تبیان، دستیار زندگی
جشنواره راگا 16 متن نمایشی پذیرفته شده از 50 متن ارسالی به دبیرخانه جشنواره راگا مورد بازبینی قرار می گیرد . جشنواره نمایشی راگا توسط حوزه هنری شهرری از26 تا30 مهرماه برگزار می شود. شعر و موسیقی ایلام در جرگه عشاق یکصد و دهمی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :


بازبینی متون نمایشی جشنواره راگا

16 متن نمایشی پذیرفته شده از 50 متن ارسالی به دبیرخانه جشنواره راگا مورد بازبینی قرار می گیرد .

جشنواره نمایشی راگا توسط حوزه هنری شهرری از26 تا30 مهرماه برگزار می شود.

شعر و موسیقی ایلام در جرگه عشاق

یکصد و دهمین برنامه ((در جرگه عشاق)) ویژه شعر و موسیقی استان ایلام پنجشنبه 28 شهریورماه برگزارمی شود. در این برنامه بهروز سپیدنامه ، سامان بختیاری، حیدرعلی شفیعی، عباد کرم خانی، علی ابدانی، عباداله کریمی جواهری ، نور الدین نوراللهی و اسلام انصاری از شاعران استان ایلام شعر می خوانند و گروه موسیقی متشکل از رشید کوچکی (خواننده ) ، علیدوست فلاحتی (دوزله و سرنا)، بهزاد غلامی (شور)، مهدی غلامی(دف)، علی نفر احمدی (سه تار) ، مسعود اخلاقی (نی) و مجتبی کرمی (تنبک) به اجرای برنامه می پردازند.

علاقه مندان جهت شرکت در این برنامه می توانند ساعت 17 روز پنجشنبه در تالار اندیشه حوزه هنری واقع در تقاطع خیابانهای حافظ و سمیه حضور یابند.

مهد هنر در یزد تاسیس شد

برای اولین بار نونهالان چهار تا شش سال در استان یزد تاسیس شد .

در مهد هنر کلاس های موسیقی، نقاشی ، زبان انگلیسی ، قصه خوانی کودکان ، نمایش عروسکی ، فیلم برای نونهالان و کلاس های مشاوره کودک و خانواده برای والدین برگزار می شود .

نمایشگاه آثار معرق

نمایشگاه آثار معرق چوب و فلز مسعود قندی توسط حوزه هنری اصفهان برپا شده است .

علاقه مندان می توانند از این نمایشگاه

تا 28 شهریور ماه

در گالری سوره اصفهان واقع در ابتدای خیابان آمادگاه دیدن کنند .

عکس های خاک و فیروزه هرات

نمایشگاه عکس « خاک و فیرزوه » شامل عکس های سعید فلاح فر و هنگامه آل آقا از هرات افغانستان از

27 شهریور ماه

برپا می شود.

علاقمندان می توانند از این نمایشگاه تا

4 مهر ماه

در نگارخانه سوره واقع در خیابان انقلاب ، جنب سینما بهمن دیدن کنند .

نمایشگاه کتاب در رشت

نمایشگاه کتاب شامل 300 عنوان کتاب در زمینه های شعر ، داستان و رمان ، سینما ، نمایش ، کودک و ... توسط حوزه هنری گیلان برپا شده است .

علاقمندان می توانند

تا سوم مهر ماه

از این نمایشگاه درمجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء رشت بازدید کنند .

هم صدا با شعر و موسیقی

سومین برنامه هم صدا – ویژه شعر و موسیقی – توسط انجمن شعر حوزه هنری گیلان برگزار می شود .

این برنامه با اجرای موسیقی و شعرخوانی رحمان کاظمی ، حسن حسینی ، زهرا سیاوش آبکنار و مصطفی رحیم پور سیاهکلی از شاعران استان گیلان همراه است .

علاقمندان جهت شرکت در این برنامه می توانند

ساعت 18 روز چهارشنبه 27 شهریور ماه

در سالن اجتماعات حوزه هنری گیلان واقع در رشت ، خیابان رسالت ، جنب بوستان کشاورزحضور یابند .

