تبیان، دستیار زندگی
هنرمندان بسیجی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هنرمندان بسیجی

 هنرمندان بسیجی

حسین قنادیان با اشاره به تاكیدات مقام معظم رهبری در خصوص بازتولید هنری ارزش‌های حماسه دفاع مقدس اظهار داشت: تابلوی راهنمای هنرمندان بسیجی رهنمودهای ولی فقیه زمان است.

به گزارش فارس به نقل از سازمان بسیج هنرمندان، حسین قنادیان رئیس سازمان بسیج هنرمندان نحوه حضور و فعالیت كاروان‌های راهیان نور هنرمندان كشور را تشریح كرد. به گفته وی امسال حدود 4000 هنرمند زائر از سوی استان‌ها و 700 هنرمند به اهتمام سازمان مركزی بسیج هنرمندان از سراسر كشور به زیارت مقتل شهیدان ایران آمده‌اند.

قنادیان با اشاره به تاكیدات مقام معظم رهبری در خصوص بازتولید هنری ارزش‌های حماسه دفاع مقدس اظهار داشت: تابلوی راهنمای هنرمندان بسیجی رهنمودهای ولی فقیه زمان است كه می‌فرمایند خاطرات جنگ گنجینه تمام نشدنی است كه باید آن را استخراج و در كمال امانت و درستی به نسل‌های آینده تحویل داد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان لازمه بازتولید ارزش‌های جنگ در بسته‌ها و قالب‌های هنری را شناخت و درك درست فضای جنگ دانست و تصریح كرد: هدف اصلی بسیج هنرمندان برای نیل به هنر ارزشی ایجاد این شناخت است و اردوی راهیان نور نیز در همین راستا دارای كاركرد فوق العاده‌ای است. در این كاروان‌ها بسیاری از اشخاص هنرمند با تاثیر پذیرفتن از فضا و سوژه‌یابی از رشادت‌های رزمندگان، تحول نگرشی را با تمام مشخصات آن درك نموده‌اند.

وی افزود: در كنار این تحول نگرشی توسعه فرهنگ پشت كار برای خدمت به مردم و انقلاب و كشور یكی بهترین سوغات‌های زائران سرزمین نور است و به همین دلیل سعی می‌كنیم گردونه خدمت را فعال نگه داریم تا چرخه خدمتگزاری بهتر این عزم مقدس را افزایش دهد.

قنادیان در كنار ساماندهی كاروان‌های هنرمندان از خدمات عمومی بسیج هنرمندان برای سایر زائرین در این روزها یاد كرد و ادامه داد: هر شب با اجرای برنامه مردان آسمانی به 3 تا 5 هزار زائر خدمات‌رسانی می‌كنیم و افتخار داریم كه با تولید 5 مستند آثار ماندگاری را از زیارت سال 89 تولید نمائیم. ضمن این كه گروه‌های تئاتر خیابانی در بوستان‌های شهرهای مورد بازدید و هم چنین امكاناتی برای خلق حضوری آثار تجسمی برای هنرمندان از قبیل نقاشی و حجم فراهم شده كه از فعالیت‌های میدانی این سازمان برای غنای بیشتر این سنت حسنه سالیانه است.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی