تبیان، دستیار زندگی
ایران در لیست بهترین گلزنان رده ملی جهان 3 نماینده دارد. علی دایی با 103 گل، کریم باقری با 47 گل و علی کریمی با 31 گل زده، نمایندگان ایران در لیست برترین گلزنان ملی جهان هستند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اسامی بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال جهان

ردیف    نام بازیکن        ملیت        گلهای ملی           بازیهای ملی

1        علی دایی         ایران              103                      135

2         پوشکاش      مجارستان         84                       89

3              پله             برزیل              77                      92

4          کوچیس      مجارستان          75                       68

5       جان وودوارد        انگلیس          73                       53

6         گرد مولر            آلمان            68                       62

7      ماجد عبداله        عربستان        67                       139

8       حسام حسن        مصر            63                      163

9     حسام الهویدی       کویت            63                      74

10     سناموانگ           تایلند             63                     116

ایران در لیست بهترین گلزنان رده ملی جهان 3 نماینده دارد. علی دایی با 103 گل، کریم باقری با 47 گل و علی کریمی با 31 گل زده، نمایندگان ایران در لیست برترین گلزنان ملی جهان هستند.

طبق اعلام سایت رسمی آمار و ارقام فیفا، بازیکنانی که تعداد گلهای ملی خود را به عدد 30 می رسانند وارد لیست برترین گلزنان ملی می شوند. این لیست فعلاً 130 عضو دارد و هر لحظه و با برگزاری هر دیدار ملی ممکن است به اعضای آن افزوده شود. این سایت در جدول رده بندی خود فقط تعداد گل ملی را در نظر گرفته و برای آنهایی که تعداد گلهایشان برابر است، معیاری مثل بازی کمتر یا بیشتر را در نظر نگرفته است.

نکته جالب این جدول، حضور 11 آلمانی است. آلمان با داشتن 11 نماینده در لیست برترین گلزینان ملی جهان، فعلاً رکورددار است. البته مجارستان و برزیل هم هر کدام 10 نماینده در این لیست دارند. بعد از اینها انگلیس، دانمارک و سوئد با 7، 6 و 5 نماینده قرار دارند. سایر کشورها هم مثل ایران کمتر از 5 بازیکن در این لیست دارند.

در این لیست غیر از 8 بازیکن، تمام بازیکن ها تعداد بازیهای ملی شان بیشتر از گلهایی است که به ثمر رسانده اند. اما این 8 بازیکن جزو استثناها هستند که بیشتر از تعداد بازیهای ملی خود، گل زده اند. یعنی به طور متوسط حداقل در هر بازی ملی یک گل به ثمر رسانده اند. ساندروکوچیس (مجارستان)، ویوین جان وودوارد (انگلیس)، گردمولر (آلمان)، پول تیست نیلسن (دانمارک)، استیون ریدل (سوئد)، گونارنورد اهل (سوئد)، ارنست ویلیمسکی (لهستان) و جاست فونتاین (فرانسه) 8 نفری هستند که گلهای زده شان بیشتر از تعداد بازی شان است. در میان تام این افراد، آمار جان وودوارد انگلیسی بهتر از بقیه و واقعاً به چشم می آید. جان وودوارد در 53 بازی ملی 73 گل زده. یعنی 20 گل بیشتر از تعداد بازیهای ملی اش. شاید اگر او در یک تیم آسیایی بازی می کرد الان رکورد علی دایی را هم زده بود. البته جان وودوارد یکی از قدیمی ترین فوتبالیستهای انگلیس است که در سال 1914 از بازیهای ملی خداحافظی کرد.

در مقابل این 8 نفر افرادی هم هستند که حتی نصف تعداد بازیهای ملی خود نیز گل نزده اند. مثل ماجد عبداله عربستانی که 67 گل را در 139 بازی ملی زده، یا حسام حسن مصری که در 163 بازی ملی فقط 63 گل زده، انگار که 100 بازی ملی را بیهوده انجام داده باشد.