شرکت هنرمندان در جشن عاطفه ها

هنرمندان کشور در اقدامی خداپسندانه در پایگاه های جشن عاطفه ها در

روز پنجشنبه 28 شهریور

حضور می یابند به گزارش ستاد خبری جشن عاطفه ها به نقل از واحد مرکزی خبر ، هنرمندان کشور اعلام کردند : همگام با سایر مردم نیکوکار به منظور کمک به دانش آموزان نیازمند در جشن عاطفه ها حضور گسترده خواهند داشت . بنابراین گزارش پایگاه های ویژه هنرمندان از طریق برنامه های زنده مرتبط با جشن عاطفه ها اعلام خواهد شد.

نمایشگاهی از نگارگری ایرانی و معرق در خانه هنر ابکار

نمایشگاهی از نگار ایران مینیاتور ، معرق ، تصویرگری و سبک های مدرن در خانه ابکار به نمایش در آمده است .

به گزارش واحد مرکزی ، در این نمایشگاه 45 اثر به نمایش در آمده است . که از این مقدار 23 اثر متعلق به خانم حسینی در زمینه های معرق ، مینیاتور ، تصویرگری ، سبک های مدرن و 22 اثر ، آثار مینیاتور هنرجویانی است که زیر نظر وی تعلیم دیده اند .

این هنرمند با تکنیک های نقاشی مدرن نیز به نوعی آشناست و تاکنون در نمایشگاه های متعددی از جمله بینال های نگارگری ، نمایشگاه های فردی و جمعی شرکت کرده است .

علاقمندان می توانند برای بازدید از این نمایشگاه

تا اول مهر هر روز از ساعت 9 تا 16 به خ جمهوری اسلامی خ نادری کوچه شیرازی کوچه جاویدان شماره 6

مراجعه کنند .

پایان کار دومین کنگره سراسری غزل معاصر ایران در رشت

دومین کنگره سراسری غزل معاصر ایران که از بیست و سوم شهریور ماه در مجمع فرهنگی هنری خاتم الانبیاء رشت کارخود را آغاز کرده بود روز گذشته پایان یافت .

به گزارش واحد مرکزی خبر ، دراین کنگره سه روز پنجاه شاعر غزل سرای جوان از شهرهای تهران ، کرج ، اصفهان ، شیراز ، کاشان ، یزد ، نیشابور ، بروجرد ، همدان ، و بابلسر وگنبد کاووس و شهرهای مختلف استان گیلان آخرین سرودهای خود را قرائت کردند دیروز و در آخرین روز کنگره که به قرائت اشعار گیلکی اختصاص داشت، دوازده تن از شعرای گیلکی سرای گیلان از شهرهای رشت ، صومعه سرا ، بندر انزلی ، لشت نشاء شفت و بخش کیانشهر ، سرودهای گیلکی خود را برای حاضران قرائت کردند در مراسم پایان کاراین کنگره شعرای غزل سرای برگزیده سراسر کشور هدایایی را از پیشکسوتان شعر گیلان دریافت کردند گفتنی است که درمدت سه روز برپایی دومین کنگره سراسری غزل معاصر ایران نمایشگاهی از آثار انتشار یافته شاعران میهمان برگزار شد .

برگزاری نمایشگاه نقاشی در فرهنگسرای مدرسه

فرهنگسرای مدرسه، نمایشگاه نقاشی گروهی از هنرمندانی که در ایستگاه های نقاشی تاجیکستان شرکت کرده اند

برپا کرده است . به گزارش واحد مرکزی خبر، این نمایشگاه که روز دوشنبه گشایش یافته است تا اول مهر در نگارخانه آفرینش فرهنگسرای مدرسه برپاست .

گفتنی است در این نمایشگاه آثار هنرمندان چون آقای ولی اللهی و خانمها ، ناصری، داداری ، خجسته نیز در معرض دید عموم قرار گرفته است علاقمندان می توانند برای بازدید به

خ شریعتی نرسیده به پل سید خندان، پارک هلال احمر نگارخانه آفرینش

مراجعه کنند .

