تبیان، دستیار زندگی
پر بازدید ترین های دانش افزایی مدارس و دانش آموزان
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دانش افزایی مدارس و دانش آموزان

پر بازدید ترین ها

سالی که گذشت پر بود از اتفاقات ریز و درشت و برای ما و شما پر بود از مقاله های کوتاه و بلند. ما تمام تلاشمان را کردیم تا در بخش های مختلف مدرسه اینترنتی به کمک شما بیاییم و با هم برای ساختن مدرسه ای بهتر تلاش کنیم.

هدف ما در این صفحه معرفی بخش های مختلف مدرسه و معرفی صفحاتی از هر بخش است که در سال گذشته بیش از سایر صفحات مورد بازدید قرار گرفته اند:

دانش افزایی مدرسه ها:

مدرسه کاربر نهایی مدرسه اینترنتی تبیان و  برجسته‏ترین مخاطب ماست. انتظار داریم نتیجه تمام فعالیت فعالیت‏های ما به صورت بهبود فعالیت‌های آموزشی و نتایج تحصیلی مدارس نمود پیدا کند. این هدف بزرگ بدون همراهی مدارس و مدیران آن ها میسر نیست. در این صفحات به خدمات و کاربردهایی فکر می کنیم که می تواند به طور مستقیم در خدمت مدارس قرار گیرد و راه ارتباط و همکاری بیشتر ما و آن ها را بگشاید.

استانداردهای آموزشی

تمام هدف سیستم آموزشی، برآورده کردن استاندارهای آموزشی هر درس و کلیت استانداردهای علمی است. وقتی از استانداردها به شکل روشن و مدون آگاهی داشته باشیم، بهتر برنامه‌ریزی می‌کنیم و هدف مدرسه را به شکلی روشن تعیین می کنیم. در این بخش با استانداردها آشنا شده و طریقه استفاده از آنها در برنامه‌ریزی را می آموزیم و به بازنگری آنها می پردازیم.

مدیریت در مدرسه‏های جهان امروز

سازماندهی فضاهای فیزیکی

منابع مدارس همیشه محدود هستند. یکی از بزرگ‌ترین محدودیت‌ها، کم بودن فضای آموزشی است. همچنین دکوراسیون داخلی مدارس از جمله اموری است که نقش مهمی در آرامش روانی افراد دارد. در این قسمت مقالاتی ارزشمند در این باب ارائه می‌شود.

هشت راز طراحی کلاس

مدرسه دوست داشتنی

مدرسه مکانی است که همه افراد (مدیران،معلمان،دانش آموزان،کارکنان و...) زمان زیادی را در آن سپری می کنند. در این بخش به ارائه نکاتی می پردازیم که با کاربست آن‌ها می‌توان فضای مدرسه را برای همه ذی‌نفعان جذاب و دوست داشتنی نمود.

سهم سلامت از برنامه‏های مدرسه

دانش افزایی دانش آموزان:

دانش آموزان یکی از محورهای اصلی مدرسه هستند و آن چه برای ما اهمیت دارد تسهیل یادگیری آن ها می باشد. در این قسمت مطالب مفید علمی و نیز خدمات مشاوره ای در زمینه هدایت تحصیلی برای شما تدارک دیده شده است.

مطالب علمی

مطالب علمی بسیار زیادی با سطوح مختلف و زبان‌های گوناگون در اینترنت وجود دارد. یکی از رسالت‌هایی که مدرسه اینترنتی تبیان برای خود قایل است، گسترش محتوای مناسب فارسی زبان برای دانش آموزان است. مطالب متناسب با سن، زبان، سطح علمی، نیازهای آموزشی و کمک آموزشی دانش آموزان ایرانی در مدرسه اینترنتی ترجمه یا تولید می‌شود و به شکلی جذاب و مطلوب ارائه می گردد.

سونامی در اقیانوس هند چگونه اتفاق افتاد؟

مطالعه و یادگیری

در این بخش، برای دانش‌آموزان مطالب علمی، آموزشی، روانشناسی و بسیاری مطالطلب مفید دیگر در نظر گرفته شده است که با نیازها، دوره سنی و تحصیلی دانش‌آموزان مطابقت و همخوانی دارد.

امتحانات را بترسانیم