تبیان، دستیار زندگی
امروز جوانان زیادی برای ادامه تحصیل به حوزه‌های علمیه ‌می‌آیند و دولت موظف است به سرعت، فضاهای آموزشی را برای آنان فراهم نماید؛ زیرا خدماتی که قم و حوزه علمیه آن به جامعه بشری داده کم نظیر است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خدمات حوزه به جامعه کم نظیر است

امروز جوانان زیادی برای ادامه تحصیل به حوزه‌های علمیه ‌می‌آیند و دولت موظف است به سرعت، فضاهای آموزشی را برای آنان فراهم نماید؛ زیرا خدماتی که قم و حوزه علمیه آن به جامعه بشری داده کم نظیر است.

به‌ گزارش ‌مرکز‌ خبر ‌حوزه، رییس جمهور، صبح امروز با افتتاح «صحن جوادالائمه» در قالب طرح‌ توسعه ضلع غربی حرم مطهر حضرت معصومه‌(س)، گفت: قم از نگاه ملت، تاریخ و حتی آیندگان، دارای جایگاه بسیار برجسته‌ای است.

وی افزود: قم دیار علم، ایمان، فقاهت و مرجعیت است و راه هدایت و رسیدن به حیات طیبه را به همگان نشان می‌دهد.

دکتر احمدی‌نژاد یاد‌آور شد: حرم حضرت معصومه‌(س) باید در تراز و نگاه جهانی ساخته شود و حوزه علمیه درکنار آن مایه امید همه ملت‌ها است.

حوزه علمیه خود را برای پاسخگویی به نیاز‌های جهان اسلام آماده کند افق آن، جهانی باشد و این انتظار  و توقعی است که همگان از حوزه دارند.

رییس جمهور از طرح توسعه مدرسه علمیه فیضیه خبر داد و گفت: حوزه علمیه باید پاسخگوی جهان باشد، در حالیکه با مشکل فضاهای آموزشی رو به رو است، لذا دولت با سرعت آمادگی دارد تا در ضلع غربی حرم فضای آموزشی مورد نیاز حوزه را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه سال آینده، انقلابی در حوزه فرهنگ ایجاد خواهد شد گفت: قم باید زیباترین شهر کشور شود و در آن مراکز علمی، آموزشی و پژوهشی فراوان راه‌اندازی شود، تا بتواند ماموریت‌های جهانی خود را انجام دهد.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی بر آمده از مجاهدت پیامبران در طول تاریخ است و نقطه آرمانی همه آنان قبل از حکومت جهانی، جمهوری اسلامی است.

رییس جمهور افزود: جمهوری اسلامی، حکومت معمولی مانند سایر نظام‌ها نیست، زیرا عزت و کرامت آن بر اساس دینداری و خدا پرستی است.

وی بیان داشت: جبهه شیاطین و موحدان آزادیخواه در مقابل هم قرار گرفته‌اند و همه موجودیت شیطان در جبهه استکبار بسیج شده است.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: موجودیت موحدان و آزادیخواهان جهان در نظام جمهوری اسلامی است و این تقابل و نبرد در متن نبرد آخرین است.

رییس دولت اضافه کرد: ملت ایران و انقلاب اسلامی در طول 30 سال گام به گام، محکم‌تر از گذشته حرکت می‌کنند و جبهه استکبار روز به روز مایوس و ذلیل‌تر می‌شود.

وی بیان داشت: نظام اسلامی پرچم عزت و پاکی را در برابر مستکبران برافراشته و این نبرد به روزهای اوج و پایانی خود نزدیک می‌شود و همه باید مراقب باشند که کجا ایستاده‌اند.

احمدی‌نژاد گفت: ما افتخار می‌کنیم که فاسدترین افراد و حکومت‌ها در جهان و فرقه‌های ضاله علیه ملت ایران هستند، اما از اینکه عده‌ای خود را در اختیار مستکبران قرار ‌‌دهند، ناراحتیم.

وی افزود: این امپراطور استکبار در آینده بسیار نزدیک، فرو خواهد ریخت و آنان امروز با استفاده از گذشته، قدرت نظامی لرزان خود را چند قدم به جلو می‌برند.

رییس جمهور اضافه کرد: قم و حوزه علمیه پایگاهی است که در این تقسیم بندی الهی باید پیشگام و پیشتاز باشد.

وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه خود را برای پاسخگویی به نیاز‌های جهان اسلام آماده کند افق آن، جهانی باشد و این انتظار  و توقعی است که همگان از حوزه دارند.

احمدی‌نژاد یادآور شد: مراجع، علما و طلاب مانند گذشته ماموریتشان را می‌شناسند و آن را ایفا خواهند کرد.