تبیان، دستیار زندگی
فیلم ماتریس (شبکه) توسط برادران واچوسکی(Larry Wachoski , Andy Wachoski) در سال 99 ساخته شد و نظر بسیاری از جهانیان را به خود معطوف کرد . برادران واچوسکی به وسیله این فیلم نبوغ خود را به جلوه کشیدند و باعث شدند که تماشاگر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ماتریس

فیلم ماتریس (شبکه) توسط برادران واچوسکی(Larry Wachoski , Andy Wachoski) در سال 99 ساخته شد و نظر بسیاری از جهانیان را به خود معطوف کرد . برادران واچوسکی به وسیله این فیلم نبوغ خود را به جلوه کشیدند و باعث شدند که تماشاگران به هنر آنها غبطه خورند. حرکات بسیار زیبا و موزون دوربین همراه با جلوه های ویژه بی نظیر و باور نکردنی همچنین استفاده از فنون کونگ فو در درگیریها و پلانهای مختلف فیلم از نکاتی است که فیلم را جذاب تر ودیدنی تر نموده است .

همچنین بازیگردانی تیم کارگردانی وبازی قوی بازیگران فیلم از جملهKeanu Reaves,Laurence Fishburne, Carrie Anne Moss) (از نکات قابل توجه در این فیلم است . فیلمنامه این فیلم با دقت و اهتمام زیاد طراحی شده و یک فلسفه جدید حیاتی را مطرح نمود و آن هم این مقوله بود که با قدرت تمرکز و تفکر می توان تمام سطوح را درنوردید و کارهای غیرممکن را ممکن ساخت . فیلمنامه دارای بخشهای لایه لایه مختلف است ، لذا با هر بار تماشای فیلم می توان به نکات تازه تری دست پیدا کرد . خلاصه داستان فیلم ازاین قرار است که در آینده نه چندان دور یک هکر کامپیوتر با اسم مستعارنیو(Neo) درمی یابد که تمام زندگی برروی زمین ممکن است هیچ چیز جز نمای مجازی که به طور استادانه ای توسط یک هوش مصنوعی طراحی شده ، نباشد و زندگی فقط برای هدف خاصی طراحی شده و آنهم تامین نیرو برای همین هوش مصنوعی می باشد .

Hacker)به فردی گفته می شود که قدرت نفوذ درشبکه های کامپیوتری را داشته و انواع قفلهای نرم افزاری را می شکند(

در این میان دنیای حقیقیReal World) (در واقع همان دنیایی است که هوش مصنوعی همراه با ماشینها بر آن حکومت می کنند . او به یک مبارز دائمی به نام مورفیوس(Morpheus) می پیوندد تا ماتریس را از بین ببرند.مورفیوس او را به 200 سال بعد انتقال می دهد و او دریکی از همان سلولهای انرژی دوباره متولد می شود . در این میان نیروهای هوش مصنوعی که یکی از آنها به (مامور اسمیت) مشهور است در برابر آنها قرار می گیرند . درآخر نیو به قدرت اصلی خود پی می برد و ماتریس را در می نوردد و قدرتی فرای قدرت مامورین ماتریس پیدا می نماید .

در حال حاضر قسمت دوم وسوم این فیلم مهیج و دیدنی درحال ساخت است و درسال 2003 اکران خواهد شد . با همکاری کارگردانان قبلی و بازیگران سابق به نظر می رسد که دو قسمت اخیر هم جذابیت قسمت اول را داشته باشند نام دو قسمت جدیدMatrix Reloaded(شکل جدید ماتریس) وMatrix Revolution (انقلاب ماتریس) می باشد .

در دو داستان جدید ایده های جدیدتری از طرف گروه کارگردانی و فیلمنامه نویسان ارائه شده که در واقع در جهت جذابتر کردن دو قسمت اخیر بوده است . از رخدادهای مهم در هنگام فیلمبرداری(Matrix Reloaded) آسیب دیدگیCarrie Anne Moss بازیگر نقش ترینیتی (همان شخصیت زن مکمل) می باشد . در یکی از لوکیشن های فیلم که درآن خانمMoss در حال موتور سواری بوده به زمین می خورد و دچار آسیب دیدگی می شود . خوشبختانه این حادثه باعث توقف کار نشده و پس از چند روز این بازیگر کانادایی به کار خود ادامه می دهد . نکته دیگر قوت فیلم در زمینه صحنه سازی اکشن و جلوه های ویژه می باشد . در این دو قسمت هم همان حرکات موزون کونگ فو و پرشهای بلند تکرار شده ، به علاوه پرداخت این صحنه ها از قسمت اول جالب توجه تربوده است . لذا در دو قسمت جدید شاهد صحنه های فوق العاده بیشتری نسبت به قسمت اول خواهیم بود . در فیلم Matrix Reloaded نیو و مورفیوس به دنبال رهاساختن انسانها از هوش مصنوعی بوده و با ماموران ماتریس درگیر می شوند . آنها طی این اقدامات زمینه یک انقلاب را در دنیای حقیقی فراهم می نماید .

مراحل ساخت این فیلم بسیار سخت ودر عین حال با پنهان کاری همراه بود، طوری که به جز اعضای سازنده فیلم شخص دیگری اطلاعی در مورد داستان فیلم نداشته و لوکیشن ها نیز توسط ماموران حفاظتی از ورود متفرقه محفوظ ماندند . این امر باعث می شود که هیجان برای روز اکران فیلم بیشتر شود و اشتیاق عمومی نیز افزایش یابد .

Keanu Reavesبازیگر نقشنیو در مصاحبه ای گفته است :

بازی دراین فیلم سخت و طاقت فرسا بود من فکر نمی کنم مردم بفهمند که این فیلم مستلزم چه فعالیت فیزیکی شدیدی بوده است من مجبور شدم ازیک رژیم غذایی سخت استفاده کنم و در تمریناتم تلاش مضاعفی اعمال کنم. من از ماه اکتبر 2000 شروع کردم ودر این مدت تمام زندگی من صرف بازی در این سری فیلم و تلاش برای آماده شدن آنها شد . گروه کارگردانی به شدت در مورد افشا نشدن داستان فیلم جدیت نشان می دادند ونگران بودند . متن های فیلمنامه طوری نوشته می شد که قابل کپی کردن نبود .

ماهمه می دانستیم که باید داستان فیلم را محفوظ نگه داریم و همه نه تنها از این مساله ناراحت نبودند بلکه ابراز رضایت هم می کردند.

در آخر به اطلاعات کلی درمورد فیلم می پردازیم :

Matrix Relaoded (Matrix 2)

ماتریس دوباره ایجاد شده(ماتریس 2)

ژانر: علمی تخیلی

استودیو: Warner Bros.

شرکت تهیه کننده:Village Roadshow

رنگی

کارگردانان:Andy ,Larry Wachoski