تبیان، دستیار زندگی
عکسخانه شهر وابسته به سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران اولین موزه تخصصی کاربردی عکاسی در ایران و خاورمیانه است. این موزه در اردیبهشت ماه سال 1374 تاسیس شده و دارای مجموعه ای از وسائل و ابزار مربوط به عکاسی می باشد که...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عکسخانه شهر

عکسخانه شهر وابسته به سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران اولین موزه تخصصی کاربردی عکاسی در ایران و خاورمیانه است. این موزه در اردیبهشت ماه سال 1374 تاسیس شده و دارای مجموعه ای از وسائل و ابزار مربوط به عکاسی می باشد که قدمت بعضی از این وسائل به بیش از صد سال می رسد و به طور دائم در معرض دید دوست داران عکاسی قرار گرفته است.

علاوه بر نمایشگاه دائمی وسائل عکاسی ، عکسخانه در راستای اهداف خود اقدام به برپایی نمایشگاه هایی از عکسهای قدیمی برای شناساندن گوشه هایی از تاریخ تصویری ایران می نماید .

از دیگر امکانات این موزه داشتن کتابخانه تخصصی در حوزه عکاسی است ، که تا حدودی نیازهای علاقمندان و پژوهشگران را مرتفع می سازد و همچنین دارای لابراتوار برای چاپ عکس می باشد که می تواند مورد استفاده دانشجویان ، هنرجویان و علاقمندان قرار گیرد .

برگزاری کلاسهای آموزش عکاسی در مقطع عکاسی پایه 1وپایه 2 ، برای بزرگسالان و نوجوانان دوره آموزش به صورت تئوری  و عملی بوده و درطول دوره های آموزشی استفاده از لابراتوار برای هنرجویان رایگان می باشد.

از امکانات دیگر این مرکز ، برگزاری نمایشگاههای دوره ای ،هر دو ماه یکبار با موضوعات عکسهای قدیمی یا  عکسهایی به مناسبتهای خاص است و کتابخانه تخصصی که باتهیه عنوانهای جدید کتاب ، عضو جدید نیز می پذیرد.

آدرس :میدان هفت تیر – خیابان بهار شیراز – عکسخانه شهر – تلفکس 8848993