید از وسایل کوچک استفاده کنید؛ در حالی‌که عکس آن صحیح است. استفاده از چند وسیله بزرگ در اتاق از میزان شلوغی و بهم‌ریختگی كم می‌كند و باعث می‌شود چشم‌ها راحت‌تر اتاق را بررسی کنند. همین قانون در مورد آثار هنری نیز صدق می کند. به جای استفاده از مجموعه های کوچک، یک نقاشی بزرگ به دیوار اتاق بچسبانید یا از قالیچه‌های تزئینی بزرگ استفاده کنید.

استفاده از چند وسیله بزرگ در اتاق از میزان شلوغی و بهم‌ریختگی كم می‌كند و باعث می‌شود چشم‌ها راحت‌تر اتاق را بررسی کنند.

5. یک راه ساده برای بزرگ‌تر نشان دادن اتاق این است كه پنجره‌ها و کف اتاق را همیشه تمیز و براق نگه دارید. انعکاس تمیزی باعث می‌شود اتاق روشن‌تر و بزرگ‌تر به نظر بیاید. می‌توانید امتحان کنید و نتیجه‌اش را ببینید.

6. یکی از دیوارهای کانونی را به رنگی تیره و عمیق درآورید تا عمق اتاقتان بیشتر به نظر بیاید. برای بقیه دیوارها از سفید یا رنگی بسیار روشن‌تر از دیوار مرکزی استفاده کنید. این کار باعث می‌شود دیوارها دور از هم به نظر بیایند. همچنین در نظر داشته باشید که رنگ‌های سرد مانند آبی یا سبز خود را دورتر نشان می‌دهند، در حالی که قرمز و زرد نزدیک‌تر به چشم می‌آیند.

چیدمان اتاق

7. استفاده از وسایل چند کاره در اتاق، شلوغی آن را كم می‌كند. استفاده از یک قفسه کشویی، هم می‌تواند میز تلویزیون شما باشد و هم تمام مجله‌ها و وسایل جانبی را نگهداری کند. یک قفسه چوبی علاوه بر نگهداری از پیراهن‌ها و ملحفه‌های اضافی، می‌تواند به عنوان یک میز قهوه نیز مورد استفاده قرار گیرد.

به یاد داشته باشید که بزرگی اتاق مهم نیست، بزرگی قلبی که اتاق را می‌سازد مهم است. اجازه دهید قلب‌تان با شخصیت و خلاقیت کارها را به پیش ببرد، نه با پول.

نشریه منزل

تنظیم برای تبیان : کهتری

مقالات مرتبط

یک دستور العمل همیشگی

سبز آرایی با سبکی نو

طراحی متفاوت

پرده حریر، فضای خصوصی!

ناشیانه تصمیم نگیرید

نیم قدم های دکوری

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.