تبیان، دستیار زندگی
8 میلیارد و 870 میلیون ، این حداقل هزینه ای است ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هزینه های تیم ملی در سال 89

تیم ملی فوتبال کشورمان

8 میلیارد و 870 میلیون تومان، این حداقل هزینه ای است که برای مخارج تیم های مختلف ملی در سال آینده برآورد شده است. این هزینه برای فوتبال بدون درآمدی که مهم ترین تیم آن یعنی تیم ملی با با ارزش ترین تورنمنت فوتبال یعنی جام جهانی راه پیدا نکرده است، کمی زیاد به نظر نمی رسد؟ این ها جدا از هزینه ای است که پیشاپیش برای دستمزد قطبی و دستیارانش که اخیراً فاش شده دستیار اول او دلال بازیکن است و گفته می شود. به رقمی حدود یک میلیون دلار بالغ می شود. مربوط می شود به این هزینه ها مخارج پیش بینی نشده را هم اضافه کنید. هزینه هایی از قبیل تورنمنت هایی مثل همین تورنمنت قطر که فدراسیون با یک تعارف خشک و خالی آن را پذیرفت و تیم ملی را با کمال میل در آن شرکت داد.

 تیم ملی فوتبال

هزینه سفرهای مختلف سرمربی محترم تیم ملی به کشورهای اروپایی و امارات و البته با هزینه فدراسیون انجام می شود را نیز در نظر بگیرید. سال آینده قرار است تیم های مختلف ملی در مسابقاتی نظیر جام ملت های آسیا، بازی های آسیایی گوانگجو، رقابت های قهرمانی فوتسال آسیا و مسابقات انتخابی المپیک 2012 لندن برگزار شود و شلوغ ترین زمان برنامه فدراسیون به شهریور تا بهمن 88 مربوط می شود که 4 میلیارد تومان از این بودجه برای آماده سازی تیم ملی بزرگسالان در نظر گرفته شده و تیم ملی قرار است 12 هفته پیش از حضور در رقابت های غرب آسیا و 10 هفته هم پیش از شرکت در جام ملت های آسیا به اردو برود. تیم ملی تا پیش از شهریور سال آینده یک اردوی خارجی و 5 دیدار دوستانه خواهد داشت که بر اساس تخمین فدراسیون فوتبال این برنامه 2 میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.

هم چنین این تیم به غیر از 10 هفته اردوی داخلی پیش از حضور در جام ملت های آسیا، یک اردوی خارجی و 12 دیدار دوستانه خواهد داشت که این برنامه هم 2 میلیارد تومان هزینه روی دست فدراسیون فوتبال خواهد گذاشت. به این هم کاری نداریم که این اردوها سر جمع 22 هفته از 52 هفته سال را شامل می شود و قاعدتاً لیگ را هم در دوره ای که تعطیلات تابستانی نیست، به تعطیلی می کشاند، یعنی ناگفته پیداست که این تعطیلی ها هزینه ای مجدد را به تیم های لیگ تحمیل می کند.

تنظیم برای تبیان :رضا سیگاری