تبیان، دستیار زندگی
امام جمعه موقت اهواز با استقبال از حرکت فرهنگی راهیان نور در خوزستان، راهیان نور را عاملی اساسی برای خنثی‌سازی فتنه‌ها در کشور دانست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عاملی برای خنثی سازی فتنه ها
امام جمعه اهواز

امام جمعه موقت اهواز با استقبال از حرکت فرهنگی راهیان نور در خوزستان، راهیان نور را عاملی اساسی برای خنثی‌سازی فتنه‌ها در کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، آیت‌الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری روز گذشته در جمع کاروان های راهیان سرزمین نور اظهار داشت: جنگ‌های طول تاریخ را می‌توان از دو دیدگاه مورد بررسی قرار دهیم؛ جنگ‌هایی که صرفاً دیدگاه عقیدتی دارد و جنگ‌هایی که جنبه ارزشی ندارد و تنها برای تصرف اراضی و توسعه و نفوذ حکومتی اتفاق می‌افتد.

آیت الله حیدری ادامه داد: جنگ‌های دسته دوم همیشه در تاریخ محو می‌شوند اما جنگ‌های دسته اول مانند جنگ‌های صدر اسلام، عاشورا، دفاع مقدس اینها در تاریخ حوادثی جاودان هستند؛ زمانی که خون انسانی مظلوم برروی خاک ریخته می‌شود و شهادت معنا پیدا می‌کند، آنگاه آن محل یک فرهنگ سرزمینی برای عبرت دیگران می‌شود؛ از دید اسلام این مزارها قداست دارد.، نمونه بارزش شهدای کربلا هستند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور ادامه داد: این اردوها صرف گردشگری و یا دیدن آثار باستانی نیست؛ کسانی که در این اردو شرکت می‌کنند علاوه برکسب معنویات با فرهنگ و ارزشهای شهدا آشنا می‌شوند و تحولی خاص در درونشان احساس می‌کنند و این فرهنگ به نسل‌های آینده منتقل می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: نظام مقدس اسلامی ذاتاً کفرستیز و ظالم ستیز است؛ از این رو استکبار جهانی همیشه در خطر نابودی این نظام است، 21 سال است که تهدیدات جنگ نرم را مطرح می‌کنند؛ آنها می‌خواهند نظام را از نظر سیاسی و فرهنگی دچار استحاله کنند، اما غافل از این هستند که فرهنگ عاشورا پشتوانه مردمی است؛ از این رو نه تنها به پیروزی نرسیده‌اند بلکه بارها احساس شکست کرده اند و نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت ولایت مداری و ارزش‌های شهدا توانسته پیشرفت‌های زیادی کسب کند.

امام جمعه موقت اهواز تاکید کرد: سال قبل در طی 8 ماه از 22 خرداد تا 22 بهمن فتنه و آشوبی را طراحی کردند این هشت ماه با هشت سال جنگ تحمیلی قابل مقایسه نبود آنها شکست خوردند و جنازه فتنه 88 توسط ملت ایران تشییع شد.

آیت الله حیدری تاکید کرد: همانطور که اسلام به برکت شهادت امام حسین (ع) تداوم پیداکرد، تداوم انقلاب نیز در رابطه با تداوم شهداست، همانطور که مقام معظم رهبری نیز خود به یادواره‌های شهدا اهمیت مردم خودشان در دهلاویه حضور پیدا کردند و به این حرکت فرهنگی رسمیت دادند و این حرکت را به عنوان الگو برای جامعه معرفی کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری جوانان را سرمایه‌های بسیار ارزشمندی دانست و افزود: جوانان سرمایه اصلی مملکت هستند، بعد از پیروزی انقلاب جوانان ادامه‌دهنده حرکت بودند و ادامه این انقلاب نیز به واسطه این جوانان امکان‌پذیر است از این رو آنها رسالت بزرگی دارند؛ رسالتی به عمق رسالت اسلام، تاریخ هم گویای این مطلب است.

امام جمعه موقت اهواز تاکید کرد: جوانان ایران باید الگویی برای جهانیان باشند و زمینه‌سازی برای ظهور منجی عالم بشریت، آنها عهده دار رسالت امام زمانند، آینده تاریخ بشریت به برکت نورانیت و جهاد روز افزون آنهاست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تمام‌ حرکت‌های موفق در طول تاریخ دارای دو پشتوانه مردمی و حکومتی بوده است این دو بایستی با هم هماهنگ شوند، تا در یک زمان بسیار کوتاه اهداف عالی تحقق یابد و اگر این دو هماهنگ نباشند نه تنها پیشرفتی صورت نمی‌گیرد بلکه تخریب نیز اتفاق می‌افتد هدف اصلی مردم و حکومت ما تداوم نظام و انقلاب است و در این میان نقش ولایت بسیار چشمگیر است؛ مسئولین و مردم بایستی در خط رهبری باشند./