تبیان، دستیار زندگی
پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی و دومین سمپوزیوم بین‌المللی ربوكاپ آزاد ایران 18 تا 20 فروردین ماه سال آینده با رقابت 320 تیم از ایران و 9 كشور جهان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوكاپ آزاد ایران برگزار می‌شود

پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوكاپ آزاد ایران برگزار می‌شود

پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی و دومین سمپوزیوم بین‌المللی ربوكاپ آزاد ایران 18 تا 20 فروردین ماه سال آینده با رقابت 320 تیم از ایران و 9 كشور جهان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

دكتر مرتضی موسی خانی ــ رییس كمیته ملی ربوكاپ ایران ــ با اعلام این مطلبخاطر نشان كرد: در این دوره از مسابقات تیم‌هایی از كشورهای آمریكا، انگلیس، هلند، آلمان، برزیل ، چین، هند، فیلیپین و پاكستان حضور دارند كه چین با 17 تیم در بخش‌های شبیه سازی فوتبال دو بعدی و سه بعدی و امداد، ربات‌های فوتبالیست اندازه متوسط و كوچك و ربات‌های خانگی در پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوكاپ آزاد ایران شركت كرده است.

وی افزود: تیم آلمان با یك تیم در بخش ربات‌های انسان نما، هند با دو تیم، هلند با دو تیم، پاكستان با یك تیم، آمریكا با یك تیم، برزیل با دو تیم و چین با 17 تیم شركت‌كنندگان خارجی این مسابقات هستند كه در مجموع 30 تیم را تشكیل می‌دهند.

رییس كمیته ملی ربوكاپ ایران در ادامه اظهار كرد: از ایران حدود 900 تیم ثبت‌نام كردند كه پس از بررسی‌ها در نهایت320 تیم در این دوره از مسابقات شركت می‌كنند.

وی خاطر نشان كرد: در پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوكاپ آزاد ایران لیگ‌های جدیدی با عنوان لیگ ربات‌های پرنده، ربات‌های زیر دریایی و نائو نیز به لیگ‌های گذشته افزوده شده است.

موسی خانی تصریح كرد: در بخش دانش‌آموزی تیم‌ها در چهار لیگ جونیور ربات‌های فوتبالیست یك به یك و دو به دو، ربات امداد مقدماتی و امداد پیشرفته و دمو به رقابت می‌پردازند.

وی خاطرنشان كرد: در بخش بزرگسالان هم تیم‌ها در لیگ‌های ربات‌های امدادگر، خانگی، ربات‌های فوتبالیست سایز متوسط، فوتبالیست سایز كوچك، لیگ واقعیت تركیبی، انسان نما، مین یاب دستی و اتوماتیك و نیز در بخش شبیه سازی امداد و فوتبال دو بعدی و سه بعدی به رقابت می‌پردازند.

رییس كمیته ملی ربوكاپ ایران در ادامه با اشاره به برگزاری دومین سمپوزیوم بین‌المللی ربوكاپ آزاد ایران نیز اظهار كرد: در دومین سمپوزیوم بین‌المللی ربوكاپ آزاد ایران حدود 50 مقاله دریافت شد كه از این تعداد 18 مقاله ارائه می‌شود و البته سخنرانان خارجی نیز حضور دارد.

وی با اشاره به این كه این مسابقات طی چهار سال برگزاری رشد خوبی داشته است، عنوان كرد: طی چهار سال برگزاری مسابقات یكهزار و 100 تیم در مسابقات شركت كرده و به رقابت پرداختند كه 81 تیم نیز خارجی بودند و می‌توان گفت كه این مسابقات تا به حال رشد خوبی را هم از لحاظ كمی و هم از لحاظ كیفی داشته است.

موسی خانی تصریح كرد: نتایج مسابقات ربوكاپ آزاد ایران (Iranopen) ملاك حضور در مسابقات جهانی ربوكاپ است كه با توجه به كیفیتی كه دارا است كمیته فنی مسابقات جهانی آن را مد نظر قرار می‌دهد.

وی تاكید كرد: دوره اول برگزاری مسابقات بین‌المللی ربوكاپ آزاد ایران با حضور 81 تیم بود كه در این دوره تعداد متقاضیان به 920 تیم رسیده است.

رییس كمیته ملی ربوكاپ ایران درباره تسهیلات درنظر گرفته شده برای نفرات برتر مسابقات اظهار كرد: شورای هدایت دانشگاه آزاد اسلامی برای تیم‌های اول مسابقات ربوكاپ آزاد ایران امكان ادامه تحصیل بدون كنكور را فراهم كرده و مقام‌های دوم و سوم هم طبق ضوابط باشگاه پژوهشگران جوان با اخذ 85 درصد نمره آزمون پذیرفته می‌شوند.

عکس: عباس زادگان

تنظیم: مهشید آقامحمدخانی