تبیان، دستیار زندگی
چگونه یک نام مناسب برای سایت خود انتخاب کنیم؟ «دیگر هیچ نام خوبی برای سایت موجود نیست».
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتخاب یک نام دامنه مناسب

(2)

چگونه یک نام مناسب برای سایت خود انتخاب کنیم؟ «دیگر هیچ نام خوبی برای سایت موجود نیست».

نام دامنه domain name

در ابتدا عنوان نمودیم که "یک دامنه خوب کوتاه است" ، "یک دامنه خوب بخاطر‌ماندنی است" و "یک دامنه خوب نباید با دیگر دامنه‌ها اشتباه شود"

در ادامه مقاله به بررسی 4 مورد دیگر می پردازیم

یک دامنه خوب را به سختی باید غلط نگارش کرد

نام مورد نظر برای یک دامنه باید به گونه ای باشد که افراد بازدید کننده برای نگارش آن دچار مشکل نشوند. این مشکل معمولا در نام دهی طولانی و یا ترکیبی بیشتر اتفاق می‌افتد. این مساله را باید جدی بگیرید چون همین مساله به ظاهر ساده ممکن است بسیاری از مشتریان و بازدیدکنندگانتان را در بلند مدت فراری دهد. املای متفاوت در زبان‌های مختلف نیز می تواند باعث چنین مشکلی شود. بری مثال حفظ دامنه هفته نامه الکترونیکی کاپوچینو (Cappuccinomag.com) بخاطر املای سخت آن همیشه مشکل‌ساز بوده است.

نام دامنه domain name

یک دامنه خوب باید بیانگر فعالیت شما یا نوع آن باشد:

یک نام خوب برای دامنه شما باید به گونه‌ای باشد که هر کسی بتواند با مشاهده آن، نوع فعالیت تان را تشخیص دهد. البته احتمال اینکه شما نامی پیدا کنید که بصورت تک کلمه ای فعالیت تان را آشکارا بیان کند، بسیار اندک است با این حال شما می‌توانید با اضافه کردن برخی کلمات به کلمه پایه به دامنه خوبی دست پیدا نمایید. فرض کنیم که شما قرار است سایتی با محتوی سرگرمی ایجاد نمایید. مسلم است که دامنه های Fun.Com و Funny.Com قبلا اشغال شده‌اند. اما شما می‌توانید نام BestFunny.Com را بری سایت خود انتخاب کنید که هم بیانگر گرایش کاری شماست و هم به اصطلاح خوش‌نام است.

یک دامنه خوب باید مخاطبین شما را درست هدف بگیرد:

امروزه بیشتر دامنه‌های Com. و Net. یا Org. اشغال شده‌اند و به همین دلیل پسوند‌های جدیدی پدیدار شده است. پسوند‌های cc. یا ws. همچنین tv. و to. پسوندهایی هستند که به تازگی بیشتر مشاهده می‌شوند. امتیاز این پسوندها تا پیش از این متعلق به کشورهایی خاص بوده که از آنها با شرایطی خریداری شده است. بسیاری از افراد چنین پسوندهایی را بری نام مورد نظر خود انتخاب می کنند. بسیاری دیگر هم از پسوندهای اختصاصی کشور متبوع خویش استفاده می‌نمایند. با این فرض اگر شما می خواهید یک سایت با مضمون سرگرمی و مخاطبان ایرانی ایجاد نمایید، بهترین انتخاب برای شما می تواند نام Fun.IR باشد.

یک روش جالب بری یافتن نام مناسب:

سایت‌هایی موجودند که به شما برای یافتن نام مناسب کمک می‌کنندبرای کار با این ابزار کافیست که کلمات کلیدی نام را مشخص کنید و منتظر پیشنهادها بمانید. یکی از معروف‌ترین آنها سایت NameBoy.com است که در نوع خود کامل‌ترین لیست را با پسوند‌های متعدد و کلمات متنوع به شما ارائه می دهد.

برگرفته از : ترفندستان با اضافات

تنظیم برای تبیان: سیدخاموشی