تبیان، دستیار زندگی
نماینده ولی فقیه در خراسان گفت: در نگاه اسلام ورزش محور سلامت جسم و نیز تقویت فكر است. به گزارش ایرنا ، آیت الله عباس واعظ طبسی روز یكشنبه در دیدار با جمعی از اعضای تیم ملی كوهنوردی ایران كه قله اورست را فتح كردند افزود: ام...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تاکید آیت‌الله طبسی بر اهمیت ورزش از نگاه اسلام


نماینده ولی فقیه در خراسان گفت: در نگاه اسلام ورزش محور سلامت جسم و نیز تقویت فكر است.

به گزارش ایرنا ، آیت الله عباس واعظ طبسی روز یكشنبه در دیدار با جمعی از اعضای تیم ملی كوهنوردی ایران كه قله اورست را فتح كردند افزود: امروز گاهی ورزش به عنوان وسیله‌ای برای پر كردن اوقات فراغت جوانان مطرح می‌شود.

وی با اشاره به صعود نخستین زن مسلمان به بام جهان گفت: موجب افتخار و غرور ملی همه ما است كه یك بانوی متعهد و معتقد به مبانی اعتقادی نظام مقدس اسلامی با قلبی پاك، ضمیری روشن و اعتقادی راسخ توانست نام و فرهنگ جمهوری اسلامی را در دنیا مطرح كند.

تولیت آستان قدس رضوی حضور زنان را در عرصه‌های مختلف اجتماعی نیز از بركات انقلاب شكوهمند اسلامی دانست.

وی افزود: دشمنان اسلام امروز به این باور رسیده‌اند كه یك زن مسلمان می‌تواند با استعانت از خداوند متعال و با یاد و نام بزرگ بانوی اسلام با بزرگترین مردان قهرمان جهان رقابت كرده و پیروز شود.

نایب رییس فدراسیون كوهنوردی نیز در این دیدار گفت: ? 13نفر از برادران و هفت نفر از خواهران در شرایط بسیار نامساعد جوی كار صعود به قله اورست را ? 26اسفند ماه پارسال شروع كردند.

سید مصطفی میرسلیم افزود: از بین این جمع شش نفر از برادران و دو نفر از خواهران موفق به این فتح بزرگ شدند.

لازم به ذکر است که ورزشکاران کوهنورد نیز جهت زیارت ، به حرم مطهر امام رضا (ع) مشرف شدند.