تبیان، دستیار زندگی
معاون امور مرکز تخصصی مهدویت از راه‌اندازی سطح 4 تخصصی امامت و مهدویت با تصویت شورای عالی حوزه‌های علمیه، در بهمن ماه سال جاری خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راه اندازی سطح 4 تخصصی امامت و مهدویت

حجة الاسلام مصلحی

معاون امور مرکز تخصصی مهدویت از راه‌اندازی سطح 4 تخصصی امامت و مهدویت با تصویت شورای عالی حوزه‌های علمیه، در بهمن ماه سال جاری خبر داد.

حجت‌الاسلام مصلحی در گفت‌وگو با مرکزخبرحوزه، با اشاره به فعالیت بخش‌های تبلیغ، پژوهش و آموزش در این مرکز، اظهار داشت: آموزش‌های تخصصی در مقطع کارشناسی‌ارشد با بیش از110 دانش‌پژوه و 250 فارغ التحصیل، آموزش های تربیت مربی و آموزش های کوتاه مدت که به صورت حضوری، مجازی و مکاتبه‌ای انجام می‌شود و تاکنون بیش از 100 دوره کوتاه مدت و 20 دوره تربیت مربی برگزار گردیده است.

حجت‌الاسلام مصلحی به فعالیت های پژوهشی این مرکز در سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: در بخش پژوهش بیش از70 کتاب مفید در عرصه مهدویت چاپ شده که تعداد زیادی از آنها پایان‌نامه‌های دانش‌پژوهان و فارغ التحصیلان مرکز بوده و بر اساس ارزیابی‌ها کتاب‌های به چاپ رسیده همگی مورد نیاز و استقبال جامعه بوده است.

معاون‌آموزش مرکز تخصصی‌امامت‌ومهدویت ادامه داد: تاکنون 12سایت مهدوی به زبان‌های فارسی، عربی انگلیسی، اردو و ... راه اندازی شده که در زمینه پاسخ به سئوالات، شبهات و ارائه معارف اهل بیت (ع) در زمینه مهدویت فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: انتشار فصلنامه علمی تخصصی «انتظار موعود» مجله عمومی «امان» در  شمارگان و تیراژهای بسیار بالا از دیگر اقدامات پژوهشی این مرکز در سال گذشته به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام مصلحی تصریح کرد: کتابخانه تخصصی مهدویت با بیش از 300 هزار کتاب تخصصی صبح و عصر مورد مراجعه علاقه مندان است و همچنین واحد پرسش و پاسخ به صورت حضوری، تلفنی، اینترنتی و پست جواب قبول تاکنون به بیش از 3 هزار سوال و شبهه جواب داده که گزیده ای از این سوالات در کتاب آفتاب مهر به چاپ رسیده است.

وی به بخش تبلیغ در این مرکز اشاره کردو افزود: صرف آموزش کافی نیست و باید وارد عرصه تبلیغ شد، لذا به اعزام کارشناسان مهدویت به مناطق مختلف کشور، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مراکز علمی اقدام کرده و جلسات پرسش و پاسخ و همایش های علمی مهدوی برگزار شده است.

حجت الاسلام مصلحی عنوان کرد: این مرکز در سراسر کشور 27 شعبه به نام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) دایر کرده است که فعالیتهای آموزشی خوبی از جمله دوره های کوتاه مدت و تربیت مربی دارند و همچنین تاسیس مجتمع فرهنگی و زیارتی یاوران حضرت مهدی (عج) و برگزاری کلاس‌های مهدوی برای دانشجویان و دانش‌آموزان و استقبال خوب آنها از دیگر برنامه های این مرکز به شمار می‌‌آید.

وی گفت: در عرصه کودک و نوجوان، واحد کودکان و نوجوانان راه اندازی شده که ثمرات خوبی از جمله چاپ «پیک نو بهار» ویژه دبستانی‌ها که برای ادارات آموزش پرورش در سراسر کشور ارسال می‌شود و به صورت کتاب مسابقه برای مقطع ابتدایی چاپ خواهد شد.

حجت‌الاسلام مصلحی ادامه داد: درس خارج کلام با موضوع مبانی و مسائل مهدویت توسط اساتید برجسته حوزه برگزار شده که مورد استقابل طلاب قرار گرفته است و این دروس به زودی از شبکه رادیویی معارف پخش خواهد شد.

وی بیان داشت: همچنین در سال گذشته بیش از 100 برنامه غیر از برنامه به سوی ظهور که هر هفته در صدا و سیما پخش می شود، ضبط و در استان های مختلف اجرا شد.

معاون مرکز تخصصی امامت و مهدویت خاطرنشان ساخت: کلیه کارکنان دولت طی توافق نامه‌ای، آموزش ضمن خدمت درباره مسائل مربوط به مهدویت، تفسیر و نماز را می‌گذرانند.

وی با اشاره به زمان و ظرفیت پذیرش این مرکز، اظهار داشت: در مقطع تخصصی کارشناسی ارشد از 15 اسفند 88 تا 12 اردیبهشت امسال ثبت نام صورت می‌گیرد و 17 اردبیهشت نیز آزمون آن برگزار می شود که به دلیل محدودیت ها امسال فقط 30 نفر پذیرش می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید با همت و کار مضاعف تلاش کنیم تا در عرصه مهدوی به این شعار جامعه عمل بپوشانیم.