تبیان، دستیار زندگی
، الخاندرو آمنابار و 33 هنرمند سینمایی دیگر نامزد یا برنده اسکار، از سراسر جهان، در میان 112 نفری هستند که برای شرکت در رأی گیری آکادمی علوم و هنرهای سینمایی امسال دعوت شدند. به گزارش خبرنگار سینمایی "مهر"، فوکس و آمنابار که ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آکادمی اسکار اعضای جدید خود را معرفی کرد

جیمی فوکس، الخاندرو آمنابار و 33 هنرمند سینمایی دیگر نامزد یا برنده اسکار، از سراسر جهان، در میان 112 نفری هستند که برای شرکت در رأی گیری آکادمی علوم و هنرهای سینمایی امسال دعوت شدند.

به گزارش خبرنگار سینمایی "مهر"، فوکس و آمنابار که در مراسم اسکار امسال به ترتیب برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین فیلم خارجی زبان شدند، اعضای جدید رأی دهنده در آکادمی علوم و هنرهای سینمایی امریکا هستند. جان پاولیک، سخنگوی آکادمی اسکار، با معرفی اعضای جدید گفت: "نامزدان جدید جایزه اسکار بزرگترین گروهی هستند که باید برای عضویت در آکادمی مورد توجه قرار بگیرند."

از دیگر چهره های جدیدی که برای عضویت در آکادمی اسکار دعوت شده اند می توان به "توماس هیدن چرچ"، نامزد بازیگر نقش مکمل برای فیلم "راههای فرعی" و "کاتالینا ساندرینو مورنو"ی کلمبیایی، نامزد بهترین بازیگر زن برای فیلم "ماریا سرشار از متانت"، اشاره کرد. در میان بازیگران بریتانیایی هم "ایملدا استانتن" (نامزد اسکار بهترین بازیگر زن برای "ورا دریک")، "کلایو اوون" (نامزد اسکار نقش اول مرد برای "نزدیکتر") و "سوفی اکنودو" (نامزد بازیگر مکمل برای "هتل رواندا") برای رأی دادن در آکادمی دعوت شده اند.

"ژانگ زی یی "چینی، "شارلوت رمپلینگ" بریتانیایی، "ژان رنو" فرانسوی، "گائل گارسیا برنال" مکزیکی و "ویل فرل" و" پل جیاماتی" امریکایی، دیگر اعضای جدید رأی دهنده آکادمی اسکار هستند. ژانویه سال گذشته حدود 5800 نفر از اعضای آکادمی اسکار برای انتخاب بهترین های رشته های مختلف در رأی گیری شرکت کردند و عضوگیری جدید آکادمی اسکار، برای جایگزینی چهره هایی است که دیگر توان شرکت در رأی گیری را ندارند یا در سال های اخیر از دنیا رفته اند.

 منبع: خبر گزاری مهر