فیلم های کوتاه  ایرانی در آمریکا به نمایش در می آید

مجموعه ای از فیلم های کوتاه ایران در برنامه ای با عنوان دورنمایی از ایران – زندگی در فیلم کوتاه از

30 شهریور ماه

در مرکز " آپوسو سینما " لس آنجلس به نمایش در می آید .

مرکز فرهنگی آپوسوسینما در سال 1988 با هدف توزیع و معرفی فیلم های کوتاه سراسر جهان تاسیس شد .

به گزارش ایرنا ، فیلم های کوتاه " زیارت" ، از مهدی جعفری " یوفک " از مهوش شیخ الاسلامی ، "عکس بودن قاب" از مونا زندی و " خاک خوب " از علی زمانی عصمتی ، در این رویداد هنری به نمایش گذاشته می شود .

فیلم های کوتاه ایرانی در کنار آثاری از کشورهای روسیه ، کره ، چین ، کانادا ، استرالیا ، و مکزیک ، روی پرده می رود . نمایش فیلم کوتاه برای چهار هفته در مرکز سینمایی " آپوسوسینما " ادامه می یابد .

نمایشگاه خوشنویسی در نگارخانه کمال الدین بهزاد

نگارخانه کمال الدین بهزاد ، در معرض دید عموم علاقمندان قرار می گیرد . علاقمندان می توانند برای بازدید از این نمایشگاه به خیابان شهید محلاتی ، میدان امام حسین (ع) مراجعه کنند .

span lang="fa"

>جلسه نقد فیلم فریب شعر در اصفهان

جلسه نمایش و نقد فیلم سینمایی فریب شعر به کارگردانی علی مصفا با حضور کارگردان و به همت کانون فیلم حوزه هنری اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی ، این برنامه ساعت 18 روز چهارشنبه 27 شهریور در تالار سوره اصفهان برگزار شد .

span lang="fa"

>موزه هنرهای نوین آلمان گشایش یافت

موزه هنرهای نوین " پیناکوتک " آلمان روز دوشنبه با حضور " یوهانس رائو " رئیس جمهوری این کشور در مونیخ گشایش یافت .

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از مونیخ ، برای بنای این موزه 121 میلیون یورو ( 117 میلیون دلار) هزینه شده است . این مجموعه که دربرگیرنده " پیناکوتک " قدیم و جدید و بخشی از " دانشگاه "مونیخ است هزاران اثر هنری از هنرمندان کلاسیک و مدرن را در مساحتی حدود 12 هزار متر مربع ارائه کرده است . در این مجتمع که طراحی آن برعهده " استفان برائو نفلز" بوده است ، مجموعه های ارزشمندی از نقاشی ، مجسمه سازی ، گرافیک ، طراحی و معماری قرن نوزدهم و بیستم گردآوری شده است .

" هانس زتامیر " وزیر فرهنگ ایالت باواریا ، گشایش این موزه را " روزی مهم و رویداد قرن حاضر " خواند. پیناکوتک که شبیه موزه های " تیت مدرن " لندن ،" مرکز ژرژ لمپیدو" پاریس و" موزه هنر نوین" نیویورک است از روز سه شنبه تا یک شنبه آینده به طور رایگان ، پذیرای علاقه مندان است از آن تاریخ به بعد ورودی دریافت خواهد شد.

جشنواره بادبادک ها در بوستان شاهد

سازمان فرهنگی ، هنری شهرداری تهران به منظور گسترش روحیه نشاط و شادابی درمیان کودکان جشنواره بادبادک ها در بوستان شاهد برگزار می کنند .

به گزارش واحد مرکزی به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری منطقه 14 این برنامه

یکشنبه 31 شهریور

در این بوستان برگزار می شود علاقه مندان می توانند برای شرکت دراین جشنواره به

بزرگراه شهید محلاتی ، روبروی پارک سوار ، خیابان قیام

مراجعه کنند .