تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت الله مکارم شیرازی، صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود، از شایعه سازی و شایعه پراکنی رسانه های بیگانه در خصوص مرجعیت انتقاد کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتقاد شدید آیت الله مکارم شیرازی

آیت الله مکارم شیرازی

حضرت آیت الله مکارم شیرازی، صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود، از شایعه سازی و شایعه پراکنی رسانه های بیگانه در خصوص مرجعیت انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد در سخنانی نسبت به رواج شایعات در جامعه هشدار داد و گفت: این ایام به دلیل عدم تقوای رسانه ای که در گوشه و کنار مشاهده می شود بعضا شایعاتی ساخته شده و روی آن تکیه می شود.

وی با اشاره به مراحل شایعه ابراز داشت: شایعه سه مرحله دارد: مرحله اول آن ساختن شایعه ، مرحله دوم پخش شایعه و مرحله سوم پذیرفتن شایعه است که هر سه خلاف می باشد.

این مرجع تقلید بیان داشت: آن کسی که شایعات دروغین را می سازد و آن کسی که این شایعات را پخش می کند و همچنین افرادی که این شایعات بی پایه و اساس را می پذیرند هر سه شریک در گناه هستند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی شایعه سازی را از جمله اهداف جنگ روانی دشمنان دانست و تاکید کرد: منافقان در زمان پیامبر (ص) همین کار را با این بزرگوار کردند و قرآن کریم نیز در آیات مختلفی به داستان افک اشاره کرده است.

وی با اشاره به شایعه سازی منافقان و دشمنان برای حضرت محمد (ص) تصریح کرد: اگر منافقان شایعه درست کردند دیگران نباید آن را پخش کنند و همچنین دیگر افراد جامعه نیز نباید آن را بپذیرند.

این مرجع تقلید بیان داشت: شایعه سازی منافقان را نباید پذیرفت و در قرآن کریم شایعه افکنان و شایعه پذیران سخت تهدید شده اند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پخش شایعه ای در خصوص مرجعیت ابراز داشت: اخیرا از سوی برخی از عوامل داخلی و خارجی شایعاتی را در خصوص مرجعیت درست کرده اند که روح ما از آن خبر ندارد و در رسانه های بیگانه آن را نقل کردند و بعد که تکذیب می شود مجبور می شوند تکذبیه آن را هم پخش کنند.

وی با بیان این که شایعه کار خود را می کند، نهاد مرجعیت را نهادی مقدس و مردمی خواند و گفت: مرجعیت از زمان غیبت کبری تا کنون همواره حامی مردم و در خدمت آنها بوده است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: مرجعیت در مسائل سیاسی نیز خدمات  بسیاری کرده است و هم اکنون نیز در موضع حمایت از نظام و رهبری قرار دارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به نقشه های دشمنان برای تضعیف جایگاه مرجعیت ابراز داشت: الان دشمن از داخل و خارج می خواهد این نهاد مقدس را بکوبد و از این رو هر روز مطالب دروغ و شایعات بی پایه و اساسی را ترویج می کند.

وی تاکید کرد: نهاد مقدس مرجعیت باید برای آینده و روزهای مشکل بماند زیرا این نهاد پناهگاهی برای استقلال کشور و مردم است و همه باید مراقب توطئه های دشمنان و شایعه سازی آنها در خصوص مرجعیت باشند.