تبیان، دستیار زندگی
آقایان اگر می خواهید محبوب همسرتان شوید این یادداشت را بخوانید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یادداشت اختصاصی برای مردان

راههایی برای شاد کردن زن ها

زن

اگر به خاطر داشته باشید در مقاله محبوب شدن برای شوهر به نکاتی اشاره کردیم که زنان برای کسب رضایت همسرشان باید به آنها توجه می کردند در ادامه یادداشت قبلی، این مقاله را به شما کاربران عزیز ارایه می دهیم و در آن به نکاتی اشاره خواهیم کرد که همواره باید مورد توجه مردان قرار بگیرد.

شاید بتوان گفت یکی از رازهای دنیا، دانستن آن است که خانم ها چه می خواهند؟ یکی از دلایل این موضوع، تفاوت خواسته های آنهاست که علت آن نیز متفاوت بودن خانم ها با یکدیگر است. آنچه در این مقاله به آن اشاره می شود جنبه های مشترک بین نیازمندی های خانم هاست و خطاب جملات زیر مردان هستند.

متعهد و با وفا باشید

مهمترین ویژگی که زنان در جستجوی آن در وجود همسر خود هستند وفاداری است. چنانچه مردی رویه ای غیر از وفاداری نسبت به همسرش داشته باشد دیر یا زود همسر خود را از دست خواهد داد. در واقع کسی که به بی وفایی بیندیشد هیچ جایگاهی در میان زنان نخواهد داشت.

مردانی که ظاهری نامناسب، ژولیده و نامرتب دارند نمی توانند گزینه مناسبی برای ازدواج باشند.

آراسته و مرتب باشید

مرتب بودن ظاهر هر شخصی می تواند تأثیر بسزایی بر اطرافیان او داشته باشد. مردانی که ظاهری نامناسب، ژولیده و نامرتب دارند نمی توانند گزینه مناسبی برای ازدواج باشند. همچنین چنین افرادی حتی اگر متاهل باشند بطور مرتب مورد اعتراض همسر، فرزندان و اطرافیان خود خواهند بود. البته منظور از آراسته بودن پوشیدن لباس های خاص، مارک دار و گران قیمت نیست بلکه انتظار میرود شخص مورد نظر به بهداشت و پاکیزگی لباس خود توجه داشته باشد.

گل لاله

بی توجه یا کم توجه نباشید

از ویژگی های زنان این است که به طور فطری به دنبال کسب توجه دیگران نسبت به خود هستند.

بنابراین در شروع یا تداوم زندگی مشترکتان از این نیاز زنان غافل نشوید. اگر از آن دسته افرادی هستید که با دیدن تلویزیون، بازی های رایانه ای یا ویدیویی به کلی از اطرافیان خود غافل می شوید لازم است در این خصوص تجدیدنظر کنید والا در زندگی زناشویی خود با مشکلات جدی مواجه خواهید شد.

روابط خانوادگی خود را به درستی مدیریت کنید

ممکن است شما پیش از ازدواج وابستگی شدیدی به مادر خود داشته اید و در خصوص تمام کارها، برنامه ها و مشکلات خود با ایشان مشورت می کرده اید. پس از ازدواج باید این ارتباط را به گونه ای مدیریت کنید که نه مادر شما و نه همسرتان احساس نکند که تحت کنترل دیگری هستید. هیچ گاه در مسیری حرکت نکنید که منجر به انتخاب میان این دو شوید.

مرد زندگی باشید نه مرد کار

هیچ کس دوست ندارد با کسی که تمام همّ و غم او کارش است و به هیچ چیز دیگری توجه نشان نمی دهد در ارتباط باشد. بنابراین اگر می خواهید مورد تایید و علاقه همسرتان باشید حتماً در کنار کارتان یک برنامه ریزی برای گذراندن اوقاتی با همسر و خانواده خود داشته باشید. رفتن به مراکز تفریحی مانند پارک ها و یا مراکز خرید از جمله این برنامه ریزی ها محسوب می شود.

تک بعدی نباشید

سعی کنید علاقمندی های متعددی داشته باشید و به همه  آنها توجه کافی داشته باشید. این موضوع در جلوگیری از یکنواخت شدن روابط زناشویی حائز اهمیت است. ضمن آنکه چنانچه شما چندین فعالیت جانبی مورد علاقه مختلف داشت باشید به خوبی و آسودگی می توانید با تمام اعضای خانواده تان (علیرغم شرایط سنی و جنسیتی متفاوت) به توافق برسید.

هیچ گاه در مسیری حرکت نکنید که مجبور به انتخاب میان مادر یا همسرتان شوید.

گوش دادن را یاد بگیرید

هیچ گاه از صحبت کردن همسرتان خسته نشوید بلکه سعی کنید او را به صحبت کردن تشویق نمائید. بهترین راه برای کسب آگاهی بیشتر درخصوص همسرتان، گوش دادن به حرف های اوست. زیرا در این گفتگو می توانید به چیزهایی که برای او از اهمیت بیشتری برخوردار است آگاهی پیدا کنید و با برآورده کردن آنها رضایت ایشان و سلامت زندگی زناشویی تان را تضمین کنید. بنابراین شنونده خوبی باشید و به هیچ وجه اثرات بی توجهی یا کم حوصلگی را از خود بروز ندهید.

حامی همسرتان باشید

از جمله نیازهایی که زنان در زندگی زناشویی دارند احساس حمایت و پشتیبانی از طرف شوهرشان است. این حمایت

رز

گاهی اوقات جنبه های عملی و عینی ندارد و تنها کافی است از نظر روحی – روانی وجود چنین حامی را احساس کنند بنابراین هیچ گاه از انجام این وظیفه طفره نروید. گاهی اوقات یک حرف یا شوخی نابجا سبب می شود همسر شما این احساس حمایت را از دست بدهد در این صورت به یقین بدانید که اعتماد ایشان نسبت به شما جریحه دار خواهد شد و در صورت تداوم، این اعتماد به کلی از بین خواهد رفت.

صادق باشید

هیچ گاه سعی نکنید همسرتان را فریب دهید و یا برایش نقش بازی کنید. اجازه ندهید صداقت شما در نزد همسرتان مورد تردید واقع شود که در این صورت زندگی مشترک تان به یک کابوس تلخ تبدیل خواهد شد و حتی ممکن است تبعات اجتناب ناپذیری مانند طلاق را به دنبال داشته باشد.

مریم عطاریان – بخش خانواده و زندگی

مقالات مرتبط

خانم ها به خودشان نگیرند

درد ها و دردسر های مرد بودن

هنر های زنانه و مهارت های مردانه

کاربران محترم می توانند سوالات خود در این زمینه را از بخش مشاوره سایت تبیان بپرسند

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.