تبیان، دستیار زندگی
هنرمند همین سرزمین باش
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فیلمساز همین سرزمین باشید

مسعود کیمیایی

مسعود كیمیایی با بیان این كه در حال حاضر به هنر و نقد اجتماعی نیاز داریم، خطاب به هنرجویان جوان خود گفت: فیلمساز همین سرزمین باشید و در همین جا فیلم بسازید. هیچ جایی زیباتر از این سرزمین در جهان نیست.

به گزارش  فارس،‌ مراسم اختتامیه جشن كارگاه آزاد فیلم مسعود كیمیایی عصر دیروز با حضور مسعود كیمیایی،‌ جواد طوسی، مسعود داوودی و جمعی از هنرجویان در مدرسه سینمایی مسعود كیمیایی برگزار شد.

مسعود كیمیایی در این مراسم گفت: در این مدت 400 فیلم در این مدرسه ساخته شد و به نظر من از این تعداد حدود 10، 12 فیلم می‌‌تواند در سطح جهان مطرح باشد.

وی در ادامه بیان داشت: هنوز كه هنوز است این مدرسه نتوانسته به لحاظ مالی روی پای خودش بایستد و من از بیرون پول تزریق می‌كنم.

فیلمساز همین سرزمین باشید و در همین جا فیلم بسازید. هیچ جایی زیباتر از این سرزمین در جهان نیست.

كیمیایی با بیان این  كه در حال حاضر به هنر و نقد اجتماعی نیاز داریم، خطاب به هنرجویان اظهار داشت: فیلمساز همین سرزمین باشید و در همین جا فیلم بسازید. هیچ جایی زیباتر از این سرزمین در جهان نیست.

جواد طوسی هم در صحبت كوتاهی در این مراسم گفت: یك اشكال عمده كه در فیلم‌‌ها دیدم، بلاتكلیفی فیلمسازان با موضوع انتخابی بود. همچنین در وجه غالب فیلم‌ها، تعادل و توازن دیده نمی‌شد.

بر اساس این گزارش، در بخش اهدای جوایز این مراسم و‌ در بخش نگاه مخاطبان، جایزه بهترین زن به مریم رهنما، جایزه بهترین بازیگر مرد به رضا زنده‌جاه و جایزه بهترین كارگردانی به بهنام عابدی اهدا شد.

در بخش جایزه هیات داوران، جایزه بهترین بازیگر مرد به رضا زنده‌جاه اهدا شد و از علی عینی در این بخش تقدیر شد. همچنین در بخش بهترین بازیگر زن، هیات داوران هیچ بازیگری را شایسته دریافت جایزه ندانست.

همچنین جایزه بهترین كارگردان به بهنام عابدی اهدا شد.

جایزه هنرجویان این بخش‌ها را مسعود كیمیایی و مسعود داوودی اهدا كردند.

به گزارش فارس، در این مراسم گواهی پایان دوره هنرجویان اهدا شد و رضا یزدانی برای حاضرین موسیقی زنده اجرا كرد. همچنین در پایان مراسم هنرجویان و مسعود كیمیایی گرد سفره هفت‌سین عكس یادگاری گرفتند.

گروه هنری تبیان