تبیان، دستیار زندگی
با مدیریت سازمان تبلیغات اسلامی 40 مسجد در استان به شبکه اینترنت متصل می شود 2 میلیارد و 850 میلیون ریال اعتبار به بخش فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اختصاص یافت. رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در جمع خبر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سازمان تبلیغات اسلامی 40 مسجد را در استان خراسان به شبکه اینترنت متصل می کند

با مدیریت سازمان تبلیغات اسلامی

40 مسجد در استان به شبکه اینترنت متصل می شود

2 میلیارد و 850 میلیون ریال اعتبار به بخش فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اختصاص یافت. رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران استان از پیامبر اکرم( ص) و امام علی (ع) به عنوان اولین مبلغان اسلام نام برد و گفت: بیشتر مبلغان صدر اسلام حافظ قرآن، احادیث و سخنان پیامبر(ص) بودند و این رسالت تا زمان غیبت حضرت مهدی(عج) ادامه یافت.

حجت الاسلام لطیفیان اظهار داشت: در زمان غیبت، رسالت تبلیغ بر عهده عالمان آگاه و دوراندیش شیعه است و سازمان تبلیغات زیر نظر مقام معظم رهبری اداره می شود، افزود: در گذشته تمامی بودجه این سازمان از طریق دفتر رهبری تامین می شد، ولی اکنون ردیف بودجه دولتی به آن اختصاص یافته است و بخشی از اعتبارات آن از طریق دولت تامین می شود. وی توسعه فرهنگ و فقه دینی و توسعه فرهنگ دینی را کاملاً متفاوت دانست و گفت: این سازمان توسعه فرهنگ دینی را دنبال می کند. وی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی به قطب اینترنتی کشور تبدیل شده است افزود: پایگاه اینترنتی تبیان که بزرگترین شاهراه علمی خاورمیانه است، توسط این سازمان اداره می شود. وی ادامه داد: مردم می توانند با استفاده از این پایگاه به صورت رایگان با بیش از 300 پایگاه علمی، دینی و مذهبی در سراسر دنیا ارتباط برقرار کنند.

وی با بیان اینکه موسسه کتاب شهر و امیرکبیر زیر نظر سازمان تبیلیغات اسلامی فعالیت می کنند، ادامه داد: به زودی موسسه کتاب شهر در خراسان جنوبی راه اندازی می شود.

وی اظهار داشت: سازمان تبلیغات با یک رویکرد جوان گرایانه اقدام به تمرکززدایی اعتبار فرهنگی نموده است و با این اقدام 2 میلیارد و 850 میلیون ریال اعتبار به خراسان جنوبی اختصاص یافته که مقام دوم کشوری را در این زمینه داراست:

وی اجرای طرح بوستان اندیشه جوان را از برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی ذکر کرد که برای اولین بار در کشور اجرا می شود.

به گفته وی هسته های فرهنگی جوان در این بوستان شکل خواهد گرفت. حجت الاسلام لطیفیان اهداف این طرح را تقویت هویت دینی و ملی، نهادینه کردن باورهای دینی و اصول اعتقادی داوطلبان و آشنایی با فرهنگ اسلامی عنوان کرد.

وی از تاسیس 2 هزار بوستان اندیشه جوان در کشور خبر داد و گفت: با پیش بینی های انجام شده 60 هزار نفر جذب این بوستان می شوند و 8 هزار هسته فرهنگی جوان شکل می گیرد.

وی ادامه داد: در سال گذشته یک هزار و 200 مبلغ در طرح هجرت شرکت کرده اند و در سال جاری نیز 500 نفر از مبلغان متخصص در امور جوانان از 11 تیرماه به مراکز استان ها اعزام می شوند. به گفته وی از این تعداد 30 مبلغ به خراسان جنوبی اعزام و به اشاعه فرهنگ اسلامی در بین جوانان خواهد پرداخت. وی در ادامه افزود: ماهیت فرهنگ دینی تغییرناپذیر است و ما باید به روش های جدید در عرصه تبلیغات اسلام وارد شویم. رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان آمار روحانیون مستقر در روستاها را 40 نفر عنوان کرد و اظهار داشت: این روحانیون به اقامه نماز و ارائه برنامه های تبلیغی می پردازند.

وی خواستار همکاری مردم در زمینه برگزاری برنامه های فرهنگی شد و اضافه کرد: احداث منزل برای روحانیون مستقر در روستاها از محل اعتبارات دولتی انجام می شود. وی اضافه کرد: با مدیریت سازمان تبلیغات، 400 باب مسجد در کشور و 40 باب در استان به شبکه اینترنت متصل می شوند.

وی ایجاد نشاط در عرصه فرهنگی کشور را از برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد و ادامه داد: بزودی کارگاه آموزشی به منظور بالا بردن سطح معلومات روحانیون و دبیران معارف اسلامی استان برگزار می شود: وی با بیان اینکه برخورد احساسی در عرصه فرهنگ بیشترین ضربه را به فرهنگ اسلامی وارد می کند اظهار امیدواری کرد: خردورزی و تعقل در جامعه بتواند جای برخوردهای احساسی در عرصه فرهنگ را بگیرد.

وی بحران هویت را از خطرات جامعه امروزی دانست و خواستار کنترل آن شد. وی با اشاره به همکاری تشکل های غیر دولتی با سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: فرهیختگان استان می توانند پیشنهادات خود را برای تقویت فرهنگ دینی در اختیار این سازمان قرار دهند.

http://www.khorasannews.com/NewsSource/16158-840402/pdf/S1.pdf

روابط عمومی موسسه تبیان