تبیان، دستیار زندگی
بنظر میرسد دوره دیدن نیكلاس كیج دیگر به سر امده است .باز به غیرت جان تراولتا كه خودش حساب كار دستش آمد و خود را بازنشسته كرد.باز هم با فیلمی روبرو هستیم كه میخواهد بار قهرمان پروری ملت آمریكا را احیاء كند.پیام همه این جور فیلمها یك جور است:هرچقدر شما جهان
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازهم حل مسائل با جنم امریكایی!!!

بازهم حل مسائل با جنم امركایی!!!

بنظر میرسد دوره دیدن نیكلاس كیج دیگر به سر امده است .باز به غیرت جان تراولتا كه خودش حساب كار دستش آمد و خود را بازنشسته كرد.باز هم با فیلمی روبرو هستیم كه میخواهد بار قهرمان پروری ملت آمریكا را احیاء كند.پیام همه این جور فیلمها یك جور است:هرچقدر شما جهان سومی ها و مسلمانها به دنبال اعمال تروریستی و بمب گذاری و ... هستید ما امریكایی ها به دنبال برقراری صلح و صفا و آرامش برای كل دنیاییم.همانطور كه در ابتدا گفتیم دیگر نیكلاس كیج در پایان عمر حرفه ایی خود قرار گرفته و صرفا برای اینكه فراموش نشود دست به هركاری میزند نمونه اش بازی در خیل عظیم فیلمهای شكست خورده این چندین ساله است..

داستان فیلم در مورد گروهی است از دانش آموزان دبیرستانی که در یک مراسم که در دبیرستان برگزار شده است صندوقی را از وسایل آرزو ها و هر چیزی که به ذهنشان میرسد پر میکنند و آن را به عنوان یادگاری قصد دارند در زمین دفن کنند اما در اخرین لحظه دخترکی ناشناس چند برگه در صندوق قرار میدهد. اکنون پس از گذشت سال ها آن صندوق را از زمین بیرون می آورند تا خاطره ها را زنده کنند اما برگه های که دخترک در صندوق قرار داده است رمزهایی هستند که همگی خبر از اتفاقاتی میدهند که به زودی به وقوع می پیودد و این بار باز هم نیکلاس کیج برای نجات زمین دست به کار می شود..

بازهم حل مسائل با جنم امركایی!!!

بازهم حل مسائل و رفع گرفتاری هایی كه فقط با جنم امركایی جماعت راه میافتد.اگر میشد آن دانش آموز لعنتی كه این برگه های لعنتی تر را درون صندوق قرارداد را با تروریست جهانی ربط داد كه دیگر نورالانور میشد. ولی متاسفانه از دست نویسنده وكارگردان قصر در رفت.البته در اینجا اشاره به این نكته هم خالی از لطف نیست كه این قیبل فیلمها در بین ما تماشا كنندگان ایرانی بسیار طرفدار دارد. من دوستانی دارم كه طرفدار پروپاقرص فیلمهایی از فبیل آینده ،روح سوار،گنجینه ملی،بانكوك خطرناك و... هستند كه همگی بابازی كیج همراه است.اما همگی متفق القول هستند كه ایكاش این فیلمها بازی شخص دیگری بود.

من خودم هم همه این فیلمها را دیده ام و بسیار علاقه مند به موضوع تعویض بازیگر.نیكلاس كیج فیلمهایی ازقبیل تغییرچهره،شهرفرشتگان،8میلی متری،چشمان مار،ترك لاس وگاس كجا و این قبیل فیلمها كجا.كارگردان فیلم الكس پرویا بعد از همكاری برسرفیلم آینده بازهم با كیج و كمپانی سازنده همكاری مجدد نموده است.

بازهم حل مسائل با جنم امركایی!!!

مطابق معمول این فیلمها نمایش فیلم درجه بالاتر از 13سال میباشد.اگر بخواهیم از بار فنی این قبیل فیلمها بگوییم فقط به جلوه های ویژه آن میتوان اشاره كرد .حربه ای كه پوششی است بر تمامی ضعف های فیلم

فیلم بزگترین نقطه ی قوتش در افکت ها و جلوه های ویژه ی آن است و بزرگترین اشکالش نیز در دو چیز یکی تکراری بودن ادستان و یکی هم خود نیکلاس کیج. تمامی اتفاقات فیلم را قبل از وقع تماشاگر به راحتی حدس میزند و هیچ چیز او را غافلگیر نمیکند .

داستان کاملا آشفته است و مرتب در حال پرش از نقطه ای به نقطه ی دیگر و هر جا که به بن بست میرسد مرتبا قهرمان فیلم با کشف یک رمز راه را باز میکند.

بازی ها نیز کاملا ابتدایی است و همه چیز را به عهده ی کیج گذاشته اند که او هم به ساده ترین شکل ممکن آن را انجام میدهد. در مجموع این فیلم یک شکست دیگر برای کیج به حساب خواهد آمد و اگر تغییر در رویه ی خود ندهد دیگر به سختی فیلمی را خواهیم دید که او در آن بازی کند.

در مجموع فیلم ارزش یکبار دیدن را ندارد و توصیه ای هم برای دیدن آن نمیکنم .

نویسنده: م.ر .حسینی

مطالب مرتبط:

فیلم پشگویی Knowing

دانلود تریلر فیلم پیشگویی Knowing

آلبوم تصاویر فیلم پیشگویی

روزی که دنیا به آخر رسید

بازهم حل مسائل با جنم امركایی!!!

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی