تبیان، دستیار زندگی
سینمای ایران در حالی نیمه اول نخستین ماه بهار را طی می‌كند كه با آغازی خوب همراه بود و پیش‌بینی فروش میلیاردی برای فیلم‌های روی پرده، همواره امری قابل پیش‌بینی است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فروش 700 میلیونی سینما در روزهای تعطیل

روزهای میلیاردی گیشه سینما در راه

سینماهای تهران در حالی تا پنجشنبه شب 663 میلیون تومان فروش داشتند كه این آمار تا امروز شنبه از مرز 700 میلیون عبور كرده است.

تسویه حساب

اوج‌گیری «تسویه‌ حساب» با 243 میلیون و تكیه زدن بر صدر جدول فروش و فروش 60 میلیونی فیلم «پوپك و مش ماشاءالله» در 2 روز از روزهای اوج‌گیری اكران‌های جدید و حركت آثار یاد شده به فروش میلیاردی خبر می‌دهد.

سینمای ایران در حالی نیمه اول نخستین ماه بهار را طی می‌كند كه با آغازی خوب همراه بود و پیش‌بینی فروش میلیاردی برای فیلم‌های روی پرده، همواره امری قابل پیش‌بینی است.

فیلم «پوپك و مش ماشاءالله» ساخته فرزاد مؤتمن در ژانر تولیدات كمدی با ایفای نقش فرهاد آئیش، امین حیایی، مهناز افشار، امیر جعفری و سروش صحت، بیشتر از دیگر آثار خود را مطرح كرده است. این فیلم امروز وارد چهارمین روز اكران خود می‌شود. پیش‌بینی می‌شود كه با پایان تعطیلات نوروزی، سقف فروش روزانه آن از روزی 30 میلیون هم بیشتر شود.

بهار گذشته نیز فیلم «اخراجی‌ها» از ركورد سقف فروش روزانه 40 میلیونی برخوردار بود كه تاكنون فیلم‌های اكران عید موفق به شكست این ركورد نشده‌اند. این در حالی است كه رقابت میان دیگر فیلم‌های روی پرده نیز همواره در فراز و فرود است.

فیلم «طهران تهران» ساخته داریوش مهرجویی، 100 میلیون فروش داشته است. فیلم «هیچ» از عبدالرضا كاهانی نیز با فروش 100 میلیونی خود همواره برای عبور از میانه جدول با این فیلم وضعیت مساوی را سپری می‌كند.

آغاز پرتماشاگر فیلم‌های امسال و دستیابی به سقف فروش 30 میلیون تومان در روز با توجه به ایام تعطیلی نیز از فصلی پرفروش در سینمای كشور حكایت دارد

این در حالی است كه «سلام بر عشق» ساخته اصغر نعیمی در آخرین آمار اعلام شده طی 15 روز، 160 میلیون تومان فروش داشته است.

هیچ

گفتنی است كه گیشه سینمای ایران طی یكی، دو سال گذشته همواره روالی پیش‌بینی ناشدنی را سپری كرده است.

سال گذشته برآورد كارشناسان و منتقدان سینما از فروش سالیانه سینمای ایران 30 میلیارد تومان بود كه این رقم چند ماه در گیشه به واقعیت پیوست و 12 فیلم رقم ركورد میلیاردی را پشت سر گذاشتند.

پس از فیلم «اخراجی‌ها» كه 8 میلیارد و نیم فروش داشت، آثاری همچون «درباره الی»، «پسر تهرونی» و... مرز 2 میلیارد را با احتساب سینماهای تهران و شهرستان پشت سر گذاشتند. آغاز پرتماشاگر فیلم‌های امسال و دستیابی به سقف فروش 30 میلیون تومان در روز با توجه به ایام تعطیلی نیز از فصلی پرفروش در سینمای كشور حكایت دارد.


گروه هنری تبیان