تبیان، دستیار زندگی
فرزنـد آخِرت باشـیم !
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فرزنـد آخِرت باشـیم !

وصیت نامه شهید محمد حسن زاده یوسفی

بسم الله الرّحمن الرّحیم

اِنَّ اللهَ یُحِبُّ الَّذینَ یُقاتلونَ فی سَبیلِهِ صَفَّاً کَآَنَّهُم بُنیانٌ مَرصوصٌ.(قرآن کریم)

در دریای خون شنا کنید، تا به ساحلِ نجات برسید. امام‌علی(علیه‌السّلام)

شهدا

در زمانی که همه‌ی طاغوتیان و جبّاران که دست‌شان تا مرفق به خون مستضعفان آلوده است، کمر به نابودی اسلام بسته‌اند و قصدِ نابودی انقلابِ خون‌بار حسینیان را در سر دارند، من نیز بنا به مسئولیت شرعی‌ام وظیفه‌ی خود دانستم در این نبرد شرکت نمایم؛ که در این راه پیروزی و شهادت هر دو رستگاری و سعادت است و شکر خدای را، که به من سعادتِ جنگیدن در راهش را عطا فرمود.

خدایا! تو نیک می‌دانی که فقط برای تو و برای متعالی و خالص شدنِ خودم قدم در این راه گذاشتم.

پس ای خدای بخشنده! قسم به بزرگواری‌ات شهادت را نصیبم گردان، و ای شهیدان که به اوج کمال خود رسیده‌اید، ما را نیز دعا کنید که در زمره‌ی شما قرارگیریم و چه زیبا و دوست داشتنی است خالصانه در راه خدا قدم برداشتن و به درجه‌ی والای انسانیت رسیدن (شهادت). و چه زشت و ناپسند است در خانه و در بستر مُردن که همیشه از چنین مرگی هراس داشتم؛ زیرا که دنیا و زندگی دنیایی، محل آزمایش و امتحان است، پس چه بهتر که فرزندانِ آخرت باشیم.

خانواده‌ی عزیز! از شما تقاضا دارم تا توان دارید اسلام عزیز را یاری نمایید و گوش به فرمان رهبر باشید و تا می‌توانید در تقویت ولایت فقیه که همان خطِ اسلام راستین است، بکوشید و صبور باشید که «إنَّ‌ اللهَ مَعَ الصّابِرینَ.»

پدر و مادر و برادر و خواهر عزیزم! اگر می‌خواهید روحم شاد باشد، دوست دارم که در مراسم من لباس سیاه بر تن نکنید؛ که در غیر این صورت روحم را آزرده‌اید و من دوست ندارم وقتی به خانه‌ی جدیدم آمدید، بگریید و اگر اشکی هم بر چشمان‌تان جاری گشت، ترجیح می‌دهم که اشکِ شادی توأم با تبسّم باشد و این را بدانید که در مکتب ما شهید زنده است. پس به تقاضایم جامه‌ی عمل بپوشانید؛ تمام مقصد ما مکتب ماست.


منبع :     

نشریه ی تخصصی دفاع مقدس

تنظیم برای تبیان :

بخش هنر مردان خدا - سیفی