تبیان، دستیار زندگی
مدیریت حوزه‌های علمیه، عزم راسخ به اصلاح و تحول امور دارد و در آینده شاهد تحولی عظیم در ابعاد مختلف در حوزه‌های علمیه خواهیم بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تحول عظیم در حوزه
فرخ فال

مدیریت حوزه‌های علمیه، عزم راسخ به اصلاح و تحول امور دارد و در آینده شاهد تحولی عظیم در ابعاد مختلف در حوزه‌های علمیه خواهیم بود.

به‌ گزارش ‌مرکز‌ خبر ‌حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ فال در نشست کمیته‌‌های نظارتی اعزامی به مدارس علمیه کشور از تحول عظیم در زمینه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری حوزه‌های علمیه خبر داد و گفت: عزم راسخ شورای عالی و مدیریت حوزه، بر اصلاح امور است و با الطاف خدا در آینده‌ای ‌نه چندان دور، شاهد تحول عظیم در ابعاد مختلف حوزه علمیه خواهیم بود.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت گروههای نظارتی، اظهار داشت: این حق طبیعی برنامه‌ریزان و کارگزاران کشوری و ستادی است که تمام برنامه‌های خود را در محدوده مدیریتی خود بیازماید و پس از مشاهده بازخوردها، نسبت به ا‌صلاح برنامه‌ها اقدام کند.

مسئول حوزه مدیریت حوزه‌های علمیه افزود: ورود معاونت‌های تخصصی و کارکردی در تمام مدارس علمیه می‌تواند نشانگر بازخورد برنامه‌های کلان ستادی باشد و طبیعتا وقتی نمایندگان معاونت‌ها در مدارس حضور جدی پیدا کنند نارسایی‌ها، قوت‌ها و ضعف‌ها را ارزیابی و در کارگروه‌های متعددی که در معاونت‌های تخصصی و عمومی تشکیل شده، مورد نقد و بررسی قرار می دهند .

حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ‌فال اظهار داشت: برای اصلاح نظام اداری در هر تشکیلات و سازمانی باید موانع را شناسایی نمود تا پس از بررسی در کارگروه‌ها، به رفع موانع اقدام شود.

وی افزود: در دوره جدید مدیریتی حوزه کارهای نظارتی در سطح وسیعی انجام می‌شود و تعداد زیادی از کارشناسان معاونت‌های مختلف به مدارس علمیه وارد شده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ‌فال خاطرنشان ساخت: گروه‌های نظارتی در سالهای گذشته توانستند به مدارس علمیه کشور انسجام ببخشند و این مدارس را تحت پوشش برنامه‌های  حوزه قرار دهند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر مرکز مدیریت حوزه تلاش می‌کند در مدارس، حضور جدی داشته باشد و همه برنامه‌های خرد و کلان را مورد بررسی قرار داده و نواقص، خلاها و چالش‌های مدارس را به معاونت‌ها انتقال دهد.

مسئول حوزه مدیریت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، از تبدیل دفاتر نمایندگی حوزه‌ در استان‌ها به مراکز مدیریت استانی خبر داد و گفت: مراکز مدیریتی استانی به عنوان بازوی معاونت‌های ستادی عمل خواهند کرد و اموری که  به آنها متحول می‌شود، انجام می‌دهند.