تبیان، دستیار زندگی
یازدهمین دوره نمایشگاه الکامپ با حضور وزیر محترم بازرگانی در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران آغاز به کار کرد. در این دوره 290 شرکت داخلی و 40 شرکت خارجی حضور دارند. تبیان در این دوره نیز مانند دوره های گذشته حضور فعا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش روز اول و دوم نمایشگاه الکامپ


یازدهمین دوره نمایشگاه الکامپ با حضور وزیر محترم بازرگانی در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران آغاز به کار کرد. در این دوره 290 شرکت داخلی و 40 شرکت خارجی حضور دارند. تبیان در این دوره نیز مانند دوره های گذشته حضور فعالی در بخش دولت الکترونیک این نمایشگاه دارد و علاوه بر معرفی محصولات سایت خدمات و... گام دیگری در جهت آشنایی با کاربران در فضای واقعی برمی دارد.

اولین روز این نمایشگاه از لحاظ تعداد بازدیدکنندگان افت چشمگیری را نسبت به سال گذشته شاهد بود.

این کاهش ناشی از عللی چند است:

1- تغییر پی در پی زمان نمایشگاه.

2- عدم حضور در نمایشگاه از سوی برخی شرکت های بزرگ کامپیوتر.

3- مصادف شدن زمان برگزاری نمایشگاه با امتحانات دانشگاهها و مدارس.

4- گرمی هوا در زمان برگزاری نمایشگاه، این دلیل که شاید مهم ترین دلیل این افت نسبی باشد تقارن زمان برگزاری نمایشگاه با دور دوم انتخابات ریاست جمهوری است، علاوه بر اینکه از نظر خبری سایر اخبار کاملاً تحت الشعاع قرار می دهد موجب گشته، تا تعداد کمتری از مقامات و حتی مردم به یاد آن باشند که سری به نمایشگاه الکامپ بزنند. در هر حال، با آغاز زمان بازدید همانگونه که قابل پیش بینی بود، همان تعداد نه چندان زیاد بازدیدکنندگان، با شوق زایدالوصفی از غرفه تبیان بازدید می کردند. به خصوص اینترانت، اینترنت رایگان، خدمات و عضویت مسایلی بودند که بیش از سایر مسایل مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت. نکته جالب آنجا است که این استقبال در شرایطی صورت می پذیرد که غرفه ساده و بی پیرایه تبیان در کنار غرفه های عظیم که با هزینه های بسیار آراسته شده و از لحاظ بصری بسیار جذاب می نمود، قرار دارد.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که ساعت کار نمایشگاه یک ساعت افزایش یافته و علاقه مندان می توانند تا ساعت 6 عصر از این نمایشگاه دیدن کنند.

منتظر شما هستیم در غرفه تبیان، سالن 41، غرفه 8

بازدید از نمایشگاه در روز دوم

بر اساس برنامه و از ساعت 10 آغاز شد و تعداد بازدیدکنندگان نسبت به روز پیش بیشتر بود و نوید روزی پرشورتر از روز گذشته را می داد. عموم بازدیدکنندگان را نوجوانان و جوانانی تشکیل می دادند که به همراه دوستان یا پدر و مادر خود به بازدید از نمایشگاه آمده بودند. استقبال بسیار خوبی از غرفه تبیان به عمل آمد و بازدیدکنندگان تمایل بسیاری برای صحبت و کسب اطلاع از نحوه کار سایت و خدمات و فعالیت های آن داشتند.

نرم افزارها هم تا حدودی مورداستقبال قرار گرفتند و تقاضای خرید هم وجود داشت که متقاضیان به فروشگاه اینترنتی هدایت می شدند. نکته دیگر کنجکاوی افراد در خصوص نحوه عضویت، نهایی کردن عضویت و رایگان بودن خدمات بود.

انجمن ها نیز مورد دیگری بود که بسیار توجه افراد را به خود جلب می کرد و استقبال زیادی از بروشورهای آن شد.

همچنین غرفه مورد بازدید آقای سالاروند تهیه کننده شبکه قرآن سیما، قرار گرفت که ایشان ضمن تشکر و تقدیر خواستار همکاری گسترده با موسسه گشتند که با استقبال مسئولین مربوطه، ادامه مذاکرات به حضور در موسسه موکول شد.

منتظر حضور شماییم در غرفه تبیان، سالن 41، غرفه 8، تبیان