تبیان، دستیار زندگی
پخش فیلم های سینمایی شبکه یک از روز دوشنبه (24 اسفندماه) آغاز می‌شود كه تا جمعه (13 فروردین‌ماه) ادامه خواهد داشت و در این مدت هر روز یك فیلم سینمایی ساعت 16 و 20 دقیقه به روی آنتن خواهد رفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جدول پخش فیلم‌های نوروزی

شبکه یک با یک کوچه گل به استقبال نیمه شعبان می‌رود

فیلم سینمایی «دشمنان ملت» به کارگردانی مایکل مان در سال 2009 ساخته شده و محصول کشور آمریکاست.

اسامی كامل فیلم‌های خارجی نوروز شبكه یك اعلام شد. در بین فیلم‌های ایرانی شبكه سه نام آثاری از ابراهیم حاتمی‌كیا و تهمینه میلانی به چشم می‌خورد كه برای نخستین بار به روی آنتن می‌روند.

پخش فیلم های سینمایی شبکه یک از روز دوشنبه (24 اسفندماه) آغاز شد و تا جمعه (13 فروردین‌ماه) ادامه خواهد داشت و در این مدت هر روز یك فیلم سینمایی ساعت 16 و 20 دقیقه به روی آنتن خواهد رفت.

بنابراین گزارش، شرح فیلم‌های سینمایی که در این ایام از شبکه یک سیما پخش خواهند شد، به شرح زیر است:

 مسابقه

فیلم سینمایی «مسابقه» محصول مشترک کشورهای آلمان، انگلیس و آمریکا است كه در سال 2008 به کارگردانی پل اندرسون ساخته شده‌است. در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: در سال 2012، اوضاع اقتصادی امریکا به شدت به هم ریخته و جرم و جنایت گسترش زیادی پیداکرده و به همین دلیل زندان‌ها پر از زندانی شده‌است. عده‌ای از افراد سودجو، زندان‌های خصوصی دایر کرده‌اند و زندانی‌های خطرناک را آنجا نگهداری می‌کنند. این افراد برای کسب درآمد سرشار از این زندایان به عنوان گلادیاتورهای جدید استفاده می‌کنند. به این صورت که مسابقات مرگباری را تدارک دیده و این زندانیان را به اجبار یا با وعده آزاد کردنشان در مسابقات شرکت می‌دهند.

فیلم‌های نوروزی شبكه‌های 1

وضعیت بازی

فیلم سینمایی «وضعیت بازی» محصول سال 2009 کشورهای فرانسه، آمریکا و انگلیس است و به کارگردانی کوین مک دونالد ساخته شده‌است. در خلاصه داستان این فیلم که راسل کرو در آن به ایفای نقش پرداخته، آمده است: در پی کشته شدن دستیار یکی از نمایندگان آمریکا با نام استفان کالینز در ایستگاه مترو همه روزنامه ها این خبر را به عنوان خودکشی منتر می کنند اما کالینز که از کذب بودن این خبر مطمئن است، از روزنامه نگار چیره دست و دوست قدیمی خود «کال مک فری» که گزارشگر روزنامه ای پر تیراژ در واشنگتن است، می‌خواهد تا پی گیر کار شود.

نقاب

فیلم سینمایی «نقاب» محصول سال 2008 به کارگردانی گوردن چان و محصول مشترک کشورهای سنگاپور، چین و هنگ کنک است. در دوران یوآن، سربازان دختری بی سرپرست به نام ژائو را که در دست بیابان گردان اسیر شده، نجات می دهند. ژن وانگ سرداری است که ژائو را نجات داده و به روستای خود می برد. همسر ژن وانگ از ژائو پرستاری کرده و به او محبت زیادی می کند تا اینکه او میان مردم روستا جایگاه خود را پیدا می کند. سه ماه بعد خبر قتل هایی می رسد که قاتل، قلب اجساد را از قفسه سینه شان بیرون می کشد.

همسر ژن وانگ به ژائو شک می کند و برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر درباره ژائو به یکی از دوستان همسرش پول می دهد تا در این باره تحقیق کند.

 شمشیرهای پرنده

فیلم سینمایی «شمشیرهای پرنده» محصول سال 1995 کشورهای کانادا، آمریکا و ژاپن است و به کارگردانی کریستین دوگوای ساخته شده‌است. دو سیاره آلانیس و نب درگیر جنگی چندین ساله با سلاح های مدرن هستند. فرمانده جو که افسر آلانیس است، نامه ای از سمت پایگاه ارتش نب دریافت می کند که در آن فرمانده کوپر از ارتش نب خواستار مذاکره صلح با او شده است. او به همراه سربازی عازم پایگاه نظامی نب می شود. در راه آنها با نوعی ماشین به نام شمشیرهای پرنده مواجه می شوند که به شکل موش ساخته شده و ارتش آلانیس آن را در جنگ برای دفاع از خود ساخته بود اما این ماشین جهت یافته و تغییر شکل داده است. آنها در پایگاه نظامی نب با چند سرباز به فرماندهی زنی به نام جسیکا رو به رو می شوند. جسیکا در گذشته همسر فرمانده جو بوده است و برای یافتن فرمانده کوپر عازم سایر پایگاه ها می‌شوند.

