تبیان، دستیار زندگی
جامعه مدرسین با انتشار اطلاعیه ای در آستانه سال نو، پشت سرگذاشتن سی و یک بهار آزادی را به برکت خون شهیدان، نهضت عظیم امام و مجاهدت رادمردان و همت والای آحاد ملت شریف ایران دانست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تحقق عید حقیقی در دوری از گناه
جامعه مدرسین

جامعه مدرسین با انتشار اطلاعیه ای در آستانه سال نو، پشت سرگذاشتن سی و یک بهار آزادی را به برکت خون شهیدان، نهضت عظیم امام و مجاهدت رادمردان و همت والای آحاد ملت شریف ایران دانست.

جامعه مدرسین با انتشار اطلاعیه ای در آستانه سال نو، آورده است: بهار، فصل شکفتن و روییدن است. بهار، فصل رویش جوانه‌های امید و آغاز نشاط هستی است. بهار، یاد‌آور فضل بی‌کران حضرت پروردگار است. طبیعتی که خزان‌زده و دلمرده بود، هم اکنون بار دیگر طعم حیات را می‌چشد و همنوا با رودهای خروشان و نغمه بلبلان، سرود خوش زندگانی را سر می‌دهد.

این همه، آدمی را به تدّبر و تفکّر در حیات و بویژه در رستاخیز وامی‌دارد، چنان که در حدیث شریف نیز آمده‌: «اذا رأیتم الرّبیع فاکثروا ذکر النّشور». در این بهار دل انگیز، بهترین چیز سر نهادن بر آستان آن ذات بی همتا و شکر گفتن او به سبب نعمت‌های بی‌پایان و آرزوی سلامت و عافیت است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: ملت شریف ایران بهار‌های توأم با آزادی فراوانی را پشت سر نهاده و افتخارات بسیاری را برای خویش رقم زده است. این همه، به برکت خون شهیدان، نهضت عظیم امام عزیز و مجاهدت رادمردان و همت والای آحاد ملت شریف ایران بود. سال 1388 با رویدادهای مهمی همراه بود که مهمترین آنها حضور غرور آفرین مردم عزیز در انتخابات ریاست جمهوری و رأی چهل میلیونی به نظام مقدّس جمهوری اسلامی و نیز خلق حماسه کم نظیر نهم‌دی و 22‌بهمن بود. این رویداد‌ها چشم جهانیان را خیره کرد و افتخارات تازه‌ای را در کارنامه درخشان مردم شریف ایران ثبت کرد. سال جدید نیز ان شاء‌الله سال خلق حماسه‌های جدید در عرصه‌های سیاسی، علمی و فنّاوری، فرهنگی و اقتصادی خواهد بود. امید آن می‌رود که با دعای خیر مؤمنان در لحظات تحویل سال و نیز در ایام نوروز که با ولادت امام حسن عسکری (علیه السلام) مقارن شده، این پیروزی‌ها دو چندان گردد.

این اطلاعیه می‌افزاید: بدیهی است؛ عید حقیقی در دوری از گناه، رعایت اخلاق اسلامی بویژه عفاف و حجاب، و پرهیز از اسراف تحقق می‌یابد. از این رو بایسته است که مسؤولان ذی ربط، بویژه مسؤولان محترم صدا و سیما ، ضمن برنامه‌ریزی دقیق و سالم فرهنگی، زمینه تفریحات سالم و اسلامی را فراهم آورند و نوروزی خوش و همراه با معنویت را رقم بزنند و مطمئن هستیم که دیگر مسؤولان نظام نیز در رعایت این قبیل مسائل بخصوص قطعیات اسلام، تمام تلاش خود را خواهند نمود.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضمن تبریک ایام نوروز و فرا رسیدن سال نو، موفقیت همگان را در سال جدید آرزو می‌دارد و ظهور بهار دلها، حضرت حجت بن الحسن العسکری (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ‌را از خداوند مسئلت می نماید.