تبیان، دستیار زندگی
در خواب هم به فكر استرالیا بودیم مسوولان نباید بین ورزشكاران تبعیض قایل شوند پیمان اكبری پس از صعود افتخارآمیز تیم ملی والیبال كشورمان به جام جهانی گفت: والیبالیست‌ها با تلاش و كوشش شبانه‌روزی به جام جهانی صعود كردند، اما از...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گفتگو با کاپیتان تیم ملی والیبال ایران

در خواب هم به فكر استرالیا بودیم
مسوولان نباید بین ورزشكاران تبعیض قایل شوند


پیمان اكبری پس از صعود افتخارآمیز تیم ملی والیبال كشورمان به جام جهانی گفت: والیبالیست‌ها با تلاش و كوشش شبانه‌روزی به جام جهانی صعود كردند، اما از مسوولان انتظار دارند كه بین ورزشكاران رشته‌های مختلف فرقی قایل نشوند.

كاپیتان تیم ملی والیبال بزرگسالان كشورمان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار كرد: مسابقات مقدماتی جام جهانی والیبال به سختی برگزار شد. استرالیا قدرتمندترین حریف ما بود؛ تیمی بود كه همه آن را می‌شناختند و نیازی به تعریف نداشت. استرالیا پیش از این مسابقات، به آمریكا، ایتالیا و برزیل رفته بود و با بهترین تیم‌های جهان دیدارهای تداركاتی داشت؛ این تیم آمده بود تا كار صعود به جام جهانی را در تهران یكسره كند. ازبكستان هم حریف خوبی بود. اما از قطر انتظار نداشتیم كه اینگونه ظاهر شود. این تیم با بكارگیری از چند بازیكن آفریقایی، حریف بسیار قدرتمندی شده بود.

وی با اشاره به تیم ایران ادامه داد: تیم ما نیز از دو ماه قبل فعالیت اصلی خود را آغاز كرده بود. كار خوب ورزشكاران، عملكرد و برنامه‌ریزی بسیار خوب كادر فنی و نظم و انضباط حاكم در اردو، بسیار مثال زدنی بود. حتی شب‌ها خواب تیم استرالیا را می‌دیدیم. دو ماه بود كه همه فكر و ذكر ما استرالیا شده بود تا بتوانیم حملات و كارهای دفاعی آن را به نفع خود تمام كنیم. در نهایت نیز این تلاش و دعای خیر مردم به ثمر نشست.

كاپیتان تیم ملی والیبال با انتقاد از بی‌مهری مسوولان نسبت به موفقیت چشمگیر تیم ملی والیبال خاطر نشان كرد: ما به جام جهانی رفته‌ایم و هنوز كسی نگفته دست شما درد نكند. در مقابل، اگر تیم ملی فوتبال ما به جام جهانی رفته، در عوض سه تیم والیبال ایران به جام جهانی رفته است. مسوولان نباید بین ورزشكاران تبعیض قائل شوند. اكنون سعی می‌كنیم در سطح جهان خوب كار كنیم. اما باید بدانند كه نتیجه گرفتن در جهان بسیار سخت است. اگر بخواهیم نتیجه كسب كنیم، باید از سطح آسیا فراتر برویم و با تیم‌های خوب جهان رقابت كنیم. دیدارهای تداركاتی هم هزینه‌های سنگینی دارد كه فعلا فدراسیون والیبال نمی‌تواند آن را تامین كند.

اكبری ادامه داد: یزدانی خرم در حق والیبال همه كاری انجام داده است، اما انتظار داریم كه مسوولان بین ورزشكاران تفاوت قائل نشوند. این فرق گذاشتن باعث عوض شدن دیدگاه ورزشكاران نسبت به مسوولان می‌شود.

وی تصریح كرد: والیبالیست‌ها مادی نیستند، اما حداقل از رییس جمهور توقع داشتیم یك پیام تبریك برای ما بفرستد و یا معاون او كه رییس سازمان تربیت بدنی است، در مسابقه ما حضور پیدا كند. ما همچون سرباز این وطن هستیم و نیاز داریم كه مورد توجه بیشتری قرار گیریم. امیدوارم در این مورد مسوولان به خودشان بیایند.

 انتقاد رئیس فدراسیون والیبال از مسئولان 

 والیبال ایران هم به جام جهانی رفت