تبیان، دستیار زندگی
برای بسیاری از ما پیش آمده که اتفاق ناگواری را به همراه هول و تکان ناشی از آن تجربه کرده باشیم. معمولاً بعد از چنین تجربیاتی ، قدر زندگی عادی خود را بیشتر می دانیم. چیزهایی که گاهی ارزشی برای آن قائل نمی شویم مثل خنده ، زیبا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در انتظار اتفاقات ناگوار برای قدردانی از زندگی خود نباشید

در انتظار اتفاقات ناگوار برای قدردانی از زندگی خود نباشید

برای بسیاری از ما پیش آمده که اتفاق ناگواری را به همراه هول و تکان ناشی از آن تجربه کرده باشیم. معمولاً بعد از چنین تجربیاتی ، قدر زندگی عادی خود را بیشتر می دانیم.

چیزهایی که گاهی ارزشی برای آن قائل نمی شویم مثل

خنده  ، زیبایی  ، دوستی  ، طبیعت ، خانواده  ، افراد مورد علاقه و خانه  ، مهمتر و استثنائی تر از قبل به نظر می رسند.روزهای زندگی مانند هدیه خداوند ی و واقعه ای به یاد ماندنی به نظر می رسند. واقعاً بیش از این چه می خواهیم؟ همه «مسائل بی اهمیت» و سختی هایی که ما را آشفته می سازند، اهمیت و ارزش توجه زیاد را نخواهند داشت. برعکس همه توجه ما معطوف به ارمغان بزرگ زندگی خواهد شد.

پس وقتی از عکس العمل خود نسبت به اخبار ناگوار اطمینان داریم (همانگونه که افراد پیش از ما داشتند) چه لزومی دارد برای قدردانی از

زندگی  منتظر وقوع آنها باشیم؟ چرا به جای آنکه حق شناسی خود را نسبت به زندگی تا شنیدن اخبار ناگوار به تعویق بیندازیم، از همین حالا شروع به بها دادن به آن نکنیم؟ زندگی به خودی خود امری شگفت انگیز است و ما از بودن خود واقعاً شکرگزار هستیم.

در انتظار اتفاقات ناگوار برای قدردانی از زندگی خود نباشید

بسیاری از دیدهای روشن، بالقوه از یادآوری کوتاهی و بی دوامی زندگی و گذر سریع امور نشأت می گیرند. لحظه ای همسر یا فرزندی دارید و لحظه بعد ندارید؛ لحظه ای تصور می کنید که زندگی جاودان است و لحظه ای بعد پی به اشتباه خود می برید؛ یک روز از

پیاده روی  روزانه خود لذت می برید و روز دیگر به دلیل وقوع تصادفی این امر غیر ممکن می گردد؛ یک روز خانه ای دارید ولی روز دیگر طعمه آتش می شود. حتماً نکته را دریافتید. مسلماً دو نگرش مشخص به این زندگی غیر قابل اطمینان و بی دوام وجود دارد. یکی احساس شکست و ترس  از تغییرات ناگزیر که تغییرات دردناک را نیز شامل می گردد. و طریق دوم یعنیدید مثبت آن است که بی دوامی و غیر قابل اطمینان بودن زندگی را عاملی برای سپاسگزاری بدانید.

ما با خانه خود بسیار آشنا هستیم و وقت زیادی را در آن صرف می کنیم، به همین دلیل بها ندادن به

خانواده ، دارایی ها، محیط زندگی ، تنهایی  ، امنیت ، راحتی و سایر امکاناتی که منزل برای ما فراهم نموده ، آسان است. به همین دلیل ظاهراً سخت است که دائماً به خود یادآوری کنیم که از داشتن یک خانه ، هر چند کوچک ، چقدر خوشحال هستیم. ما احتیاج به وقتی (شاید چند دقیقه ای) برای تفکر و در صورت امکان بیان حق شناسی خود از نقش مهمی که خانه در زندگی ما ایفا می کند ، داریم. به جای آن که پس از شنیدن اخبار ناگوار ، ارمغان  زندگی را مغتنم شماریم ، اگر از هم اکنون آن را جزء لازم و مکمل زندگی خود بدانیم، تجربه ای شادتر از همیشه در زندگی و خانه خود خواهیم داشت. خودتان امتحان کنید. مطمئناً بیش از حد تصور خود سپاسگزار خواهید شد.

منبع - از کاه کوه نسازید - سهیلا موسوی رضوی

تهیه و تنظیم: زهره پری نوش

لینک ها

ده شیوه ی علمی برای احساس شادمانی در زندگی

خوشبختی در خانه (

قسمت اول  ) ، (  قسمت دوم  )

راحت زندگی کنید

شیوه های جدید حفظ زندگی مشترک

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.