تبیان، دستیار زندگی
محمد حسین قریب مدیر عامل باشگاه استقلال تهران از سمت خود استعفا كرد. محمد حسین قریب، مدیر عامل باشگاه استقلال تهران در نامه‌ای به دكتر ایروانی رییس هیات مدیره‌ی باشگاه استقلال تهران، رسما كناره‌گیری خود را از سمت مدیرعاملی ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیرعامل استقلال تهران استعفا داد

محمد حسین قریب مدیر عامل باشگاه استقلال تهران از سمت خود استعفا كرد.

محمد حسین قریب، مدیر عامل باشگاه استقلال تهران در نامه‌ای به دكتر ایروانی رییس هیات مدیره‌ی باشگاه استقلال تهران، رسما كناره‌گیری خود را از سمت مدیرعاملی این باشگاه اعلام كرد.

قریب كه دو سال پیش و پس از استعفای علی فتح الله زاده از سوی هیات مدیره‌ی باشگاه استقلال به عنوان مدیر عامل این باشگاه منصوب شده بود پس از انتصاب مجدد « فتح الله زاده» در هیات مدیره‌ی این باشگاه در حالی از مدیریت استقلال كناره‌گیری می‌كند كه در طول سالیان حضورش در استقلال عملكرد موفق و قابل توجهی داشته است.

متن كامل بیانیه‌ی دكتر قریب خطاب به رییس هیات مدیره‌ی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال تهران بدین شرح است:

« احتراما پیرو مذاكرات عدیده حضوری مبنی بر عدم ادامه فعالیت در مسوولیت اجرایی باشگاه بزرگ و محبوب استقلال برای سال جاری، به دلیل آن كه بخش اعظمی از اهداف كلان وانگیزه حضور اجرایی بنده در باشگاه تحقق یافته و بستر مناسب برای فعالیت مدیر آینده مهیا گردیده است، بدینوسیله استعفای خود را از مسوولیت مدیر عامل باشگاه تقدیم می‌دارم.

به استحضار می‌رساند، هدف اصلی حضور اجرایی بنده در باشگاه مرتفع ساختن نسبی كاستی‌های عدیده مالی، اداری، سازمانی و فنی، تعیین شده بود. در آغاز كار، باشگاه دارای اوضاع نابسامان مالی (تا حد ورشكستگی كامل)، تشدید مسایل حاشیه‌ای، وجود لیست انبوه طلبكاران (ارقام آن پنجاه درصد بودجه باشگاه را تشكیل می‌داد)، فقدان نقدینگی برای جوابگویی به معضلات بود. علاوه بر چالش‌های چهارگانه مذكور، باید در فصل نقل و انتقالات تیم جدید نیز بسته می‌شد كه مبالغ قابل توجهی را طلب می‌كرد و از سوی دیگر هزینه‌های جاری برای اداره‌ی سالانه باشگاه نیز فراهم می‌گردید.

به لطف بیكران الهی و همیاری و همكاران اعضا محترم هیات مدیره، معاونین محترم، اعضای محترم كادر فنی و بازیكنان عزیز، و با خردورزی و آرامش كامل توانستم رسالت اصلی خود را به انجام رسانم و هم اكنون در شرایطی هستیم كه بخش اعظمی از این چالش‌ها مرتفع گردیده است. لذا با عنایت به این نكات و با توجه به اشتغالات مختلف مدیریتی و دانشگاهی، نیازی به تداوم فعالیت اینجانب نمی‌باشد. اما عواملی كه منجر به تسریع در امر استعفا گردیده به سه نكته بازگشت دارد:

1 ـ با توجه به اتمام بازی‌های لیگ باید خود را برای حضور قدرتمندانه در لیگ پنجم آماده نماییم. این امر سازماندهی جدیدی را با محوریت مدیر عاملی كه می‌خواهد این دوره را مدیریت نماید، طلب می‌كند. لذا باید زمینه‌ برای حضور فرد جدید سریع‌تر فراهم گردد.

2 ـ با توجه به مصوبه مجمع مبنی بر تاسیس شركت (سهامی عام) باشگاه استقلال و مشاركت جویی سایر اشخاص حقوقی و حقیقی در اركان مدیریتی باشگاه، باید بستر لازم برای آغاز به كار مدیر عامل شركت جدید‌التاسیس مهیا شود.

3 ـ اقدامی كه رییس محترم سازمان تربیت بدنی ( به قرار مسموع و با توجه به روند مدیریتی‌شان) به دلیل عدم حمایت از كاندیداتوری‌شان از سوی بنده، باشگاه و كانون هواداران باشگاه، در جابجایی هیات مدیره انجام داده است و انتظار داشته در ازای كمك‌های مالی سازمان حمایت از وی صورت پذیرد، برای بنده ایجاد خوشحالی نمود. چرا كه این اقدام فرصت جدی‌تری را برای جدایی بنده از مسولیت اجرایی باشگاه فراهم ساخت.

از درگاه ایزد منان توفیق همه خدمتگزاران در عرصه ورزش حرفه‌ای را مسالت دارم.»

  دکتر قریب در مراسم پیشکسوتان