تبیان، دستیار زندگی
معاون صدای خراسان رضوی با تأکید بر به روز بودن رابطه حوزه علمیه و رسانه گفت: این امر موجب می شود مخاطبان غیرحوزوی از ظرفیت های حوزه علمیه خراسان بهره مند شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رابطه حوزه علمیه و رسانه باید به روز باشد

رابطه حوزه علمیه و رسانه باید به روز باشد

معاون صدای خراسان رضوی با تأکید بر به روز بودن رابطه حوزه علمیه و رسانه گفت: این امر موجب می شود مخاطبان غیرحوزوی از ظرفیت های حوزه علمیه خراسان بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، شماری از مسؤولان و دست اندرکاران نشریات تجربی حوزه علمیه خراسان صبح امروز ضمن بازدید از صداوسیمای خراسان رضوی با معاون صدای این مرکز دیدار کردند.

در این مراسم که در حاشیه چهارمین جشنواره نشریات تجربی حوزه علمیه خراسان برگزار شد، حجت‌الاسلام اسدی، معاون صدای صداوسیمای خراسان رضوی این دیدار را فرصتی مناسب جهت تعامل هرچه بیشتر حوزه و رسانه برشمرد و گفت: شورای مدیریت حوزه علمیه خراسان و صداوسیما همراه با هم باید تلاش کنند داشته های حوزه را به مردم ابلاغ کنند.

وی اظهار داشت: از مهمترین مشکلاتی که اکنون در صداوسیما با آن مواجه هستیم، بحث نویسندگی است زیرا نویسندگان ما علیرغم تجربه بالا، اغلب آشنایی چندانی با مبانی و اصول اعتقادی ندارند و نویسندگان حوزوی نیز با وجود علم به اصول و عقاید، با شیوه های نویسندگی آشنایی ندارند.

حجت الاسلام اسدی با بیان اینکه نیروی فعال در برنامه های دینی صداوسیما باید چارچوب دین را بشناسد ادامه داد: با توجه به استعدادهای پویایی که در حوزه علمیه وجود دارد صداوسیما آمادگی دارد تا با همکاری شورای مدیریت خراسان دوره های آموزشی جهت آشنایی طلاب با ادبیات رسانه برگزار کند.

معاون صدای خراسان رضوی با اشاره به اینکه فعالیت های حوزوی انعکاس مناسبی در رسانه ها ندارد ابراز داشت: حوزه باید با تقویت ارتباط خود با رسانه ها، آن ها را جهت دهی کند.

وی با تأکید بر ضرورت به روز بودن ارتباط حوزه و رسانه، به سخنان رهبری در این زمینه اشاره کرد و گفت: رابطه حوزه های علمیه با رسانه، از مصادیق بارز تحول به شمار می رود.

حجت الاسلام اسدی از مسؤولان حوزه خواست تا با تعیین رابط رسانه ای در این مرکز به تعامل هرچه بیشتر حوزه و صداوسیما کمک کنند.

معاون صدای خراسان رضوی افزود: این امر موجب می شود مخاطبان غیرحوزوی از ظرفیت های حوزه علمیه خراسان بهره مند شوند.

وی در پایان تأکید کرد: عوامل تأثیرگذار برنامه های صداوسیما باید از نیروهای حوزوی باشند.

گفتنی است چهارمین جشنواره نشریات تجربی حوزه علمیه خراسان که به همراه نمایشگاه آثار از پانزده تا بیستم اسفندماه دایر شده است امشب به کار خود پایان می دهد.