تبیان، دستیار زندگی
ایران در بلژ یک گشایش یافت نمایشگاه هنر وتاریخ ایران با عنوان 7 هزار سال هنر ایران در موزه " کلیسای سن پیتر " درگنت بلژیک گشایش یافت . به گزارش خبرگزاری ایرنا، درمراسم گشایش این نمایشگاه که روز پنجشنبه برگزار شد ، ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایشگاه 7 هزار سال هنر ایران در بلژ یک گشایش یافت

نمایشگاه هنر وتاریخ ایران با عنوان 7 هزار سال هنر ایران در موزه " کلیسای سن پیتر " درگنت بلژیک گشایش یافت .

به گزارش خبرگزاری ایرنا، درمراسم گشایش این نمایشگاه که روز پنجشنبه برگزار شد ، یک هیات ایرانی به ریاست " محمد بهشتی " معاون وزیر ارشاد و رییس سازمان میراث فرهنگی حضور داشت.

وی اعلام کرد ، یک گروه تلویزیونی از فرانسه به همراه 20 نفر از این کشور نیز در این مراسم شرکت دارند.

در این نمایشگاه که تا سوم ژانویه ( 13 دی ماه ) ادامه دارد 180 قطعه از آثار سفالی ، گلی ، فلزی وسنگی که قدمت آنها به هفت هزار سال می رسد به نمایش گذاشته شده است .

محمد بهشتی رئیس سازمان میراث فرهنگی درمراسم گشایش این نمایشگاه ابراز امیدواری کرد که این فرصت به مردم فرهنگ دوست بلژیک کمک کند تا درباره ایران شناخت بیشتری پیدا کنند .

وی با اشاره به نقش پر اهمیت " پروفسور لوییس وندنبرگ " محقق فقید بلژیکی در تاریخ باستان شناسی ایران و معرفی تاریخ و تمدن این کشور به مردم بلژیک و جهان گفت : من اطمینان دارم که روح بزرگ وی از برگزاری این نمایشگاه راضی است.

" یوهان وان دویل " مدیر مرکز هنر و فرهنگ کلیسای سن پیتر نیز گفت : اشیای قیمتی حاضر راه درازی را از موزه ملی ایران  در تهران طی کرده اند تا این فرصت را برای مردم اروپا فراهم آورند که با تاریخ و فرهنگ ایران آشنا شوند .

" مرکز هنر و فرهنگ کلیسای سن پیتر " در گنت و " موزه ملی ایران " به طور مشترک برگزار کننده این نمایشگاه هستند. این نمایشگاه تاکنون در" وین " و " بن " نیز برگزار شده است .

قدیمی ترین آثاری که در این نمایشگاه درمعرض تماشا قرار گرفته است دو تندیس سفالین از هزاره هفتم و ششم پیش از میلاد است که نقطه چرخش مهمی درتاریخ بشر و " انقلاب نوسنگی " محسوب می شود .