تبیان، دستیار زندگی
به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از مركز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوی طی اطلاعیه‌ای اعلام كرد برای استفاده هر چه بهتر از تسهیلات اسكان در مدارس و كاهش زمان انتظار، طرح اسكان اینترنتی در مشهد مقدس به اجرا ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اسكان فرهنگیان در ایام نوروز

سفر، مسافرت

در آستانه ایام نوروز برنامه‌ استان‌های مختلف برای اسكان فرهنگیان در ایام نوروز اعلام شد

خبرگزاری پانا: برنامه‌ استان‌های مختلف برای اسكان مسافران فرهنگی در ایام تعطیلات نوروز 89 اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از مركز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوی طی اطلاعیه‌ای اعلام كرد برای استفاده هر چه بهتر از تسهیلات اسكان در مدارس و كاهش زمان انتظار، طرح اسكان اینترنتی در مشهد مقدس به اجرا در می‌آید.

همكاران جهت آگاهی از شرایط رزرو و محل اسكان می‌توانند به نشانی skan.keo.ir و یا skan.razaviedu.ir مراجعه كنند.

تاریخ رزرو اینترنتی اول تا 25 اسفند 88 خواهد بود و آغاز اسكان نیز از 28 اسفند 88 بوده و تا 12 فروردین 89 ادامه خواهد داشت.سفر، مسافرت

در این طرح مدت اسكان برای هر خانواده فرهنگی حداكثر 5 شب در نظر گرفته شده است و اسكان اینترنتی ویژه فرهنگیان شاغل و بازنشسته خواهد بود.

حضور شخص همكار فرهنگی و منسوبین درجه یك شامل همسر و فرزندان با ارائه شناسنامه تمام افراد خانواده و كارت شناسایی معتبر الزامی است و اسكان با رؤیت مدارك فوق امكان ‌پذیر است.

همچنین آموزش و پرورش خراسان رضوی از پذیرش زائران غیر‌فرهنگی معذور است.

شماره تلفن‌های ستاد اسكان 8514655 - 8515960 - 8515961 آماده پاسخگویی به فرهنگیان است.

‌600 مدرسه استان اصفهان در ایام نوروز در اختیار مسافران فرهنگی قرار می‌ گیرد

استان اصفهان نیز با 600 مدرسه و 7 هزار كلاس درس از 27 اسفند تا 12 فروردین، پذیرای مسافران فرهنگی خواهد بود همچنین 7 پایگاه شبانه‌روزی در ورودی ‌های شهر اصفهان پیش‌بینی شده است و مسافران فرهنگی با مراجعه به این ستادها نسبت به دریافت معرفی‌ نامه اقدام خواهند كرد.

100 واحد آموزشی به‌صورت مجهز، 300 واحد نیمه مجهز و 200 واحد آموزشی به صورت عادی است همچنین خانه‌های معلم، مراكز تربیت معلم و كانون‌ها نیز در اختیار پایگاه‌های نوروزی است و خانواده‌ها باید با به همراه داشتن كارت شناسایی سرپرست خانواده‌ به پایگاه‌های هفت ‌گانه مراجعه كنند.

سفر، مسافرت

همچنین گروه پیشتازان دانش‌آموزی با استقرار در پایگاه‌ها نسبت به راهنمایی مسافران فرهنگی اقدام خواهند كرد و مدارس بین‌راهی واقع در شهرستان‌های كاشان، میمه، نطنز، خور و بیابانك و شهرضا نیز در طول تعطیلات نوروزی در اختیار مسافران فرهنگی قرار می‌گیرد.

امسال نیز مسافران فرهنگی توانستند از طریق بخش اینترنتی سازمان نسبت به رزرو اتاق در مدارس استان و سفارش غذا اقدام كنند.

بهزاد كوهی كارشناس مسئول تعاون سازمان آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: تاكنون 40 هزار نفر از سایت اسكان مسافران فرهنگی بازدید و هزار و 36 كلاس برای 4 هزار و 869 میهمان فرهنگی رزرو شده است.

وی با بیان اینكه پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد مسافران نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یابد، گفت: سال گذشته 510 هزار مسافر در مدارس استان اصفهان، اسكان داده شدند همچنین بیشترین تعداد مسافران فرهنگی كه سال گذشته به این استان سفر كرده‌اند از استان‌های آذربایجان غربی و شرقی بوده‌اند.

همچنین سازمان آموزش و پرورش استان كردستان با پیش‌بینی تمهیدات و امكانات موجود، درصدد ارائه خدماتی شایسته برای اسكان فرهنگیان در نوروز 89 است.

ستاد اسكان این استان از 28 اسفند 88 تا 12 فروردین 89 از 8 صبح تا 24 دایر بوده و پاسخگوی همكاران خواهد بود‌. ‌

پذیرش افراد متقاضی با كارت شناسایی معتبر یا معرفی‌نامه از ادارات تابعه امكان‌پذیر است همچنین حضور شخص فرهنگی برای دریافت معرفی‌نامه اسكان در ستاد و همراه داشتن شناسنامه‌های تمام همكاران الزامی است.

منبع: خبرگزاری پانا

تنظیم: نسرین صادقی