تبیان، دستیار زندگی
عید حقیقی در دوری از گناه، رعایت اخلاق اسلامی بویژه عفاف و حجاب، و پرهیز از اسراف تحقق می‌یابد. مسئولان محترم صدا و سیما ، ضمن برنامه‌ریزی دقیق و سالم فرهنگی، زمینه تفریحات سالم و اسلامی را فراهم آورند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توصیه جامعه مدرسین به رسانه ملی

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در آستانه سال نو با صدور بیانیه‌ای تاكید كرد:صدا و سیما زمینه تفریحات سالم و اسلامی را در ایام نوروز فراهم كند.

به گزارش ایلنا،متن این بیانیه كه به امضای آیت‌الله محمد یزدی رسیده است بدین شرح است:

  1. ایت الله یزدیبهار، فصل شکفتن و روییدن است. بهار، فصل رویش جوانه‌های امید و آغاز نشاط هستی است. بهار، یاد‌آور فضل بی‌کران حضرت پروردگار است. طبیعتی که خزان‌زده و دلمرده بود، هم اکنون بار دیگر طعم حیات را می‌چشد و همنوا با رودهای خروشان و نغمه بلبلان، سرود خوش زندگانی را سر می‌دهد.
  2. این همه، آدمی را به تدّبر و تفکّر در حیات و بویژه در رستاخیز وامی‌دارد، چنان که در حدیث شریف نیز آمده‌:
  3. «اذا رأیتم الرّبیع فاکثروا ذکر النّشور». در این بهار دل انگیز، بهترین چیز سر نهادن بر آستان آن ذات بی همتا و شکر گفتن او به سبب نعمت‌های بی‌پایان و آرزوی سلامت و عافیت است.

عید حقیقی در دوری از گناه، رعایت اخلاق اسلامی بویژه عفاف و حجاب، و پرهیز از اسراف تحقق می‌یابد. مسئولان محترم صدا و سیما ، ضمن برنامه‌ریزی دقیق و سالم فرهنگی، زمینه تفریحات سالم و اسلامی را فراهم آورند

  1. ملت شریف ایران بهار‌های توأم با آزادی فراوانی را پشت سر نهاده و افتخارات بسیاری را برای خویش رقم زده است. این همه، به برکت خون شهیدان، نهضت عظیم امام عزیز و مجاهدت رادمردان و همت والای آحاد ملت شریف ایران بود. سال 1388 با رویدادهای مهمی همراه بود که مهمترین آنها حضور غرور آفرین مردم عزیز در انتخابات ریاست جمهوری و رأی چهل میلیونی به نظام مقدّس جمهوری اسلامی و نیز خلق حماسة کم نظیر نهم‌دی و 22‌بهمن بود. این رویداد‌ها چشم جهانیان را خیره کرد و افتخارات تازه‌ای را در کارنامة درخشان مردم شریف ایران ثبت کرد. سال جدید نیز ان شاء‌الله سال خلق حماسه‌های جدید در عرصه‌های سیاسی، علمی و فنّاوری، فرهنگی و اقتصادی خواهد بود. امید آن می‌رود که با دعای خیر مؤمنان در لحظات تحویل سال و نیز در ایام نوروز که با ولادت امام حسن عسکری (علیه السلام) مقارن شده، این پیروزی‌ها دو چندان گردد.
  2. بدیهی است؛ عید حقیقی در دوری از گناه، رعایت اخلاق اسلامی بویژه عفاف و حجاب، و پرهیز از اسراف تحقق می‌یابد. از این رو بایسته است که مسئولان ذی ربط، بویژه مسئولان محترم صدا و سیما ، ضمن برنامه‌ریزی دقیق و سالم فرهنگی، زمینه تفریحات سالم و اسلامی را فراهم آورند و نوروزی خوش و همراه با معنویت را رقم بزنند و مطمئن هستیم كه دیگر مسئولان نظام نیز در رعایت این قبیل مسائل بخصوص قطعیات اسلام، تمام تلاش خود را خواهند نمود.
  3. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضمن تبریک ایام نوروز و فرا رسیدن سال نو، موفقیت همگان را در سال جدید آرزو می‌دارد و ظهور بهار دلها، حضرت حجت بن الحسن العسکری (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ‌را از خداوند مسئلت می نماید.
  4. محمد یزدی
  5. رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم


تنظیم از گروه هنر تبیان