تبیان، دستیار زندگی
اگر نخبه ای می شناسید یا به او دسترسی دارید فرصت را از دست ندهید! با او مصاحبه اختصاصی کنید و برای ما ارسال کنید. به ۱۰ مصاحبه برتر و نخبگان مصاحبه شونده جوایز بسیار نفیس اهدا خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسابقه بزرگ نوروزی تبیان

فصل بهار

مصاحبه اختصاصی کاربران تبیان با نخبگان علمی کشور با جوایز ارزشمند

بهار نوید بخش سبزی و طراوت طبیعت و آغاز رشد و بالندگی، و دانایی و توانایی نیز مایه شکوفایی و پیشرفت و آبادانی مملکت است؛ از این رو بی سبب نمی‌دانیم که بهار طبیعت را به عامل شکوفایی و بالندگی جامعه متصل کنیم:

مسابقه‌های نوروزی با موضوعیت دانش و فناوری

همراهان همیشگی سایت تبیان به خاطر دارند که اولین و دومین مسابقه ویژه نوروزی تبیان توسط بخش دانش و فناوری در آغازین روزهای سال‌های گذشته برگزار شد و جوایز ارزشمندی از جمله سفر به نیروگاه اتمی بوشهر و لوازم الکترونیکی و کامپیوتری نفیس به برندگان آن پیشکش شد. امسال نیز با مسابقه نوروزی دیگری از این جنس در کنار شما عزیزان هستیم.

مصاحبه کنید و برنده شوید

اگر نخبه ای می شناسید یا به او دسترسی دارید فرصت را از دست ندهید!

با او مصاحبه اختصاصی کنید و برای ما ارسال کنید. به 10 مصاحبه برتر و نخبگان مصاحبه شونده جوایز بسیار نفیس اهدا خواهد شد.

مهلت ارسال مصاحبه ها: 15اردیبهشت

حرفه ای عمل کنید! قابل صوتی مصاحبه و تصویرهای متعدد تهیه کنید و برایمان ارسال کنید. بقیه توضیحات برای آماده سازی مصاحبه را در زیر بخوانید :

پروفسور  بهرام جلالی مخترع سریعترین روش عکاسی در دنیا بر مبنای فعالیت های الکترونوری کلکولی ساختارهای زنده

این مسابقه سه مرحله اصلی دارد:

1- یک نخبه علمی مناسب پیدا کنید!

این فرد ارزشمند می‌توان یک مدال آور المپیادی، یک چهره ماندگار، یک استاد برجسته دانشگاه، یک دانشجوی نخبه تحصیلات تکمیلی در داخل یا خارج از کشور، یک محقق بزرگ با مقالات علمی معتبر یا یک فرد دانشگاهی برتر با دارا بودن ثبت اختراعات مهم یا مجری پروژه‌های بزرگ علمی صنعتی باشد. این فرد توسعا می‌تواند هر فرد ایرانی باشد که از نظر علمی برجستگی و توانایی ویژه‌ای دارد و منشا اثر یا خدمات قابل توجه برای توسعه بخشی از دانش و فناوری در ایران یا جهان شده است. طبیعتا اگر این فرد از آشنایان یا اقوام شما باشد، یافتن او و مصاحبه در تعطیلات نوروزی کار ساده‌تری است. بنابراین ابتدا به گزینه‌های نزدیک خود فکر کنید.

2- یک مصاحبه اختصاصی با او ترتیب دهید.

این مصاحبه می‌تواند کاملا رسمی در دفتر یا محل کار باشد. اما برای ما و بقیه کاربران جذاب‌تر است که مصاحبه در فضایی غیر رسمی و مشابه صندلی داغ شکل بگیرد. این مصاحبه ممکن است در دید و بازدیدهای نوروزی یا سفر یا موارد مشابه نیز باشد.

3- مصاحبه ویرایش شده را به همراه مستندات برای ما ارسال کنید.

مستندات گزارش باید شامل فایل صوتی یا تصویری مصاحبه و تصاویر مربوط به شما و فرد مصاحبه شونده باشد و رزومه علمی فرد مصاحبه شونده (CV) باشد. تصاویر مربوط به فعالیت علمی نخبه مورد مصاحبه هم می‌تواند مفید باشد.

درون سلول

نکات مرتبط:

• سعی کنید با یک چهره علمی بسیار برجسته این مصاحبه را ترتیب دهید. این فرد نباید لزوما در رسانه‌ها مطرح باشد بلکه باید فعالیت علمی مورد توجه و با ارزشی انجام داده باشد.

• تلاش کنید مساله علمی و یا کشف و اختراعی که فرد نخبه دارد با زبان ساده و در چندین سطر به صورتی که برای عموم قابل فهم باشد ارائه شود. این سوال کلیدی که "مساله اصلی تحقیق و پژوهش شما چیست و چه کاربردی در جامعه بشری دارد" می‌تواند کمک شایانی به تهیه این بخش مصاحبه بکند.

• سعی کنید در مصاحبه انتظارات متقابل این نخبه از جامعه و جامعه از این فرد را با پرسش‌های مناسب ارائه کنید.

• متن مصاحبه و پرسش و پاسخ‌ها چندان طولانی نباشد و در صورتیکه با فونت 12 نگارش شود از دو صفحه A4 تجاوز نکند.

• همه مصاحبه‌های انجام شده که از کیفیت لازم برخوردار باشند به عنوان مصاحبه اختصاصی تبیان با نام کاربر مصاحبه کننده در سایت تبیان منتشر خواهند شد و به مصاحبه‌های برتر رتبه‌های اول تا سوم جوایز بسیار نفیسی اهدا خواهد شد.

• تلاش خواهیم کرد به شایستگی از افراد نخبه مصاحبه شونده نیز تقدیر کنیم. در اینصورت تبیان وظیفه خود را در قبال بالا رفتن اعتبار کاربری که با فرد نخبه تماس گرفته انجام خواهد داد.

جدول امتیازدهی مسابقه

ردیفعنوانامتیاز
1اعتبار شخص مصاحبه شونده120
2باز کردن صورت مساله علمی فرد مصاحبه شونده به زبان ساده40
3جذابیت سوال‌ها و پاسخ‌ها20
4رعایت اصول مصاحبه20
5صفحه آرایی و ویرایش صحیح10
6مستندات مصاحبه (صوت و فیلم و عکس)40
حداکثر امتیاز250

سکه

برندگان جوایز ارزنده مسابقه بزرگ نوروزی تبیان در اردیبهشت ماه اعلام خواهند شد

مهلت ارائه مصاحبه‌ها به انضمام مستندات آن تا 15 اردیبهشت 1389

مصاحبه خود را در قالب یک فایل word و pdf (هر دو) به همراه کلیه مستندات فشرده سازی شده در یک یا در صورت نیاز چند فایل به نشانی زیر ارسال نمایید:

بخش دانش و فناوری تبیان