تبیان، دستیار زندگی
یک پژوهش جدید نشان داد: گردو سرعت رشد تومورهای سرطانی پروستات را در موش های آزمایشگاهی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آقایان، گردو بخورند زیرا ...

گردو

یک پژوهش جدید نشان داد: گردو سرعت رشد تومورهای سرطانی پروستات را در موش های آزمایشگاهی کاهش می ‌د‌هد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، ‌محققان دانشگاه کالیفرنیا و دپارتمان مرکز تحقیقاتی منطقه ‌ای وسترن کشاورزی در آلبانی طی مطالعات اخیر خود دریافته‌ اند که مصرف گردو هم سرعت پیشرفت سرطان پروستات را در موش ها کند می‌ کند و هم تاثیرات مفیدی روی ژن‌ های چندگانه ی مرتبط با کنترل رشد و متابولیسم تومور دارد.

این تحقیق حاصل مطالعات پاول دیویس، متخصص تغذیه در دپارتمان تغذیه و محقق مرکز سرطان دیویس در دانشگاه کالیفرنیا است که نتایج آن در نشست ملی سالانه انجمن شیمی آمریکا در سانفرانسیسکو ارائه شد.

دکتر دیویس اظهار داشت که یافته‌ های حاصل از این تحقیق شواهد علمی بیشتری ارائه می ‌کند مبنی بر این که گردو اگرچه سرشار از چربی است اما برای سلامتی مفید است.

دکتر دیویس در تشریح مطالعات خود متذکر شد: این پژوهش نشان می ‌دهد که وقتی موش ‌های مبتلا به تومورهای سرطانی پروستات مقادیری گردو مصرف می ‌کنند که مصرف آن برای مردها نیز به آسانی و بدون مشکل امکان پذیر است، رشد تومور در آن ها کنترل می ‌شود.

دیویس افزود: این یافته مرا بسیار امیدوار کرد چون نتیجه ی مصرف گردو در بیماران می ‌تواند مفید و سودمند باشد.

آمارها نشان می ‌دهد که در آمریکا از هر 6 مرد یک نفر به سرطان پروستات مبتلا می‌ شود. این سرطان از جمله بیماری هایی است که فاکتورهای محیطی به ویژه رژیم غذایی نقش مهمی در بروز آن تولید می ‌کنند.

چندین مطالعه ی بالینی نشان داده است که خوردن گردو به دلیل این که سرشار از امگا 3، چربی‌ های چند شاخه ‌ای اشباع نشده، آنتی اکسیدان ها و سایر مواد شیمیایی گیاهی است، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می ‌دهد. اما در این تحقیق برای اولین بار تاثیر مصرف این مغز گیاهی خوراکی در مقابله با سرطان پروستات مشخص شد.

دکتر دیویس به موش هایی که با تغییرات و دستکاری‌ های ژنتیکی به سرطان پروستات مبتلا می‌ شوند، مغز گردو خوراند.

گردو مانع از رشد تومورهای سرطانی پروستات می ‌شود.

پس از 18 هفته دیویس متوجه شد مصرف مقداری گردو معادل مصرف روزانه ی یک انسان در موش ها باعث شد به میزان قابل توجهی از اندازه و سرعت رشد تومورهای سرطانی در آن ها کاسته شود در حالی که در گروه مقایسه، موش هایی که به همین مقدار از چربی دیگر به جز چربی گردو استفاده کرده بودند،‌ این مزایا در آن ها مشاهده نشده بود.

گردو

محققان دریافتند: در موش هایی که گردو مصرف کرده بودند نه تنها رشد سرطان پروستات 30 تا 40 درصد کاهش پیدا کرد بلکه مقدار نوعی پروتئین خاص در خون آن ها کمتر شد.

این پروتئین یک فاکتور رشد شبه انسولینی است که ارتباط بسیار قوی با بروز سرطان پروستات دارد.

به علاوه دیویس و دستیارانش روی تاثیر گردو بر فعالیت ژنی در تومورهای پروستات بررسی کرده و تاثیرات مثبت این خوردنی سالم را روی ژن های چندگانه مرتبط با کنترل رشد و متابولیسم تومور کشف کردند.

اگر می خواهید با پزشک سایت مشورت کنید، اینجا کلیک کنید.

برای شرکت در بحث های انجمن سایت مرتبط با بهداشت و سلامت، اینجا کلیک کنید.

اگر می خواهید با کارشناسان تغذیه ی سایت درباره رژیم های غذایی مشورت کنید، اینجا کلیک کنید

*مطالب مرتبط:

 گردو خاصیت ضد پیری دارد

نقش گردو در کاهش چربی های خون

خواص گردو

بخش تغذیه و سلامت تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.