تبیان، دستیار زندگی
در مورخه 20/12/1388گردهمایی مسئولان شوراهای امر به معروف و نهی از منکر هیئت مذهبی مشهد و خدام امام زاده یحیی(ع) میامی در محل بیت الزهرا(س) که از پایگاه های اطلاع رسانی تبیان خراسان می باشد برگزار گردید ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گردهمایی مسئولین شوراها در بیت الزهرا مشهد

در مورخه 20/12/1388گردهمایی مسئولان شوراهای امر به معروف و نهی از منکر هیئت مذهبی مشهد و خدام امام زاده یحیی(ع) میامی در محل بیت الزهرا(س) که از پایگاه های اطلاع رسانی تبیان خراسان می باشد برگزار گردید.

گردهمایی مسئولین شوراها در بیت الزهرا مشهد

در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین صباغیان- رئیس شورای هیئات مذهبی مشهد مقدس گزارشی از چگونگی برگزاری جلسات در دهه آخر صفر بیان و همچنین برنامه های آینده این شورا را بطور اختصار اعلام از جمله برگزاری اولین کنگره بزرگداشت شهدای هیئات مذهبی مشهد در اوایل سال 89 را برشمرد.

گردهمایی مسئولین شوراها در بیت الزهرا مشهد

سپس حجت الاسلام و المسلمین حامدی- معاونت فرهنگی امام زاده یحیی(ع): ضمن خیر مقدم به حاضرین از تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در آستانه مقدس امام زاده خبر داد و در قسمتی از سخنانش خطاب به مسئولین محترم درخواست مساعدت در جهت رفع مشکلات رفاهی زائرین از جمله کم عرض بودن جاده میامی را نمود.

گردهمایی مسئولین شوراها در بیت الزهرا مشهد

در ادامه آقای خاکشور- رئیس هیات امناء امام زاده یحیی(ع): گزارشی از وضعیت خدمات دهی به زائرین توسط خدام امام زاده را برشمرد و خواستار توجه مسئولین محترم به این منطقه محروم شد.

گردهمایی مسئولین شوراها در بیت الزهرا مشهد

در ادامه این گردهمایی آقای مرتضوی- معاونت محترم اجتماعی و پیشگیری دادستان عمومی و انقلاب مشهد: طی سخنانی فرمودند یکی از اموری که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد اصل امر به معروف می باشد و شاید یکی از راه های پیشگیری از جرم نیز باشد وی در قسمتی از سخنانش گفت: گروه های امر به معروف در دسته های 5 نفره بایست تشکیل و به تذکر لسانی بپردازند که این امر مهم مورد توجه مقام معظم رهبری نیز می باشد. همچنین در مورد جذب حداکثری جوانان نیز فرمودند باید به دنبال کار فرهنگی رفت و بیشتر در این خصوص سرمایه گذاری نمود و اگر فردی به مسجد و هیات نمی آید به دنبال جذب او باید باشید.

وی در خصوص بازدیدهایش از هیئات مذهبی گفت: در طول ماه محرم و صفر به همراه اعضاء شورای هیئات مذهبی به تعدادی هیات مراجعه و بازدید نموده و از نزدیک با مسئولین هیات به گفتگو پرداخته و مشکلات آنان را شنیده ایم که تاکنون مواردی که مربوط به شهرداری، شرکت گاز، برق و غیره بوده را با همکاری آن اداره ها رفع نموده ایم. وی در قسمت دیگری از سخنانش گفت: واحد مشاوره توسط شورای هیئات مذهبی در همین بیت الزهرا(س) تشکیل شده که چند تن از همکاران قضائی و اداری ما و وکلای دادگستری در هفته یک یا دو روز حضور دارند تا با دادن مشاوره و راهنمایی به اعضاء هیات مذهبی به صورت رایگان کمکی در جهت رفع مشکلات آنان برآیند..

گزارش: محمد ولی طاهری بنکدار

تنظیم: هومن بهلولی