تبیان، دستیار زندگی
هنگامی که به صورت فردی می‏خوانید، با صدای بلند نیز اظهار نظر کنید و به این ترتیب فرزندان خود را تشویق کنید که به صورت جدی بخوانند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خانوادگی بخوانید

اگر فرصت کمی دارید که با فرزندانتان و برای آنها بخوانید روزنامه می‏تواند منجی شما باشد. سطح بیشتر روزنامه‏ها طوری است که بچه‏های بین کلاس سوم دبستان و اول راهنمایی می‏توانند آنها را بفهمند، و بیشتر روزنامه‏ها شامل سبک‏ها و انواع ادبی گوناگونی است.

مطالعه با کودک

پس هر یک از اعضای خانواده می‏تواند مطلبی را که باب طبع خود باشد در آنها پیدا کند. کودکان را تشویق کنید تا موضوع های جذاب روزنامه را بخواند و روز بعد برای همکلاسان خود بازگو کند . گاه مسئولیت خرید روزنامه را به فرزند خود بسپارید تا اهمیت آن بیشتر جلوه گر شود .

روزنامه‏هایی که صفحات ویژه‏ی کودکان و نوجوانان یا ویژه نامه کودکان و نوجوانان چاپ می‏کنند و رنگی هستند از همه بهتر است چون مطالب آن هم مناسب فرزندان دبستانی شماست و هم مناسب فرزند نوجوانتان. پس وقتی از راه می‏رسید همین طور روزنامه را نیندازید و بروید. هدف شما مشارکت خانوادگی است پس بگذارید فرزندتان شما را در حال روزنامه خواندن ببینند.

اگر می‏توانید یک قدم جلوتر بروید و برخی از مطالبی را که خواندید با آنها در میان بگذارید. از فرزند ده- دوازده ساله‏تان بپرسید درباره فیلم‏های جدید چه چیزی خوانده است و از فرزند نوجوانتان بخواهید مهم ترین اخبار ورزشی را برایتان بازگو کندهمچنین می توانید با کمک شگرد هایی او را به سمت مطالب خواندنی مرتبط با سن خود مثل چگونگی ایجاد تمرکز ، روش های خوب یاد گرفتن و ... جذب نمایید.

هنگامی که به صورت فردی می‏خوانید، با صدای بلند نیز اظهار نظر کنید و به این ترتیب فرزندان خود را تشویق کنید که به صورت جدی بخوانند.

از فرزند دبستانی خود بپرسید کدام یک از مطالب طنز روزنامه از همه خنده‏دارتر بود. خودتان نیز می‏توانید به نامه‏های جالبی که خوانندگان نوشته‏اند، یا به هر مطلب جالب دیگری اشاره کنید. ضرورتی ندارد که هنگام مطالعه سکوت را رعایت کنید و خواندن روزنامه می‏تواند فعالیت پرسر و صدایی باشد.

هنگامی که به صورت فردی می‏خوانید، با صدای بلند نیز اظهار نظر کنید و به این ترتیب فرزندان خود را تشویق کنید که به صورت جدی بخوانند، این مهارت به آنها کمک می‏کند که آنچه را که می خوانند به خاطر بسپارند و خوب درک کنند. به علاوه می توانید از همسرتان نیز دعوت کنید تا در این مواقع به جمع شما بپیوندد و مباحث را گرم تر کند .

50 روش ساده برای علاقه‏مند کردن فرزند به مطالعه همراه با اضافات

تنظیم برای تبیان: کهتری

در کتاب "چگونه کودک را به کتاب خواندن علاقه مند کنیم؟ " می توانید با روش های دقیق تری برای ترغیب کودک به مطالعه آشنا شوید.

مقالات مرتبط

قصه و درس های کودکانه

یادگیری زبان دوم با شعر

تاثیر باور نکردنی بازی

کپسول تقویت هوش نوزاد

نترسید،او باید بداند

نقش والدین در علاقمند کردن کودک به مطالعه

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.