تبیان، دستیار زندگی
وازی در نگارخانه نیاوران برگزار می شود "دو نگاه موازی " عنوان نمایشگاهی است که از 26 شهریور ماه در تالار نگارخانه نیاوران به نمایش در می آید . به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ، در این نمایشگاه عکس هایی از ایر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایشگاه عکس دو نگاه موازی در نگارخانه نیاوران برگزار می شود

"دو نگاه موازی " عنوان نمایشگاهی است کهاز 26 شهریورماهدرتالار نگارخانه نیاورانبه نمایش در می آید .

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ، در این نمایشگاه عکس هایی از ایران که توسط " لارنس لاکهارت " دانشمند انگلیسی گرفته شده ، در کنار آثار عکاسان جوان ایرانی ، " نغمه جابری " ،" حسن غفاری"، " حجت اله سپهوند" و " جعفر نصیری شهرکی " که از همان مناطق در سالهای اخیر گرفته شده ، قرار گرفته است .

" لارنس لاکهاریت " دانشمندی بود که به عنوان عکاس آماتور در سالهای 1299 تا 1329 خورشیدی از مناطق مختلف ایران ( کوههای الموت ، منطقه خزر ، صنعت نفت خوزستان و کوچ عشایر ) عکسبرداری کرد.

او با شیفتگی که نسبت به ایران داشت ، در آثارش تصاویر دیدنی فوق العاده ای از ایران را ثبت کرده است . به گزارش ایرنا ، این مجموعه در کنار آثار چهار جوان عکاس و مستندساز ایرانی ، نتیجه تمرین در ارائه یک تصویر راستین از ایران و مردم آن است .

این نمایشگاه که با همکاری شرکت " بی پی " و شرکت ملی نفت ایران برگزار می شود ،تا 15 مهرماهادامه دارد و علاقمندان می توانندهمه روزهاز ساعت10 صبح تا 19وروزهای تعطیلاز ساعت14 تا 19از آن دیدن کنند .