تبیان، دستیار زندگی
معاون رئیس کمیساریای عالی انتخاباتی عراق با رد ادعاهای برخی از افراد درباره تقلب در انتخابات و در پاسخ به ابطال برخی از صندوق‌ها در بعضی مناطق گفت: این مسئله امری طبیعی است و در هر انتخابات روی می‌دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بی بی سی و شائبه تقلب در عراق

خبرگزاری فارس: پس از اعتراض برخی از اعضای وابسته به جریان سکولار عراق به نتایج انتخابات این کشور، شبکه بی‌بی‌سی و العربیه با گزارش‌های متعدد سعی در جوسازی و تلاش برای برهم زدن اوضاع عراق پس از انتخابات را دارند.

بی بی سی

شبکه بی‌بی سی عربی در گزارشی از انتخابات عراق در حالی که در تلاش بود تا در سلامت این انتخابات شک وارد کند، اعلام کرد: در پی برخی اعتراضات 6 تن از کارکنان کمیته عالی انتخابات اخراج شده‌اند.

این شبکه مدعی شد: این افراد در پی اعتراض برخی کاندیداها درباره انتخابات از این کمیته اخراج شده اند.

این در حالی است که "أمل بیرقدار " معاون رئیس کمیساریای عالی انتخاباتی عراق با رد ادعاهای برخی از افراد درباره تقلب در انتخابات و در پاسخ به ابطال برخی از صندوق‌ها در بعضی مناطق گفت: این مسئله امری طبیعی است و در هر انتخابات روی می‌دهد.

وی افزود: امکان تغییر نتایج نهایی انتخابات وجود ندارد و برای این مسائل مراحل مختلفی قرار دارد در حالی که این اخراج ها در مرحله اول این فرایند روی داده است.

این شبکه انگلیسی در ادامه در حالی که مدعی بود، حرف‌وحدیث هایی زیادی درباره انتخابات عراق وجود دارد، اذعان کرد: این نگرانی بیشتر از جانب بازرسان بین المللی و دیگر طرف‌های درگیر در انتخابات است.

بی‌بی سی با سوء استفاده از اظهارات "جواد البولانی " وزیر کشور عراق که روز گذشته خبر ابطال برخی صندوق‌ها را داده بود، سعی در القا رمز تقلب در انتخابات را داشت.

بی‌بی‌سی در ادامه این گزارش به گفت و گو با "عدنان الدمبوس "از اعضای لیست "قائمه العراقیه " که وابسته به جریان بعثی و دولت آل سعود است پرداخت.

وی در این گفت‌وگو تلویزیونی گفت: حرف‌های زیادی در این باره شنیده می‌شود که بیانگر احتمال روی دادن برخی مسائل است.

معاون رئیس کمیساریای عالی انتخاباتی عراق با رد ادعاهای برخی از افراد درباره تقلب در انتخابات و در پاسخ به ابطال برخی از صندوق‌ها در بعضی مناطق گفت: این مسئله امری طبیعی است و در هر انتخابات روی می‌دهد

از سوی دیگر نماینده سازمان ملل از گفت‌وگو با شبکه بی بی‌سی خودداری کرد و در پاسخ به شیطنت‌های خبرنگار بی بی‌سی در بغداد گفت: "ما مسئول صحبت در این باره نیستیم".

این در حالی است که پیش از این نیز کمیسیون ملی انتخابات عراق در پاسخ به ادعای یکی از نزدیکان ایاد علاوی، عضو ائتلاف العراقیه که احتمال وقوع تقلب در انتخابات را مطرح کرده بود اعلام کرد هیچ تقلبی در انتخابات نشده است.

با این همه این کمیسیون تاکید کرد به هر شکایتی که در این باره دریافت کند رسیدگی خواهد کرد .این در حالی است که یک عضو بلند پایه مهم ترین گروه سکولار مخالف دولت عراق روز جمعه اعلام کرد به تقلب گسترده در انتخابات اعتراض دارد.

از جهتی دیگر شبکه تلویزیونی العربیه وابسته به عربستان سعودی پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمانی عراق از سوی کمیساریای عالی انتخابات عراق، تلاش کرد تا با القای اسم رمز "تقلب" صحت انتخابات این کشور را مورد خدشه قرار دهد.

پس از پایان انتخابات عراق برخی احزاب وابسته به غرب و جریان بعثی ها در تلاشند که با فرا فکنی خود رمز تقلب در انتخابات این کشور را به مخاطبان خود القا نماید.

این در حالی است که کمیسیون انتخاباتی عراق خاطرنشان کرده است که تاکنون هیچ مورد تقلب انتخاباتی مشاهده نشده است و فقط شکایاتی به این کمیسیون تسلیم شده است و به این ترتیب ائتلاف علاوی و ائتلاف احزاب مذهبی بر روی کمیسیون انتخاباتی فشار وارد می کنند اما تاکنون هیچ سندی دال بر تقلب انتخاباتی به این کمیسیون ارائه نشده است.

پایگاه خبری "نهرین نت "، نیز اعلام کرده بود که عشایر و قبایل جنوب و مرکز عراق در پیام‌های محکومیت آمیز خود خواهان بستن دفاتر شبکه العربیه در عراق شدند و این شبکه را شبکه "العبریه " توصیف کردند.

تنظیم:س.آقازاده