تبیان، دستیار زندگی
شیوه برخورد در مواجه شدن با مشکلات گوناگون نظیر مشکلات مالی و ارتباطات نادرست زناشویی در این کتاب آموزش داده شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مردان و زنان از هم چه می‌خواهند

امیر دانش زاده

هدف از تالیف این نوشتار، مقابله با افزایش آمار طلاق در جامعه و مشکلات زیادی است که زوج‌های جوان در اوایل زندگی با آن روبه‌رو می‌شوند، گفت: این کتاب مانند نسخه‌ای در دستان زنان و مردان، نکته به نکته  مشکلات را موشکافی می كند تا بتواند آمار جدایی‌ها را به حداقل برساند.

نویسنده آثار روانشناسی و متخصص ارتباطات عصبی -کلامی از نگارش کتابی با عنوان «آنچه مردان و زنان از یکدیگر می‌خواهند» خبر داد و گفت: این نوشتار بر اساس مباحث روانشناسی زناشویی و با توجه به نیازهای فکری و عاطفی زنان و مردان تدوین شده است.

امیر دانش‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: این نوشتار با اشاره به تفکرات مختلف، به بیان دلایل اختلاف زیاد میان زوج ها می‌پردازد.

وی با تاکید بر این که هدف از تالیف این نوشتار، مقابله با افزایش آمار طلاق در جامعه و مشکلات زیادی است که زوج‌های جوان در اوایل زندگی با آن روبه‌رو می‌شوند، یادآور شد: این کتاب مانند نسخه‌ای در دستان زنان و مردان، نکته به نکته  مشکلات را موشکافی می كند تا بتواند آمار جدایی‌ها را به حداقل برساند.

شیوه برخورد در مواجه شدن با مشکلات گوناگون نظیر مشکلات مالی و ارتباطات نادرست زناشویی در این کتاب آموزش داده شده است.

دانش‌زاده با بیان این که «زنان و مردان در طول تاریخ انتظار ایده‌آل‌ها و کامل‌ترین‌ها را از یکدیگر داشته‌اند» توضیح داد: با توجه به این که دختران و پسران در خانواده‌های مختلف و فرهنگ‌های مجزا از یکدیگر تربیت شده‌اند، اختلافات گوناگونی بین آنها به وجود می‌آید که البته باید با درایت فکر حل شود.

نویسنده حوزه روانشناسی یکی از ویژگی‌های اساسی این نوشتار را ارایه راهکارهای مواجهه با تنش‌های میان زنان و مردان دانست و اظهار داشت: شیوه برخورد در مواجه شدن با مشکلات گوناگون نظیر مشکلات مالی و ارتباطات نادرست زناشویی در این کتاب آموزش داده شده است.

وی با تاکید بر این که متاسفانه مشکلات زناشویی در ایران تبدیل به عادات زناشویی شده است، تصریح کرد: میزان عشق و علاقه عاطفی میان زوج‌ها در مقایسه با دوران گذشته بسیار اندک شده است و بسیاری از افراد از زندگی‌های زناشویی خود خسته و کسل‌اند.

دانش‌زاده یکی از معضلات خانواده های کنونی را افزایش فاصله روحی و عاطفی میان زوج‌ها دانست و توضیح داد: این نوشتار برای کاستن از این فاصله‌ها، نزدیکی عاطفی و ایجاد استحكام خانوادگی تدوین شده است.

وی با اشاره به این که اكنون این نوشتار در نیمه مسیر نگارش است، افزود: تاکنون 120 صفحه نوشته ام كه 50 صفحه دیگر نیز به آن افزوده خواهد شد.

گردآوری و تنظیم برای تبیان:نرگس امیرسرداری