تبیان، دستیار زندگی
چند سالی‌ست بحث استفاده از انرژی های نو بسیار داغ شده است. طراحان صنعتی هم از این قافله عقب نمانده اند و هرسال با ارائه ایده هایی جالب، خلق گجت ها و ابزارآلات سبز و مدرن را ممکن می کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چراغ‌های هوشمند آینده

چند سالی ا‌ست بحث استفاده از انرژی های نو بسیار داغ شده است. طراحان صنعتی هم از این قافله عقب نمانده اند و هرسال با ارائه ایده هایی جالب، خلق گجت ها و ابزارآلات سبز و مدرن را ممکن می کنند.

طراح: Philips

منبع: design philips

در طراحی این چراغ های هوشمند خیابانی از گل آفتابگردان الهام گرفته شده است. همان طور که گل آفتاب گردان روزها به سمتی که خورشید در آن قرار گرفته متمایل می شود، صفحات خورشیدی این چراغ نیز در طول روز به سمت نور خورشید متمایل می شوند.

چراغ‌های هوشمند آینده

صفحات خورشیدی در طول روز انرژی خورشید را ذخیره می کنند و شب از طریق LEDهایی که در بدنه آن جاسازی شده محیط را روشن می کنند.

چراغ‌های هوشمند آینده
چراغ‌های هوشمند آینده

برای صرفه جویی در انرژی این چراغ در دو حالت پرنور و کم‌نور کار می کند. زمانی که کسی در اطراف چراغ نباشد در حالت کم‌نور و در غیر این صورت در حالت پرنور قرار می گیرد.

روزی که چراغ های خیابانی به این صورت در بیایند حتما چراغ های راهنمایی و رانندگی هم به شکل زیر تولید خواهند شد.

طراح: Cheng-Tsung Feng, Yao-Chieh Lin  و Bo-Jin Wang

منبع:  yanko design

چراغ‌های هوشمند آینده
چراغ‌های هوشمند آینده

چراغ‌های هوشمند آینده

این چراغ راهنمایی فقط یک چراغ دارد که بسته به شرایط رنگ آن عوض می شود و همچنین انرژی خود را از طریق صفحات خورشیدی که در بالای آن نصب شده تامین می کند.

تهیه و تنظیم برای تبیان: فاطمه مجدآبادی