تبیان، دستیار زندگی
هنوز به لحاظ نیروی انسانی و امكانات با كمبود مواجه هستیم، اما با این وجود این شهر مقدس تاكنون توانایی پذیرایی از 20 میلیون زائر را داشته و نیازهای اولیه آنان را تامین كرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مشهد 10 برابر عربستان زائر دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جواد آرین‌منش صبح امروز در بازدید از ستاد تسهیلات نوروزی مشهد اظهارداشت: اگر این تعداد زائر وارد هر شهری شود با مشكلات فراوان روبه‌رو می‌شود، مانند عربستان كه برای 2 میلیون زائر سالانه تمام نیروهای خود و سایر كشورها را برای پذیرایی از این تعداد بسیج می‌كند و در مشهد فقط برای نوروز پیش‌بینی ورود 10 میلیون زائر شده است.

جواد آرین منش

وی اضافه كرد: هرچند هنوز به لحاظ نیروی انسانی و امكانات با كمبود مواجه هستیم، اما با این وجود این شهر مقدس تاكنون توانایی پذیرایی از 20 میلیون زائر را داشته و نیازهای اولیه آنان را تامین كرده است.

نماینده مشهد و كلات در مجلس شورای اسلامی اضافه كرد: توان ساماندهی در مشهد بسیار بالا است كه توان پذیرایی از این تعداد وجود دارد.

وی به تشكیل شورای عالی زیارت اشاره كرد و گفت: این شورا در سفر سوم ریاست جمهوری مصوب شد و از سال آینده با حضور وزرای مربوطه، استاندار و متولیان امر زیارت شكل می‌گیرد كه برنامه‌ریزی و سیاستگذاری‌های لازم به منظور ارتقای كیفیت خدمات و رفع مشكلات موجود در پایتخت معنوی كشور صورت خواهد گرفت.

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: این شورا نگاه ملی به مشهد دارد و ما معتقدیم این شهر متعلق به جهان تشیع است و باید در همه ابعاد ارتقا پیدا كند.

هنوز به لحاظ نیروی انسانی و امكانات با كمبود مواجه هستیم، اما با این وجود این شهر مقدس تاكنون توانایی پذیرایی از 20 میلیون زائر را داشته و نیازهای اولیه آنان را تامین كرده است

وی افزود: مشهد یك شهر تاریخی با سابقه و تمدن درخشان است و وجود حضرت امام رضا(ع) بزرگ‌ترین نعمت این شهر محسوب می‌شود كه آن را به پایتخت معنوی جهان اسلام مبدل كرده است.

آرین‌منش گفت: مشاهیر بزرگ شرق كشور و بزرگ‌ترین حوزه علمیه جهان تشیع همه در استان خراسان رضوی قرار دارد كه این موارد باعث توجه ویژه به مشهد می‌شود.

تنظیم:س.آقازاده