تبیان، دستیار زندگی
بررسی خطا و تاثیر افراطی فمینیسم بر كلیسا و فرهنگ آمریكای شمالی در كتاب «فمینیسم؛ افسانه شكست آزادی زنان» به واكاوی پدیده فمنیسم بر سرنوشت زنان می‌پردازد و پیامدهای آن را برمی‌شمرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فمينيسم؛ افسانه شكست آزادي زنان
فمینیسم؛ افسانه شكست آزادی زنان

بررسي خطا و تاثير افراطي فمينيسم بر كليسا و فرهنگ آمريكاي شمالي در كتاب «فمينيسم؛ افسانه شكست آزادي زنان» به واكاوي پديده فمنيسم بر سرنوشت زنان مي‌پردازد و پيامدهاي آن را برمي‌شمرد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، فمينيسم جنبش يا نظريه‌اي در عصر مدرن است كه در غرب پس از رنسانس و عصر روشنگري بر مبناي اومانيسم، ليبراليسم و سكولاريسم شكل گرفته، هدف خود را احقاق حقوق ضايع شده زنان مي‌داند. اگرچه بنا بر نظريه بسياري، ارايه تعريف جامع و مانع از فمنيسم، به دليل عدم انسجام در انواع گرايشات ميسر نيست و نويسنده كتاب در اثر خود سعي بر عنوان تاثير افراطي فمنيسم بر فرهنگ و كليسا دارد.

در مقدمه اين كتاب آمده است: «فلسفه فمنيسم، بخشي از ارتعاش زمين لرزه پست‌مدرن است. فمنيسم پيشنهاد مي‌كند زنان شادكامي و معناي زندگي را از طريق پيگيري اقتدار شخصي، استقلال و آزادي پيدا كنند. اين تكان فلسفي جامعه تقريبا در دوره 30 ساله بين 1960 تا 1990 اتفاق افتاد، اما عواقب مهيب حاصل از آن مانند يك سونامي به در هم كوبيدن سواحل فرهنگي در دهه‌هاي آغازين هزاره آينده ادامه داد.»

نويسنده كتاب مي‌نويسد: «در اولين نسخه كتاب "انجيل فمنيستي" كه در سال 1992 به چاپ رسيد، من لبه‌هاي برنده الهيات و نظرات فمنيستي را مورد بررسي قرار دادم، در آن آنجا ذكر نمودم كه يك لرزش فلسفي در جامعه و كليسا در رابطه با نقش زنان رخ داده است. در آن موقع خوانندگان كتاب، واكنش هاي اجتناب‌ناپذير چنين تغيير بنيادي را درك نكردند. اينك كه بيش از ده سال مي‌گذرد، كتاب مخاطب خود را در ميان كساني يافت كه شاهد آن ويراني بوده و به دنبال دليل آن مي‌گشتند. مردان و زناني كه به دليل يورش‌هاي فرهنگي وسعت ديد خود را از دست داده بودند و از خود مي‌پرسيدند كه اين امواج از كجا مي‌آيند؟ و چرا؟»

چاپ نخست جلد سوم كتاب «فمينيسم؛ افسانه شكست آزادي زنان» اثر «ماري كاسيان» با ترجمه «بابك تيموريان» در شمارگان 1000 نسخه از سوي معاونت فرهنگي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها منتشر شد. اين كتاب