تبیان، دستیار زندگی
پس از خروج احمد عاطف از كمیته داوران این جشنواره مسئولان این جشنواره با خروج فیلم صهیونیستی «نیمه طبیعی» به كارگردانی بن رفایین موافقت كرد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جشنواره بی جشنواره

آسر یاسین هنرمند و كامله ابوذكری و احمد عاطف كارگردانان مصری در اعتراض به حضور فیلمی از رژیم صهیونیستی جشنواره «دیدار با تصویر» را تحریم كردند.

آسر یاسین

به گزارش فارس، آسر یاسین هنرمند و كامله ابوذكری كارگردان مصری در اعتراض به حضور فیلمی از رژیم صهیونیستی در جشنواره فیلم «دیدار با تصویر»، از حضور در كمیته داوران این جشنواره انصراف دادند.

جشنواره «دیدار با تصویر» كه توسط یك مركز فرهنگی فرانسوی در قاهره برگزار می‌شود، پیش از این نیز شاهد خروج احمد عاطف كارگردان برجسته مصری به دلیل تحریم صورت گرفته از سوی انجمن سینماگران مصری علیه صهیونیست‌ها بود.

پس از خروج احمد عاطف از كمیته داوران این جشنواره مسئولان این جشنواره با خروج فیلم صهیونیستی «نیمه طبیعی» به كارگردانی بن رفایین موافقت كرد اما روز گذشته وزارت خارجه فرانسه در پی فشار لابی صهیونیستی فرانسه از بازگشت این فیلم به فهرست فیلم‌های این جشنواره خبر داد

آسر یاسین پس از اعلام خروج خود از این جشنواره با اشاره به آزادی این مركز فرانسوی برای انتخاب فیلم‌های جشنواره گفت: من نیز در اتخاذ تصمیم‌های خود آزادم و این تصمیم من به علت سیاست‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان است بخصوص كه كارگردان اسرائیلی حاضر در این جشنواره، در ارتش این رژیم فعالیت داشته است.

به گزارش پایگاه خبری نورت مصر در همین حال «كامله ابوذكری» كارگردان مصری دلیل خروج خود را مخالفت‌اش با هر گونه همزیستی با رژیم صهیونیستی عنوان كرد. جشنواره فیلم «دیدار با تصویر» كه از روز هشتم آوریل (19فروردین) به مدت هفت روز در قاهره برگزار می‌شود شاهد حضور 29 فیلم كوتاه، مستند و انیمیشن خواهد بود.

در همین حال پیش از این و پس از خروج احمد عاطف از كمیته داوران این جشنواره مسئولان این جشنواره با خروج فیلم صهیونیستی «نیمه طبیعی» به كارگردانی بن رفایین موافقت كرد اما روز گذشته وزارت خارجه فرانسه در پی فشار لابی صهیونیستی فرانسه از بازگشت این فیلم به فهرست فیلم‌های این جشنواره خبر داد.


تنظیم برای تبیان: محمد نبوی