تبیان، دستیار زندگی
سهام باشگاه های استقلال و پرسپولیس نیز امسال حتما تعیین تکلیف می شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تعیین تکلیف سهام استقلال و پرسپولیس

استقلال ، پرسپولیس

معاون سازمان خصوصی سازی از شناسایی شرکتهای جدید دولتی، برنامه واگذاری 489 شرکت گروه یک و 35 شرکت گروه دو در سال جاری، واگذاری بیمه دانا به‌زودی و تعیین تکلیف سهام استقلال و پرسپولیس خبر داد.

اسماعیل غلامی در گفتگو با مهر در خصوص برنامه های امسال این سازمان گفت: بر اساس برنامه ها قرار است 489 شرکت جزو گروه یک و 35 شرکت جزو گروه دو در سال جاری واگذار شوند.

معاون سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه 35 شرکت گروه دو در سال جاری باید واگذار شوند، در بیان افزایش تعداد شرکتهای قابل واگذاری گروه یک نسبت به سال گذشته گفت: یکسری از شرکتهای دولتی شناخته شده نبودند که پس از شناسایی در لیست واگذاری ها قرار گرفتند.

وی افزود: همچنین سازمان گسترش و نوسازی صنایع بر اساس اساسنامه و قانون مربوط به این سازمان می توانست، شرکتهایی را در مناطق محروم با اجازه دولت تاسیس نماید که چنین اتفاقی افتاده است و این شرکتها نیز جزو برنامه واگذاری قرار گرفته اند.

سهام باشگاه های استقلال و پرسپولیس نیز امسال حتما تعیین تکلیف می شود

غلامی گفت: برنامه های واگذاری سه ماهه سازمان هنوز تنظیم نشده و تا چند روز آینده این برنامه تهیه خواهد شد تا مشخص شود کدام یک از شرکتها در اولویت واگذاری در سه ماهه اول سال قرار دارند.

افزایش قیمت سهام بیمه دانا

وی با تاکید بر اینکه بیمه دانا به زودی واگذار خواهد شد، اظهار داشت: بیمه دانا بر اساس 2 قراردادی که به تازگی به میزان 160 میلیارد تومان منعقد کرده است، نسبت زیان انباشته خود را جبران کرده و افزایش پرتفویی معادل پرتفوی قبلی ایجاد کرده است.

معاون سازمان خصوصی سازی اضافه کرد: با توجه به این امر قیمت سهام این شرکت نیز افزایش پیدا کرده و با قیمت بهتری عرضه و به فروش خواهد رفت.

واگذاری استقلال و پرسپولیس

به گفته وی سهام باشگاه های استقلال و پرسپولیس نیز امسال حتما تعیین تکلیف می شود، زیرا واگذاری این باشگاهها می توانست یکسال به تعویق بیافتد، البته بستگی به سیاستهای سازمان تربیت بدنی نیز دارد.

غلامی همچنین از قطعی شدن معامله سهام مخابرات پس از بررسی ها و اظهارنظر شورای رقابت خبر داد.

تنظیم:سعید آقازاده