فیلم‌های نوروزی شبكه‌های 1

 سامورائی

این فیلم سینمایی محصول سال 2005 کشور ژاپن است و در خلاصه داستان آن آمده‌است: بونشیرو جوانی از یک خانواده سامورائی است. او به همراه دوستانش تمرینات رزمی می کند و امیدوار است در آینده جنگجوی معتبری شود. در ضمن او و فوکو دختر همسایه شان علاقه ای ناگفته به یکدیگر دارند. طی توطئه ای بین قبایل سامورائی، پدر بونشیرو کشته می شود. دوستان پدر بونشیرو به او شغل مناسبی پیشنهاد می‌دهند تا نبود پدرش جبران شود. از سوی دیگر ارباب، فوکو را به قصر خود برده و فوکو علی رغم میلش همسر دوم ارباب می‌شود. او به خاطر توطئه‌های زن اول ارباب فرزندانش را از دست می‌دهد.

 دور 12

فیلم سینمایی «دور 12» محصول سال 2008 کشور آمریکا به کارگردانی رنی هارلین است. یک افسر پلیس به نام دنی فیشر طی عملیاتی، موجب کشته شدن زنی می شود که نامزد یک تبهکار خطرناک به نام مایلز بوده است. مایلز توسط دنی دستگیر و روانه زندان می شود. یکسال بعد مایلز از زندان گریخته و در پی انتقام از دنی برمی‌آید. به این منظور خانه و ماشین دنی را منفجر کرده و همسر دنی را روبوده و گروگان می‌گیرد.

سرگذشت غریب بنجامین

فیلم سینمایی «سرگذشت غریب بنجامین» محصول سال 2008 کشور آمریکا به کارگردانی دیوید فنیچر است و بازیگرانی نظیر براد پیت و کیت بلانشه در آن ایفای نقش کرده‌اند. دیزی پیرزنی است که در بستر مرگ، داستان زندگی اش را برای دخترش کارولاین بازگو می کند. در سال 1918 پسری به نام بنجامین با ظاهری همچون پیرمردان به دنیا می آید و مادرش در همان شب فوت می کند. پدر بنجامین او را پشت در یک آسایشگاه سالمندان رها می کند. نکته عجیبی که درباره بنجامین وجود دارد، رشد برعکس او در طول زمان است. به گونه‌ای که با گذشت زمان جوان تر می‌شود. بنجامین با دختر بچه‌ای به نام یزی آشنا شده و دلباخته او می‌شود.

آتش

فیلم سینمایی «آتش» محصول سال 2008 کشورهای آلمان و آمریکاست و در خلاصه داستان آن آمده است: فیل و ایو زوج جوان و هنرمندی هستند که برای دریافت وام مسکن به بانک مراجعه می کنند. همزمان سرقتی از بانک صورت می گیرد و سارقان ایو را به گروگان می گیرند. فیل برای نجات جان همسرش مجبور به همکاری با آنها می شود. از طرفی یکی از سارقان قبل از این حوادث موبایل خود را با فیل عوض می‌کند. در گوشی او صدایی ضبط شده که دستور انجام یک بمب گذاری را صادر کرده‌است.

 دشمنان ملت

فیلم سینمایی «دشمنان ملت» به کارگردانی مایکل مان در سال 2009 ساخته شده و محصول کشور آمریکاست.

این فیلم که با بازی جیمز روسو و جانی دپ ساخته شده، روایت گر رکود اقتصادی شدیدی در اوایل دهه 1930 آمریکاست. در همین دوران است که گروهی گانگستر به سرگردگی شخصی به نام جان دلینجر دست به سرقت بانک ها زده و هربار به شکل شگفت انگیزی از چنگال قانون و عدالت می گریزند. پلیس که نتیجه تلاش هایش را بیهوده می بیند، این بار با تشکیل یک گروه ضربت به سرپرستی شخصی به نام هوور قصد به دام انداختن جان را می‌کند.

فیلم‌های نوروزی شبكه‌های 1

 تک تیرانداز

فیلم سینمایی «تک تیرانداز» محصول سال 2008 کشور کره به کارگردانی دانته لام است. سرجوخه لین جینگ که افسر ارشد و تک تیرانداز است، از نیروهای پلیس به علت سرپیچی از فرمان مافوقش فرمانده کومینگ و تیراندازی های بدون هماهنگی متهم به قتل غیرعمد شده و به مدت چهارسال در زندان به سر برده است، آزاد می شود. او که به علت شهادت کومینگ و گفتن حقیقت توسط او در دادگاه از او کینه به دل دارد، تصمیم می‌گیرد با رئیس تبهکاران همکاری کند.

رویاهای ناتمام

فیلم سینمایی «رویاهای ناتمام» محصول سال 2008 کشور آمریکا به کارگردانی دیوید کوئپ است. این فیلم روایت‌گر داستان دکتر پیسنکوس دندانپزشک منزوی و غیرمعاشرتی است که طی یک عمل جراحی ساده به مدت 7 دقیقه می‌میرد و پس از مدتی دوباره به زندگی برمی گردد. به این واسطه او توانایی دیدن ارواح را می یابد. پس از مرخص شدن از بیمارستان ارواح سرگردان شهر به سراغش آمده و از او می خواهند تا کارهای ناتمامشان را انجام دهد، اما دکتر پیسنکوس که مردی خودخواه است، پیشنهاد آنها را رد می‌کند.

جدول پخش فیلم های نوروزی شبکه 2

جدول پخش فیلم های نوروزی شبکه 3

جدول پخش فیلم های نوروزی شبکه 4


تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی